چیدمان

دکوراسیون اتاق کار و مطالعه : از نحوه چیدمان تا وسایل مورد نیاز

در عصر امروزی، تعداد بیشتری از متخصصان در حال تغییر ظاهر و دکوراسیون کاری خود هستند، آن‌ها به جای کار در یک فضای اداری، کار در خانه را انتخاب می‌کنند. اگر آماده ساختن چنین فضایی برای دکوراسیون اتاق کار و مطالعه خود هستید، اولین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت یک محیط اداری مجهز یا یک جایی برای مطالعه مؤثر است. در این مقاله، ما راه حل‌های لازم جهت طراحی دکوراسیون اتاق کار و مطالعه را ارائه خواهیم داد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

نحوه چیدمان و دکوراسیون اتاق کار و اتاق مطالعه

نحوه چیدمان و دکوراسیون اتاق کار و اتاق مطالعه

اولین قدم در ایجاد دکوراسیون اتاق کار، انتخاب اتاقی برای تبدیل کردن آن به دفتر کار یا تعیین منطقه‌ای از خانه به عنوان فضای اداری و مطالعه است. به دنبال یک اتاق یا منطقه‌ای دور از فضای اصلی زندگی در خانه خود باشید. به این ترتیب می‌توانید خود را از وقفه‌های پر سر و صدا جدا کرده و صرفاً بر روی کار خود تمرکز کنید.

به غیر از نیازهای اساسی مانند میز و صندلی، مجموعه وسایل دفتر کار نیازی به فضای زیادی ندارند. تقریباً هر گوشه از خانه می‌تواند به یک اتاق کار یا مطالعه تبدیل شود. می‌توانید خود را از مناطق شلوغ جدا کنید و در اتاق کار و مطالعه خود مشغول شوید.

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق کار و مطالعه

یادداشت برداری از تمام قطعات و وسایل ضروری مورد نیاز برای اتاق کار یا مطالعه، به فرد کمک می‌کند تا بهترین چیدمان را در منزل خود داشته باشد. قبل از خرید، با وسایل ضروری و مناسب برای اتاق کار یا مطالعه خود آشنا شوید:

میز کار

یک میز کار اداری کاملاً کاربردی و ضروری است. اگر چه مطمئناً بسیاری از انواع میز از بزرگ گرفته تا کوچک در بازار وجود دارند، اما طیف گسترده‌ای از میزها جهت صرفه‌جویی در فضا نیز یافت می‌شوند که به مجموعه‌های کوچک‌تر اداری تقسیم می‌شوند.

وسائل مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق کار و مطالعه

موقعیت: در اتاق‌های کار کوچک، قرار دادن میز کار مستقیماً در کنار دیوار ممکن است بهترین گزینه باشد. اگر اتاق کار بزرگی در منزلتان دارید، می‌توانید میز خود را به مرکز اتاق منتقل کنید. قرار دادن میز کار به گونه‌ای که هنگام نشستن رو به درب باشد، روال متداولی است و این امکان را به فرد می‌دهد تا هر کسی که وارد اتاق می‌شود را ببینید. اگر اتاقی را به عنوان فضای دفتر کار خود تعیین نکرده‌اید، قرار دادن یک میز (مانند میز تحریر) در کنار دیوار به چیدمان صحیح میز در دکوراسیون اتاق کار و مطالعه کمک می‌کند.

سایر الزامات: اگر با وسایل الکترونیکی کار می‌کنید، ایده خوبی است که میز خود را در نزدیکی پریز برق قرار دهید. برخی از سبک‌های میز کار، فضای ذخیره سازی داخلی (کشو) خاصی ندارند، بنابراین اگر با وسایل زیادی کار می‌کنید که باید مرتب و سازماندهی شوند، مهم است میز دارای کشو باشد.

نکته: اگر در طول روز کاری ایستادن را دوست دارید، میز تحریری با قابلیت تنظیم ارتفاع را انتخاب کنید که به شما امکان نشستن یا ایستادن را بدهد.

مطلب پیشنهادی: چیدمان محیط اداری : اهمیت به روحیه کارمند و رضایت ارباب رجوع!

صندلی اداری

از آنجا که ساعت‌ها بر روی آن می‌نشینید، صندلی اداری باید راحت و ارگونومیک باشد. ارتفاع استانداردی برای صندلی اداری وجود ندارد! صندلی مناسب این امکان را به فرد می‌دهد تا با زانوهای خمیده دقیقاً 90 درجه و قرار گرفتن پا به شکلی صاف بر روی زمین، بر روی صندلی بنشیند. اگر نمی‌توانید ارتفاع صندلی را متناسب با بدن خود تنظیم کنید، به دنبال صندلی قابل تنظیم در ارتفاع باشید که بتواند آن را در تراز ارتفاعی مطلوب قرار دهد.

دکوراسیون اتاق کار

موقعیت: به طور طبیعی، صندلی اداری باید رو به روی میز اداری قرار بگیرد. اگر از قبل میز داشته باشید، حتماً ارتفاع آن را اندازه بگیرید تا بتوانید یک صندلی اداری را متناسب با ارتفاع و فضای کافی برای پای خود در اختیار داشته باشید.

سایر ملزومات: راحتی خود را مدنظر داشته باشید. صندلی‌های اداری با چند ویژگی موقعیت‌یابی اضافی (از جمله ویژگی‌های چرخش) و همچنین ویژگی‌های ارگونومیک (به خصوص پشتیبانی کمری) در دسترس هستند. در فضاهای کوچک کاری، میز خود را با یک صندلی کناری شیک و بدون چرخ ترکیب کنید، این امر ظاهر زیبا و منحصر به فردی را به دکوراسیون اتاق کار و مطالعه شما می‌بخشد.

نکته: اگر به فکر انتخاب یک صندلی چرخ‌دار هستید، ممکن است یک مت صندلی (زیرانداز صندلی برای حرکت راحت‌تر آن بر روی فرش) را نیز بخواهید. استفاده از یک تشک صندلی در کف، شما را از خراشیدگی و ساییدگی در امان نگه می‌دارد و امکان چرخیدن صندلی را آسان می‌کند. اگر صندلی روی فرش قرار دارد، باید برای چرخاندن آن، فشار مضاعفی را وارد کنید، که این امر منجر به درد کمر می‌شود. مت صندلی غلتیدن را آسان‌تر کرده و خطر کشیدگی و آسیب دیدگی کمر را از بین می‌برد. مت‌های صندلی همچنین الکتریسیته ساکن را که می‌تواند برای دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوتر مضر باشد را نیز کاهش می‌دهند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی چگونه باید باشد؟!

ذخیره سازی

برحسب نیاز افراد به وسایل کاری، ممکن است به راه حل‌های ذخیره سازی فراتر از کشوها نیاز داشته باشند. اگر به جایی برای ذخیره کتاب، مجله یا جایی برای نمایش اشیا تزیینی نیاز دارید، یک قفسه کتاب خریداری کنید. برای تزیین بیشتر اتاق کار یا مطالعه خود می‌توانید از وسایلی مانند سطل زباله و سبد برای جایگذاری وسایل اداری خود استفاده کنید.

وسائل مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق کار و مطالعه

موقعیت: اگر می‌خواهید اوراق کاغذی خود را در دسترس نگه دارید، کشوی پرونده را در کنار میز قرار دهید. بعضی از کشوهای حاوی پرونده می‌توانند در بالای یکدیگر انباشته شوند. در حین انجام این کار باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

روشنایی

نور مناسب در دکوراسیون اتاق کار و مطالعه بسیار مهم است، خصوصاً در ماه‌های سردتر که ممکن است نور روز محدود باشد. اگر میز اداری در فضای مناسبی قرار دارد، با انتخاب یک چراغ کلاسیک آن را کامل کنید. در غیر این صورت، یک آباژور شیک که به سمت میز کاریتان هدایت می‌شود، می‌تواند کار را به همان خوبی انجام دهد. اگر می‌خواهید نور بیشتری را دریافت کنید، به فکر نصب چراغ آویز در بالای میز کارتان باشید.

موقعیت: اگر از آباژور یا چراغ‌های آویز در اتاق کار یا مطالعه خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها نور کافی را برای انجام کار در اختیارتان قرار می‌دهند.

کتابخانه

اگر می خواهید اتاق کارتان به عنوان فضایی برای مطالعه هم در نظر گرفته شود، به فکر تهیه یک کتابخانه مناسب برای ذخیره کتاب‌هایتان باشید.

موقعیت: طبیعی‌ترین موقعیت و چیدمان برای کتابخانه، تکیه دادن آن به دیواری لخت است. همچنین مهم است که کتابخانه در نزدیکی میزتان باشد تا بتوانید در هر زمان که به دنبال کتاب مورد علاقه خود بودید، آن را جستجو کنید.

مدل‌ها و سبک‌های متفاوت از دکوراسیون اتاق کار

سخن آخر

اگر با یک چاپگر کار می‌کنید، یک پایه پرینتر می‌تواند کمک کند تا میز خود را از برهم ریختگی نجات داده و کمی فضای ذخیره سازی بیشتری ایجاد کنید. مطمئن شوید که در صورت نیاز به جلوگیری از تابش خیره کننده نور آفتاب، دفتر اتاق کار یا مطالعه خود را به پرده مجهز کرده‌اید.

با بالا بردن رایانه با استفاده از پایه مانیتور، کمر خود را در زمان کار صاف نگه دارید. اگر فضای کافی ندارید، می‌توانید از گزینه‌های کوچک میز و صندلی اداری بهره ببرید. مهم است که فضا کافی برای رفت و آمد داشته باشید. دکوراسیون اتاق کار و مطالعه خود را با گیاهان یا گل‌های مصنوعی، اشیا تزیینی و دکوری، تابلوهای دیواری و سایر موارد تزیین کنید تا از بودن در چنین فضایی لذت نهایی را برده باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا