رپورتاژ آگهی

معرفی انواع پرده شید، کدام یک از پرده های شید را انتخاب می‌کنید؟

پرده‌های گوناگونی در بازار موجود هستند که برای دکوراسیون منازل و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان پرده‌های متنوعی که وجود دارند، پرده شید جای خود را به خوبی در بازار باز کرده و همگان را به خود علاقمند ساخته است، اما برای یک خرید آگاهانه بهتر است که محصول را بیشتر بشناسید. در این مقاله می‌خواهیم انواع پرده شید را معرفی کنیم و با مزایا و کاربردهای آن آشنا شویم.

برای خرید انواع پرده های شید می‌توانید با شرکت نوین اسکرین، واردکننده پرده‌های مدرن اداری و مسکونی، با شماره ۰۲۱۲۲۱۳۱۶۹۷ تماس بگیرید.

پرده شید چیست؟

پرده شید

از پرده های شید برای ایجاد سایه استفاده می‌شود. شید (shade) در زبان انگلیسی به معنای سایه می‌باشد، به همین دلیل این نوع از پرده‌ها به پرده شید نامگذاری شده است. پرده شید در انواع مختلفی وجود دارد و از یک یا دو لایه پارچه به صورت ساده و طرحدار ساخته می‌شود. ناگفته نماند که این پرده‌ها به طور کامل در قاب پنجره جای می‌گیرند.

جنس پرده شید

درست است که از پرده های شید برای ایجاد سایه استفاده می‌شود ولی جنس پرده شید به گونه‌ای است که باعث ایجاد تاریکی مطلق نمی‌شود. پرده های شید در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند که از متریال‌های گوناگونی مثل پنبه، کتان، ابریشم، پلی‌استر بامبو و سولیت با شفافیت‌های مختلفی ساخته می‌شود. با ضخیم شدن پرده های شید میزان شفافیت پرده کمتر می‌شود و نور کمتری به داخل ورود پیدا می‌کند.

انواع پرده شید

همان طور که گفته شد پرده شید در انواع مختلفی وجود دارد، در زیر انواع پرده های شید را معرفی کرده‌ایم:

پرده شید رول

قدیمی‌ترین نوع پرده های شید، شید رول‌هایی هستند که در گذشته مد بوده است و هنوز هم از آن استفاده می‌شود، شید رول حول یک میله می‌پیچید و به بالا یا پایین کشیده می‌شود. ضخامت پارچه شید رولی متفاوت است، شیدهای با ضخامت کمتر برای فضاهای کم‌نور و شیدهای ضخیم برای فضاهای با نور شدید استفاده می‌شود. پرده شید رول در دو مدل تکی و دبل وجود دارند که می‌توان هر تصویری را روی آن‌ها چاپ کرد.

پرده شید تکی

پرده شید

پرده شید رول تکی از یک لایه تشکیل شده است و با استفاده از زنجیر کنار آن می‌توان آن را بالا و پایین کشید. خوب است بدانید که شید تکی نسبت به شید دبل ارزان‌تر می‌باشد.

پرده شید دبل

پرده شید

پرده شید دبل که به پرده شب و روز شناخته می‌شود، از دو لایه آستر و توری تشکیل شده‌اند، لایه تور که دکوراتیو است در جلو قرار می‌گیرد و لایه آستر که همان لایه زیرین است برای تنظیم ورود نور به فضا استفاده می‌شود. هر کدام از این دولایه به وسیله زنجیر جداگانه‌ای به صورت رولی باز و جمع می‌شود. بسته به شرایط و علاقه خود می‌توانید لایه زیرین را در طول روز جمع کنید تا از نور خورشید استفاده نمایید یا اینکه لایه زیرین را پایین بکشید تا در منزل خود سایه ایجاد کنید.

پرده شید زبرا

پرده شید

پرده شید زبرا ظاهری شیک و ساده دارد و از دو لایه تشکیل شده است. جنس زبرا به صورت افقی و یک در میان از تور نازک و پارچه ضخیم است، با تنظیم محل قرار گرفتن قسمت‌های ضخیم و نازک روی هم، میزان ورود نور به محیط کنترل می‌شود. شید زبرا نسبت به شید رولی تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارد، اما تصویر چاپ شده روی شید زبرا به دلیل وجود بافت توری در آن کیفیت پایین‌تری دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پرده از پرده شید و زبرا تا کرکره‌ای و سان اسکرین

پرده شید رومی

رومن شیدها یا شیدهای رومی جذابیت ویژه‌ای در میان پرده های شید دارد. از ویژگی‌های پرده‌های رومن این است که حول یک میله نمی‌پیچد، بلکه هنگام جمع شدن و بالا کشیدن چین می‌خورد، هرچه پرده رومن بیشتر جمع شود، چین بیشتری به وجود می‌آید و ظاهر زیباتری خلق می‌کند. ناگفته نماند، تمیز کردن و شست‌وشوی شیدهای رومی نسبت به پرده‌های معمولی دشوارتر است.

شید رومن خود انواع مختلفی دارد:

پرده شید رومی مسطح

پرده شید

شید رومی مسطح در حالت باز بودن حالت صاف و مسطحی دارد و تنها در حالت جمع شدن چین پیدا می‌کند.

پرده شید رومی Relaxed

پرده شید

هنگامی که شید رومی Relaxed بالا کشیده می‌شود، با جمع شدن پارچه به صورت چین‌های ملایم، مرکز پرده  کمی خم می‌شود و نمای زیبایی ایجاد می‌کند.

پرده شید رومی خمیده

پرده شید رومی خمیده

شید رومی خمیده مثل شید رومی مسطح است، با این تفاوت که شید رومی خمیده در حالت باز شده دارای چین های افقی با فواصل منظم می‌باشد، اما شید رومی مسطح فاقد این چین‌ها است و حالتی صاف و مسطح دارد.

پرده شید رومی بالونی

پرده شید رومی بالونی

شید بالونی نوعی شید رومی است، درواقع حالت اغراق شده رومی Relaxed است، پایین پرده در حالت جمع شدن پف می‌کند که نمای زیبایی ایجاد می‌شود.

پرده شید اتریشی

پرده شید اتریشی

پارچه شید رومی اتریشی به صورت مجموعه‌ای از هلالی‌های پف‌دار و در ردیف‌های عمودی و منظم کوک زده می‌شود. این نوع پرده‌ها هنگام بالا کشیدن به صورت پف‌های کامل جمع می شود و هنگام پایین آمدن ظاهری ژولیده و چین خورده پیدا می‌کند.

پرده شید بامبو

پرده شید بامبو

شید بامبو شباهت زیادی به شید رومی مسطح دارد، تفاوت آن‌ها در جنس نوارهای افقی این پرده‌ها می‌باشد. پرده شید بامبو از جنس چوب بامبو است و در بین پرده های شید سایه بیشتری ایجاد می‌کند. این نوع پرده‌ها در ضخامت‌های مختلفی وجود دارد، ضخامت بیشتر مساوی است با ایجاد سایه بیشتر. نحوه جمع شدن این پرده‌ها نیز مشابه رومن شیدها می باشد و هنگام جمع شدن پرده، نوارهای افقی آن یکی پس از دیگری از پایین به بالا زیر هم قرار می‌گیرند.

مزایای پرده شید

پرده شید رومی مسطح-ترکیبی

فکر می‌کنید پرده های شید چه مزیتی دارند که افراد زیادی را به خود علاقمند ساخته است؟ مزایای پرده های شید را در زیر بررسی کرده‌ایم:

  • پرده های شید شستشوی راحتی دارند.
  • پرده های شید نصب سریع و راحتی دارند.
  • نوع ضخیم پرده شید در کاهش اتلاف انرژی تأثیرگذار است.
  • برخی از انواع پرده های شید ضد آب و ضد صوت هستند.
  • بیشتر پرده ‌های شید در برابر نور خورشید مقاوم هستند، بنابراین دوام و ماندگاری بالایی دارند.
  • پرده های شید در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود، می‌توان هر تصویری (تصویر اشخاص، منظره، آرم و لوگوی شرکت‌ها) را روی پرده شید از هر دو طرف چاپ کرد.
  • می‌توانید انواع پرده های شید را با پرده‌های مختلفی که در بازار وجود دارند، متناسب با سلیقه خود ترکیب کنید. پرده های شید برای کنترل بیشتر نور در ترکیب با سایر پرده‌ها بسیار مناسب عمل می‌کند.
  • پرده های شید مناسب برای خانه‌های هوشمند می باشد، بالا و پایین کشیدن پرده های شید به صورت کنترل از راه دور (ریموت کنترل) هم انجام می‌شود، برخی انواع این پرده‌ها در دو مدل دستی و موتوری وجود دارند، نوع دستی به کمک زنجیر و نوع موتوری به وسیله ریموت کنترل باز و جمع می‌شود.

کاربردهای پرده شید

پرده های شید دکوراسیون منازل را چشم‌نواز می‌کند؛ پذیرایی، اتاق نشمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و هر قسمت دیگری از منزل با انواع پرده های شید سازگار هستند. پرده‌های شید حتی در فضاهای اداری، تجاری، آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها نیز می‌تواند خودنمایی کند. انواع ضد آب پرده های شید در مکان‌های مرطوب مثل استخر و سونا استفاده می‌شود. پرده شید برای ویترین مغازه‌ها نیز کاربرد دارد و می‌توان آن را در اپن آشپزخانه هم نصب کرد.

اگر مزایای پرده شید چشمتان را گرفته است و دلتان می‌خواهد از انواع پرده های شید برای منزل یا محیط کارتان استفاده کنید، شرکت ایده پویان راه را برای شما هموار ساخته است.

برای خرید انواع پرده های شید می‌توانید با شرکت نوین اسکرین، واردکننده پرده‌های مدرن اداری و مسکونی، با شماره ۰۲۱۲۲۱۳۱۶۹۷- تماس بگیرید.

«این محتوا یک رپورتاژ آگهی است و ویکی ساختمون هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا