مبلمان و وسایل

راهنمای خرید کاور مبل و بررسی انواع متریال آن برای دوخت

کاور‌ مبل نه تنها از مبل در برابر آلودگی و ذرات غذا محافظت می‌کند بلکه باعث افزایش عمر آن نیز می‌شود. بنابراین خرید کاور مبل می‌تواند یک ضرورت اجتناب ناپذیر باشد! پس زمانی ‌که وارد بازار می‌شوید، موارد خاصی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون به شما در انتخاب بهترین کاور مبل کمک می‌کنیم.

کارو مبل چیست؟

کاور مبل پوشش محافظتی است که به طور معمول روی مبلمان قرار می‌گیرد تا از لکه‌دار شدن روکش‌های داخلی مبل جلوگیری کند. کاور را باید به عنوان لباس مبلمان در نظر گرفت. استفاده از کاورهای مبل به قرون وسطی بر می‌گردد، زمانی از آن‌ها برای تمیز نگه داشتن مبلمان استفاده می‌شد.

این کاور معمولاً پارچه‌ای سبک وزن بود که برای پوشاندن وسایل از آن استفاده می‌کردند تا آن‌ها را از گرد و غبار و جوندگان دور نگه دارند. در قرن هجدهم، کاور مبل به پوشش‌های سفارشی ساخته شده از پارچه‌های نفیس تبدیل شد که بانوان ثروتمند انگلیسی آن را می‌خریدند. رقابت در میان خیاطان به طور طبیعی منجر به ساخت کاورها با ظاهری تزییناتی شد.

کارو مبل چیست؟

راهنمای خرید کاور مبل

از آنجایی که کاور مبل لباسی برای مبلمان محسوب می‌شود، در مورد آنچه می‌توانید روی مبل خود بپوشانید، محدودیتی وجود ندارد! کاور را می‌توانید متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. برای این کار به راهنمای زیر توجه کنید:

1- جنس و متریال

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید کاور مبل باید به آن توجه کرد، کیفیت متریال ساخت است. منظور از مواد با کیفیت این است که شما به پوششی نیاز دارید که بتواند در برابر خاک، مو، بو، خراش و پنجه حیوان خانگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در حالت ایده آل، مواد باید بتوانند در برابر آب، لکه‌ها و سایر موارد مقاومت کرده یا آن‌ها را دفع کند.

2- اندازه صحیح

مطمئن شوید که قبل از ورود به بازار، مبلمان خود را اندازه گیری کرده‌اید. اغلب اوقات، کاروهای مبل که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند، از اندازه واقعی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر هستند، بنابراین برای درک تجربیات سایر مشتریان در مورد کاورها، نیاز به تحقیقات بیشتر است. بنابراین، بهترین حالت این است که در زمان سفارش مبلمان، درخواست تهیه کاور هم داده شود.

راهنمای خرید مبل کار

3- طراحی خوب

یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، طراحی کاور است. هنگامی ‌که به بازار می‌روید، چندین سبک طراحی را خواهید دید. اما در کنار زیبایی، کاور خوب، پوششی است که نصب و برداشتن آن بسیار آسان باشد و کاربر بتواند به سرعت پوشش را از روی مبل برداشته یا سر جای خود قرار دهد. طراحی زیبا بدون کاربردی بودن، عملاً پول هدر دادن است.

4- سبک طراحی

به یاد داشته باشید، کاور‌های مبل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیش از یک عملکرد را از خود ارائه می‌دهند. جدا از محافظت از مبلمان، کاور مبل باید دکوراسیون را از نظر زیبایی بهبود بخشد. کاورهای مبل را بر اساس رنگ مبلمان و دکوارسیون منزل خود انتخاب کنید. اگر طراحی داخلی شما سبکی مدرن دارد، کاور را نیز مدرن انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: شستشو مبل در منزل : فرمول ساخت یک پاک کننده خانگی برای لکه‌ها

5- راحتی بالا

آخرین عاملی که باید هنگام خرید کاورهای مبل راحتی خود در نظر بگیرید، راحتی است. چند بار می‌خواهید کاور خود را بشویید؟ در حقیقت، بهترین کاورهای مبل پوشش‌هایی هستند که بو را جذب نکنند و خز حیوان خانگی را روی خود نگه ندارند. در حقیقت، خرید روکش دورو بهتر است زیرا در صورت لکه‌دار شدن دائمی ‌یک طرف، به راحتی می‌توان طرف دیگر را برگرداند و از آن استفاده کرد.

 انواع متریال کاور مبل

 انواع متریال کاور مبل

در زیر به معرفی انواع جنس کاور مبل اشاره می‌کنیم:

1- پلی استر

پلی استر یکی از رایج‌ترین کاورهای مبلمان است. گرچه به اندازه پنبه خالص نرم نیست اما فوق العاده راحت است. شستشو آن آسان است، چروک نمی‌شود و کاربر بعد از نشستن بر روی آن احساس راحتی می‌کند. به همین دلایل پلی استر برای اکثر خانواده‌ها یک انتخابی عالی است.

2- چرم مصنوعی

دستیابی به ظاهری مجلل امکان پذیر است و بهترین راه برای این کار استفاده از چرم مصنوعی می‌باشد. چرم مصنوعی کیفیت و دوام بالایی دارد و می‌تواند برای سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اما چرم مصنوعی برای هر نوع دکوراسیون مناسب نیست و استفاده از آن نیاز به تطبیق زیبایی و عملکرد دارد.

کاور مبل منزل

3- میکروفیبر

برخی از افراد ظاهر میکروفیبر را خیلی دوست ندارند اما پاک کردن آن در صورت ریخته شدن لکه آسان است. این کاورها برای خانه‌های شلوغ ایده‌آل هستند، به خصوص در خانه‌هایی که افراد دوست دارند روی مبلمان بنشینند و غذا بخورند یا نوشیدنی بنوشند.

4- مخمل

وقتی می‌خواهید کاوری بسیار لوکس در خانه خود داشته باشید، پس باید مخمل را انتخاب کنید. نشستن روی کاروهای مخملی احساس نرم بودن را منتقل می‌کند. کاور مبل سبک طراحی خانه را به روز می‌کند و جلوه‌ای بی‌مانند به آن می‌بخشد. مخمل در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

5- پنبه

کاورهای پنبه‌ای بسیار نرم و راحت هستند. این کاورها در رنگ‌ها و الگوهای متنوعی ساخته می‌شود. کاور‌های پنبه‌ای قابل شستشو در داخل ماشین لباسشویی هستند و به تمیزکاری زیاد احتیاج ندارند، مگر اینکه خیلی کثیف شوند. اگرچه ممکن است مانند سایر کاور‌ها شکل خود را حفظ نکند اما در راحت بودن این مشکل را جبران می‌کند.

آیا کاور مبل قابل شستشو است؟

6- جیر

کاورهای ساخته شده از جیر فوق‌العاده راحت هستند و ظاهری کاملاً متمایز دارند. این کاورها راهی عالی برای از بین بردن فضایی خسته کننده است. اگر کاور جیر را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که تمیز کردن آن‌ها سخت است! اما از نظر زیبایی و کیفیت جز بهترین متریال‌ها شناخته می‌شود.

آیا کاور مبل قابل شستشو است؟

بسیاری از کاورها قابل شستشو هستند اما باید قبل از اینکه آن‌ها را درون ماشین لباسشویی بیندازید، دستورالعمل‌های تمیز کردن مربوط به آن‌ها را نیز بررسی کنید. در حالی که بعضی از کاورها قابل شستشو در ماشین هستند اما بیشتر کاورها به خشک شویی نیاز دارند. قبل شستشو باید قسمتی از پارچه را آزمایش کنید تا در صورت پس دادن رنگ، شستشو را متوقف کنید. بهترین کار این است که قبل از خرید از فروشنده در مورد پَس دادن رنگ اطلاعات لازم را کسب کنید.

کلام آخر

کاور مبل پوششی است که از مبلمان در برابر آلودگی محافظت می‌کند. به ویژه برای خانه‌هایی که بچه کوچک یا حیوانات خانگی دارند، کاور مبلمان بهترین انتخاب برای محافظت از مبلمان است. کاورهای مبل در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود است، به همین دلیل خریداران کار سختی برای تهیه یک مدل از کاور را ندارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا