چیدمان

سبک دکوراسیون هالیوودی چگونه است؟ از رنگ تا چیدمان مبلمان

تعداد کمی از سبک‌های طراحی داخلی، شکوه و جلوه یک دهه را با خود به همراه دارند. اما سبک دکوراسیون هالیوودی یا هالیوود ریجنسی (Hollywood Regency) پس از اوج شکوفایی خود در دهه 30 میلادی، دوباره به مُد روز بازگشته است.

سبک دکوراسیون هالیوودی دوران طلایی سینما را تداعی می‌کند، زمانی که خانه ستاره‌های سینما در زرق و برق می‌درخشیدند. سبک هالیوودی شامل یک پالت رنگی تازه، پارچه‌های مجلل، وسایل براق و لوازم جانبی شیک هستند  به طور کلی، هالیوود ریجنسی شمایلی از یک دوره درخشان است که در آن شهرت، ثروت و هنر در هم ادغام شده‌اند؛ ویکی ساختمون همراه باشید.

سبک دکوراسیون هالیوودی چیست؟

سبک دکوراسیون هالیوودی چیست؟

هالیوود ریجنسی به خاطر جذابیت و عناصر طراحی در مورد آثار کلاسیک قدیمی مشهور است. این سبک در دهه 1930 و در دوران طلایی هالیوود محبوب شد. ویلیام هاینز (بازیگر آمریکایی) خانه‌هایی را برای ستارگان سینما طراحی کرد که دارای ظاهری جسورانه و پر زرق و برق بودند. این سبک در دهه بعدی به ویژه در دهه 50 به اوج تکامل خود رسید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی مدرن چیست و چگونه این سبک را اجرا کنیم؟!

سبک طراحی داخلی هالیوودی هرگز از مُد نمی‌افتد! هالیوود ریجنسی دکوراسیونی جاودانه و جذاب است که زمان و سبک خاصی را به یاد می‌آورد. این سبک نمایشی احساسی و با دقت طراحی شده است که پر از تجملات می‌باشد. تقریباً هر سبک دیگر در مقایسه با سبک دکوراسیون هالیوودی حالتی کسل‌کننده خواهد داشت، این همان چیزی است که بسیاری از افراد را مبهوت هالیوود ریجنسی کرده است.

امروزه، ما در حال بازگشت به دوران طلایی هالیوود هستیم تا مفاهیم ایجاد یک خانه بزرگ به سبک گتسبی را یاد شما بیاوریم (بهتر است برای درک این مفهوم فیلم گتسبی بزرگ را مشاهده کنید). هالیوود ریجنسی سبکی دقیقاً همانطور است که به نظر می‌رسد، پر زرق و برق  سرشار از عناصر تجملی! اما، چگونه می‌توان این سبک را در خانه خود ایجاد کرد؟

چگونه می‌توان سبک دکوراسیون هالیوودی را تعریف کرد؟

چگونه می‌توان سبک دکوراسیون هالیوودی را تعریف کرد؟

هالیوود ریجنسی شامل بسیاری از جزئیات تزیینی است، همان چیزی که در نهایت سبک را مشخص می‌کند و بیان خلاقانه را نمایش می‌دهد. خطوط ساده و کلاسیک نهایت لوکس بودن را نشان می‌دهند. این سبک در درجه اول بر ایجاد راحتی و احساسات تمرکز می‌کنند. هالیوود ریجنسی به شرح زیر تعرف می‌شود:

درباره رنگ‌ها

اتاق‌ها معمولاً دارای پایه‌ای از رنگ‌های خنثی با دو یا سه رنگ مکمل هستند. در طرح‌های هالیوود ریجنسی رنگ‌های زیادی وجود ندارد و در عوض تمایل به استفاده از پالت‌های رنگی منفرد دیده می‌شود. پالت رنگ این سبک معمولاً شامل قرمز، زرد قناری، سبز، فیروزه‌ای، آبی، صورتی و سیاه و سفید هستند.

رنگ‌های بی‌انتها مانند خاکستری، سیاه و سفید با رنگ‌های متالیک، گزینه‌های ایده‌آلی هستند که یک محیط پُر زرق و برق را ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها وقتی با مبلمان لوکس ترکیب می‌شوند، اولین المان از سبک دکوراسیون هالیوودی ظاهر می‌شود.

مطلب پیشنهادی: چیستی و چگونگی سبک چینی در دکوراسیون داخلی

اگر قصد تزیین اتاق نشیمن یا پذیرایی خود را دارید، سعی کنید از رنگ‌های سفید و سیاه به همراه مقدار کمی از رنگ‌های دیگر استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید یک اتاق خواب را تزیین کنید، برای یک محیط گرمتر به دنبال کرم و رنگ عاجی بروید.هالیوود ریجنسی

مبلمان هالیوودی

جزئیات دقیقا مانند سینما در مبلمان نقش بزرگی دارند. در اینجا هیچ چیز بداهه یا بی‌جا وجود ندارد. قطعات مبلمان هالیوود ریجنسی دارای خطوط تمیز، ظریف و شفاف هستند. ظاهر براق آن‌ها تضاد عالی ایجاد می‌کند. در سبک دکوراسیون هالیوودی، قطعات مبلمان نه تنها باید کاربردی باشند بلکه باید جلوه جذاب نیز داشته باشند.

خطوط تمیز، طرح‌های پُر زرق و برق را که به عنوان نقاط کانونی عمل می‌کنند، متعادل می‌سازند. در این سبک می‌توان از سبک‌هایی مانند صندلی‌های کلاسیک فرانسوی، تزئینات هنری لوکس و کابینت‌های چوبی ساده استفاده کرد. مبلمان باید روکش براق داشته باشند. به طور کلی، سبک مبلمان هالیوودی بیشتر شبیه به سبک آرت دکو یا مدرن است.

سبک هالیوود ریجنسی

جنس و الگو پارچه‌ها

پارچه‌های مخملی، آباژورهای ابریشمی و فرش‌های ضخیم و مجسمه‌های زیبا، سبک طراحی هالیوودی را مشخص می‌کنند. افزودن پارچه‌های گران‌قیمت جذابیتی باورنکردنی را به هر خانه می‌دهد که نشان از زرق و برق زندگی تجملی دوران طلایی هالیوود است.

منسوجات در سبک دکوراسیون هالیوودی بسیار مهم هستند. فقط باید مطمئن شود که آن‌ها متعادل و هماهنگ نگه داشته می‌شوند، مثلاً ابریشم، ساتن، چرم، مخمل و همه آن‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از تن‌های قوی‌تر گرفته تا رنگ‌های ظریف‌تر، باید به شکلی هماهنگ با هم ترکیب شوند.

فرش‌ها نقش مهمی در این سبک دارند. بهترین فرش‌ها عنصری غافلگیرکننده ایجاد می‌کنند که فضا را به تجمل نزدیک‌تر می‌کنند. فرش‌ها با نقش و نگارهای بزرگ و پیچ و خم را بسیار محبوب هستند. استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارها نیز پیشنهاد می‌شود.

دکوراسیون هالیوود ریجنسی

لوازم تزیینی

لوازم جانبی به افزایش تجمل و جذابیت کمک شایانی می‌کند. به دنبال موادی مانند شیشه و سنگ مرمر باشید تا همه چیز حتی درخشنده پیدا کنند. به سراغ آینه‌های بزرگ، گلدان‌های طرح‌دار، اشکال تزیینی سرامیکی، ساعت دیواری و لوسترهای طلایی رنگِ براق بروید.

عناصر بسیاری از سبک دکوراسیون هالیوودی وجود دارند که نمادی از این سبک هستند. به عنوان مثال، دراورهای شیشه‌ای آینه‌دار در بسیاری از طرح‌های هالیوودی دیده می‌شوند. همچنین الگوهای مختلف از طرح بدن حیوانات مانند پوست مار، گورخر یا یوزپلنگ نیز برخی از عناصر تزیینی این دکوراسیون را نمایان می‌کنند.

سبک دکوارسیون هالیوود

کلام آخر

سبک دکوارسیون هالیوودی از دوران طلایی هالیوود در دهه 30 تا 50 الهام گرفته شده است. در این سبک، تجاوز از اصول طراحی داخلی به حد افراط می‌رسد! انگار که افراد هر آنچه در حساب بانکی خود دارند را برای خرید مجلل‌ترین وسایل خرج می‌کنند. هر یک از عناصر موجود در منزل در عین تمرکز بر راحتی بیشتر، شکلی نمادین و تزیینی دارند که تنها برای جلب توجه دیگران در کنار هم قرار گرفته‌اند.

دوست داریم نظر شما را درباره سبک دکوراسیون هالیوودی بدانیم، پس بی‌درنگ ما را با نظرات و ایده‌های خود شگفت زده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا