در و پنجره

محافظ پنجره دوجداره ؛ ضروری یا غیر ضروری؟

مسئله دزدی جدی است. هرچقدر هم که علم و تکنولوژی پیشرفت کند تغییری در این اصل ایجاد نمی‌شود که همیشه پشت درهای خانه‌تان کسانی هستند که به شغل شریف دزدی مشغولند و زندگیشان از این راه می‌گذرد و دقیقاً به همین خاطر است که شما باید همین الان از خودتان چند سوال مهم بپرسید. آیا ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید امن است؟ اگر جواب مثبت است امنیت ساختمان شما چطور تأمین می‌شود؟ دوربین مداربسته؟ قفل هوشمند؟ انواع محافظ پنجره دوجداره ؟

سفارش آنلاین خدمات اجرای نرده و حفاظ از متخصصین کارگشا

تا همین چند سال پیش اگر می‌خواستید اقدامی برای افزایش امنیت خانه‌تان انجام بدهید در درجه اول به سراغ حفاظ پنجره‌ها و درها می رفتید. اما امروزه و با وجود راهکارهای هوشمندتر، خیلی‌ها تصور می‌کنند که وجود حفاظ، آن هم حفاظ پنجره‌های دوجداره کاربرد چندانی ندارد. اما نکته اینجاست که کاربردهای حفاظ پنجره دوجداره به افزایش امنیت ساختمان در برابر دزدی محدود نمی‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا صفر تا صد نکات و جزئیات مربوط به حفاظ پنجره دوجداره را بررسی کنیم.

اهمیت حفاظ؛ دزدی فقط برای همسایه نیست

شاید تا به حال سروکارتان به سرقت از خانه نخورده باشد و تصور کنید دزدی برای همسایه است، اما  قسمت بد ماجرا اینجاست که همیشه این احتمال وجود دارد که دفعه بعد قرعه به نام شما بیفتد. در گذشته اولین راهکار برای جلوگیری از سرقت خانه استفاده از حفاظ در و پنجره بود. همه می‌دانند که دسترسی به خانه‌ای که حفاظ پنجره دوجداره دارد کار آسانی نیست.

تجهیزاتی مثل دوربین مدار بسته و قفل هوشمند پیشرفته‌تر هستند اما به همان میزان هم امکان از کار افتادن و هک شدنشان بالاست. در حالی که این موضوع در مورد حفاظ‌ها صدق نمی‌کند.

حفاظ پنجره دوجداره

با این حال اهمیت حفاظ پنجره‌های دو جداره در کمک به ضد سرقت ساختن خانه خلاصه نمی‌شود. خطر افتادن کودکان از پنجره و سقوط افرادی که برای تمیز کردن یا هرکاری دیگری به پنجره‌ها نزدیک می‌شوند همیشه وجود دارد. حفاظ پنجره دوجداره به حفظ امنیت افراد هم کمک می‌کند.

ضمن این که، خطر اصابت وسایل به شیشه و شکستن آن کاهش می‌یابد و زیبایی نمای ساختمان هم بیشتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ۵ نکته ضروری در تمیز کردن شیشه دوجداره با پاک کننده خانگی

انواع محافظ پنجره دوجداره

انواع محافظ پنجره دوجداره

انواع حفاظ پنجره دوجداره با هم تفاوت دارند و بر اساس مورادی مثل محل نصب، میزان مقاومت حفاظ و میزان تابش نوری که در خانه لازم دارید، گزینه‌های مختلفی برای شما وجود دارد. به طور مثال اگر در منطقه‌ای با آب‌وهوای مرطوب زندگی می‌کنید جنس حفاظ‌های خانه شما باید طوری باشد که به این زودی‌ها دچار پوسیدگی نشود. در ادامه انواع حفاظ پنجره‌های دوجداره را معرفی می‌کنیم.

حفاظ پنجره دوجداره آهنی

مهم‌ترین ویژگی این حفاظ‌ها مقاومت آن‌ها در برابر کج شدن و ضربه خوردن است، اما نقظه ضعف این حفاظ‌ها این است که در شرایط آب‌وهوایی مرطوب به سرعت دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. این حفاظ‌ها تنوع زیادی در طرح ظاهری دارند و بیشتر مناسب پنجره‌های بزرگ هستند.

محفاظ پنجره دوجداره شبه چوب و وینیل

این نوع حفاظ مناسب ویلا و خانه‌های شمال کشور است چون مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد. علاوه براین، حفاظ شبه چوب و وینیل در برابر آتش هم مقاوم است. عیب این نوع حفاظ تنوع کم آن و البته گرد و غبار گرفتن در طول زمان است که البته با کمی دقت و رسیدگی حل می‌شود.

حفاظ پنجره دوجداره استیل

حفاظ‌های استیل امروزه پرکاربردترین نوع حفاظ هستند و دلیل این موضوع تطابق آن‌ها با انواع آب‌وهوا، از گرم و خشک تا سرد و مرطوب است. این حفاظ در طول زمان دوام خوبی دارد و تا چندین سال مانند روز اول خود باقی می‌ماند.

محافظ پنجره دوجداره فرفورژه

اگر جذابیت و زیبایی خانه‌تان برایتان مهم است به سراغ حفاظ فرفورژه بروید. حفاظ‌های فرفورژه ابتدا در کوره با حرارت بالا گداخته و سپس کوبیده می‌شوند. ظاهر این حفاظ‌ها بسیار شکیل و زیباست و اگر دقت کرده باشید حفاظ خانه‌های گرانقیمت و به قول معروف لاکچری برق و جلای خاصی دارد که دلیل آن همین موضوع است. البته خوب است بدانید که قیمت این نوع حفاظ به نسبت سایرین بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: تعمیر پنجره دوجداره چگونه است و آن را به چه کسی بسپاریم؟

گذر از عصر حفاظ‌های میله‌ای، با سبک‌های مختلف محفاظ پنجره

اگر هنوز هم تصورتان از حفاظ پنجره دو جداره میله‌های صاف و یکدستی است که کنار هم جوش می‌خورند باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. امروزه سبک‌های مختلفی از حفاظ پنجره دو جداره وجود دارد که به شیوه‌های مختلفی نصب می‌شوند و بسته به کاربرد مد نظرتان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

به طور مثال حفاظ آکاردئونی برای ساختمان‌هایی که علاقه زیادی به شیشه دارند (پنجره‌های سرتاسری بزرگ) استفاده می شوند. این حفاظ کاملاً مشابه یک آکاردئون باز و بسته می‌شود و قابلیت قفل شدن هم دارد. یا مثلاً حفاظ‌ها رول شونده که کاملا مشابه کرکره مغازه‌ها هستند و به درد درب‌های شیشه‌ای یا پنجره‌های قدی می‌خورند.

محافظ پنجره دوجداره

البته حفاظ‌های نرده‌ای هم هنوز وجود دارند و با توجه به کاربرد گسترده‌شان،همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد هستند. اما یادتان باشد با کمک متخصصان می‌توانید بهترین گزینه را در بین این حفاظ‌ها انتخاب کنید.

نصب انواع محافظ پنجره دوجداره

در پایان باید بگوییم که نصب حفاظ کار متخصصان است. البته در بسیاری از موارد شما می‌توانید اندازه‌گیری‌های مربوط به حفاظ را خودتان انجام بدهید اما برای اینکه خیالتان راحت باشد بهتر است صفر تا صد انتخاب و نصب حفاظ پنجره دو جداره را به متخصصان بسپارید.

مشاهده بیشتر

نسیم دانشفر

من، نسیم دانشفر، متولد ۱۳۷۴ در شهر تهران و فارغ‌التحصیل مهندسی مواد از دانشگاه علم و صنعت هستم. فلسفه و موسیقی رو دوست دارم و نویسنده نیستم اما می‌نویسم تا به بهانه کسانی که می‌خونند، بیشتر یاد بگیرم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا