رنگ

رنگ مناسب راهرو : زیبایی خانه و استقبال گرم از میهمانان

در هنگام احداث ساختمان و یا نوسازی منزل، غالباً انتخاب رنگ مناسب راهرو مورد غفلت و فراموشی قرار می‌گیرید. راهروهای ساختمان و فضای ورودی خانه، از نظر فنی یک فضای محدود (مانند اتاق یا آشپزخانه) تعریف نمی‌شوند، اما هنگام طراحی دکوراسیون باید به همان اندازه دیگر فضاها مورد توجه قرار گیرند. انتخاب رنگ مناسب راهرو به ایجاد حس خوش آمدگویی و استقبال گرم از میهمانان کمک شایانی می‌کند. برای این منظور، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون می‌خواهیم در مورد انتخاب رنگ برای راهروی ساختمان و راهروی ورودی منزل صحبت کنیم.

نقاشی ساختمان خود را به بهترین‌ها بسپارید

رنگ مناسب راهرو خانه

رنگ کرمی یک گزینه عالی

رنگ راهروی خانه باید به زیبایی هر چه تمام‌تر با بقیه فضاها در هماهنگی باشد، اما این بدان معنا نیست که رنگ راهرو حتماً با رنگ دیوارهای دیگر فضاها یکی باشد!. یک رنگ خنثی می‌تواند یک انتخاب آرام بخش برای راهروی خانه شما باشد و یک راه عالی برای ایجاد هارمونی رنگی با بقیه خانه است. کِرِمی، یک رنگ کلاسیک است که به دیوارهای راهرو گرما می‌بخشد. رنگ کرمی، چیزی بین بژ و سفید است که احساس ظرافت و لطافت بیشتری را به این فضا می‌دهد.

رنگ مناسب راهروی خانه

رنگ سفید

از مدتها پیش رنگ سفید برای روشن‌تر کردن یک فضا و کمک به بزرگتر شدن آن استفاده می‌شده است. اگر راهروی منزل شما فاقد نور طبیعی هستند (همانطور که بسیاری از خانه این چنین هستند)، رنگ سفید گزینه‌ای عالی است. سفید فاقد هرگونه پیچیدگی است و ظاهری تمیز و بی‌آلایش را تداعی می‌کند. همچنین روحیه هر راهروی تاریک و خشن را روشن و زنده می‌کند. همچنین اگر از رنگ سفید در راهروی منزل استفاده کنید، می‌توانید از تابلوها و دیگر آثار هنری بر روی دیوار استفاده کند تا به خوبی برجسته به نظر برسند. ترکیب رنگ طوسی با سفید ازجمله ترکیبات زیبا و هیجان انگیز به حساب میاد.

رنگ مناسب راهرو : رنگ ماسه‌ای

رنگی که همه افراد عاشقانه آن را می‌پرستند! رنگ ماسه‌ای است. زیرا هم به اندازه کافی روشن است تا فضا را باز کند و هم می‌تواند یک لحن خاصی به فضا ببخشد. رنگ ماسه در درون خود دارای یک تُن رنگی بنفش ملایم است که احساس زندگی و گرم بودن را به فضا می‌بخشد رنگ ماسه‌ای به خوبی با سفید یا خاکستری ترکیب می‌شود و می‌تواند دقیقاً همان رنگ مناسب راهرو خانه شما باشد.

رنگ مناسب راهروی منزل

آبی کم رنگ

بهترین رنگ‌های راهرو با انتقال محیط اطراف از روز به شب و از شب به روز، احساس آرامش و راحتی را فراهم می‌کنند. آبی کم رنگ یکی از این نوع رنگ‌ها است که تقریباً در نور خیلی زیاد، رنگی خنثی می‌باشد. اما آبی کم رنگ به اندازه کافی دارای رنگ است تا علاقه بصری در افراد ایجاد کرده و هوش و حواس آن‌ها را به خود جلب کند. این رنگ بیش از آنکه گرمای حضور اهالی خانه را نشان دهد، بیشتر آرامش بخش بودن محیط زندگی را تداعی می‌کند.

مطلب پیشنهادی: مکمل رنگ زرد در دکوراسیون با ویژگی‌های روانشناسی

رنگ مرجانی

مرجانی به یک رنگ بسیار محبوب در دکوراسیون منزل تبدیل شده است و همه ما فکر می‌کنیم همانطور که این رنگ برای اتاق خواب یا فضای نشیمن انتخابی عالی می‌باشد، دقیقاً یک رنگ مناسب راهرو است. رنگ مرجانی هر فضایی را روشن می‌کند و احساس سرگرمی و زنده بودن به آن می‌بخشد. حس گرم توام با عشق، دقیقاً همان چیزی است که یک راهرو برای خوش آمدگویی از افراد نیاز دارد.

رنگ مناسب راهروی منازل

رنگ مناسب راهرو : رنگ خاکستری تیره

موضوعی که در مورد رنگ خاکستری تیره وجود دارد این است که باعث می‌شود فضای راهرو، محیطی ساده و در عین حال گرم نشان داده شود. اگر در خاکستری، کمی تُن رنگی سبز وجود داشته باشد، احساس مدرن بودن در فضا بیشتر تداعی می‌شود. در نورهای خاص یا در زمان‌های مشخصی از روز، این رنگ روشن‌تر به نظر می‌رسد. از این رو برای خانه های شلوغ و ورودی‌هایی که عرض زیادی دارند، خاکستری می‌تواند انتخابی عالی باشد.

رنگ خاکستری روشن

یک خنثی کلاسیک است که می‌تواند زینت بخش دیوارهای راهروی خانه باشد. یک خاکستری روشن و گرم که در خودش کمی تن رنگی قرمز دارد، احساس دِنج بودن را به یک راهرو بزرگ که نیاز به کمی گرما دارد می‎بخشد. همچنین، خاکستری روشن، یک انتخاب دوست داشتنی برای کل فضای خانه است، بدون آنکه باعث خستگی و کاهش انرژی در افراد شود.

رنگ مناسب راهرو

رنگ سرمه‌ای

این تصور غلط رایج است که فقط رنگ سفید می‌تواند یک فضا را بزرگ نشان دهد. در حقیقت، گاهی اوقات یک رنگ تیره به نظر می‌رسد که دیوارها را به بیرون می‌کشد و فضاها را بزرگتر می‌کند. سرمه‎ای یکی از این رنگ‌ها است که برای راهروی باریک منازل عالی می‌باشد. همچنین سرمه‌ای رنگی مدرن و با اصالت است که احساس حضور در یک فضای خاص را در افراد ایجاد می‌کند. در کل، سرمه‌ای یک رنگ عالی برای اضافه کردن شخصیت و عمق زیاد به راهروی خانه است.

مطلب پیشنهادی: مدل رنگ آمیزی خانه، 8 فضای خانه را با نقاشی متحول نمایید!

رنگ صورتی چرکِ روشن

اگر کمی دقت کنید، می‌توانید تن رنگی صورتی را در این رنگ مشاهده کنید. در اصل در داخل طوسی خیلی روشن، کمی صورتی پخش شده است تا فضای راهرو را به مکانی دوست داشتنی و باز تبدیل کند. این رنگ می‌تواند توهم یک فضای بزرگ را ایجاد شود. همچنین آنقدر ظاهری نرم و ظریف دارد که احساس شادی و سرزندگی در افراد ایجاد می‌کند. به ویژه برای خانه‌هایی که افراد در آن عشق زیادی به یکدیگر دارند، این رنگ می‌تواند به خوبی تداعی کننده این موضوع باشد.

رنگ مناسب راهروهای منزل

رنگ مناسب راهروی ساختمان

راهروهای باریک: اگر راهروی ساختمان شما باریک است، به دنبال رنگ‌هایی بروید که فضا را باز کند. این به معنی استفاده از تُن‌های رنگی روشن است. شما فقط خودتان را به رنگ سفید محدود نکنید، زیرا رنگ‌ها با سایه‌های سفید ممکن است برای راهروها ایده‌آل نباشند، زیرا این مناطق بسیار پُر رفت و آمد هستند. به جای رنگ سفید، رنگ‌های کرمی، خاکستری یا بِژ را در نظر بگیرید. به طور کل، رنگی که استفاده می‌کنید باید فضای راهروی ساختمان را بازتر نشان دهد.

راهروهای تاریک: برخلاف تصور شما، سفید بهترین رنگ برای فضاهای تاریک نیست!. دلیل روشن بودن سفید این است که نور طبیعی را منعکس می‌کند. وقتی آن نور طبیعی در راهروی ساختمان موجود نباشد، فضا می‌تواند تاریک‌تر و بسته‌تر به نظر برسد. در عوض، شما باید به دنبال تُن‌های رنگی ملایم باشد. برای مثال، استفاده از خاکستری و تن‌های رنگی زرد و نارنجی که به نور روز نزدیک هستند، می‌تواند انتخاب‌هایی عالی باشند.

رنگ مناسب راهروی ساختمان

سخن آخر

هنگامی که یک راهرو را نقاشی می‌کنید، باید رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک ورودی ممکن است از یک راهرو طولانی بین اتاق‌ها، ظاهری متفاوت داشته باشد. یک راهرو ممکن است تاریک یا روشن باشد، یا اصلاً باریک یا باز باشد. رنگی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به متعادل کردن این عوامل و ایجاد فضایی که با روحیات انسان در تعامل است، کمک شایانی کند. بنابراین، برای انتخاب رنگ مناسب راهرو سعی کنید تا تمام جوانب را در نظر بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا