چیدمان

استیکر دیواری انتخابی عالی برای تزیین دیوارها

استیکر دیواری یا برچسب دیواری گزینه‌ای عالی برای تزیین فضای داخلی است. انجام این کار یک راه‌حل هوشمندانه و سریع برای دمیدن روح زندگی به دیوارهای لخت محیط خانه یا حتی فضای کاری است. فرض کنید یک یا دو دیوار از اتاق بازی کودک شما با شخصیت‌های کارتونی یا تصویری از تیم ورزشی مورد علاقه‌شان تزئین شده است، احساس نمی‌کنید که توانسته‌اید برای او فضای شادی ایجاد کنید؟ یقیناً جواب مثبت است. شما حتی از استکیر دیواری برای دکوراسیون فضای پذیرایی و نشیمن خانه خود نیز استفاده می‌کنید و با مشاهده دیوارها می‌توانید لذت نهایی را ببرید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

استیکر دیواری چیست؟

نحوه نصب استیکر دیواری

یک برچسب دیواری از برخی مواد پلاستیکی (وینیل) و کاغذی خود چسب ساخته می‌شود که در جاهای مختلفی مانند خانه، آشپزخانه، اداره یا هر مکان تجاری دیگر به کار گرفته می‌شود. بعضی اوقات از استیکرهای دیواری به منظور تبلیغات استفاده می‌شود. برچسب‌های دیواری معمولاً روی هر سطح صاف مانند دیوار خانه یا محل کار چسبانده می‌شوند، حتی می‌توان آن‌ها را روی پنجره‌ها یا درهای شیشه‌ای نیز چسباند.

مطلب پیشنهادی: برچسب کاشی چیست؟ قیمت ارزان، نصب راحت و تنوع در طرح

استیکرهای دیواری در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند که می‌توانند مطابق علایق و سلیقه افراد باشند. اگر عاشق هیجان و سرعت هستید، می‌توانید برچسب دیواری با شکل خودرو را برای اتاق خود انتخاب کنید، یا اگر دوست دارید در میان شهرهای مختلف یا هر مکان دیگری سفر کنید، برچسب دیوارهایی از شهرهای مطرح جهان را بر روی دیوار فضای داخلی خود بچسبانید.

استیکر دیواری محصولی بسیار ماندگار است؛ چاپ روی آن از بین نمی‌رود و همیشه بر روی دیوارها سالم باقی می‌ماند. این محصول با کیفیت بالایی ساخته شده است، به طوری که در هنگام برداشتن استیکرها، صدمه‌ای به دیوار وارد نمی‌شود. استیکرهای دیواری، استفاده و نگهداری آسانی دارند. همچنین استفاده و نصب راحتی دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط برچسب‌ها را بر روی دیوارها بچسبانید.

انواع استیکر دیواری

استیکرهای دیواری اغلب از نظر جنس و متریال به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • پی وی سی
  • جیر یا مخمل
  • چوب
  • فلز
  • کاغذهای بافت‌دار

همچنین برچسب‌های دیواری می‌توانند به صورت ساده، برجسته و حتی سه بعدی نیز باشند. انتخاب استکیر مناسب اغلب به علاقه، مقدار بودجه و نوع کاربری فضا بستگی دارد. برای مثال، برای فضای نشیمن بهتر است از استیکر برجسته یا سه بعدی یا جنس چوب یا مخمل استفاده شود.

مزایای استفاده از استیکر دیواری

مزایای استفاده استیکر دیواری

پس از خرید برچسب دیواری مناسب، باید نگاهی به فواید این محصول داشته باشید:

آسان و مقرون به صرفه

وقتی بیشتر افراد به دنبال انتخاب استیکر دیواری هستند، یکی از مواردی که در انتخاب آن‌ها مؤثر است، خرید استیکر مقرون به صرفه است. هنگام مقایسه این محصول با رنگ آمیزی دیوار و استفاده از کاغذ دیواری،  متوجه خواهید شد که برچسب‌های دیواری بسیار اقتصادی‌تر هستند. جدا از ارزان بودن، درک این نکته مهم است که استفاده از این برچسب‌ها آسان است. این بدان معنا است که شما نیازی به نیروی متخصص برای نصب آن ندارید و خودتان به راحتی می‌توانید آستین به بالا بزنید. به همین دلیل است که می‌گوییم این برچسب‌ها مقرون به صرفه بوده و به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شوند.

دارا بودن تنوع گسترده

در حالت ایده‌آل، طرح‌های زیبا و دوست داشتنی بسیاری در بازار وجود دارند که متناسب با سلیقه همه افراد است. شما می توانید با بچه‌های خود به خرید بروید یا از آن‌ها بخواهید برخی از برچسب‌ها که ممکن است در اتاق خواب‌های خود دوست داشته باشند را پیشنهاد دهند. طرح‌های مختلف استیکرهای دیواری می‌توانند ساده یا پیچیده باشند. اگر از طرفداران هنر نقاشی‌های دیواری هستید، می‌توانید انواع مختلفی از طرح‌ها را خریداری کنید و هر چند وقت یکبار یکی از آن‌ها را بر روی دیوار بچسبانید.

قابل استفاده در محیط‌های مختلف

هنگام خرید این محصول، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید منطقه‌ای است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. لازم نیست که استیکر دیواری را فقط بر روی دیوارهای خود بچسبانید. می‌توانید تصمیم بگیرید که برچسب را بر قفسه‌های کتاب، کمد، آینه، شیشه، درب و پنجره و هر فضای دیگر استفاده کنید. هنگام استفاده، باید از صاف بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. بنابراین، هنگامی که شما اتاق کودک خود را تزئین می‌کنید، مطمئن شوید که دیوارها تمیز و صاف هستند.

نحوه نصب استیکر دیواری

استیکر دیواری چیست؟

مراحل چسباندن برچسب‌های دیواری به شرح زیر هستند:

یک فضای مناسب را بیابید: نخست لازم است مکان مناسب را پیدا کنید. این می‌تواند یک دیوار لخت در اتاق باشد یا یک دیوار رنگ آمیزی شده قدیمی که نیاز به نوسازی دارد. اما به موارد زیر توجه کنید:

  • فضا را اندازه بگیرید.
  • برچسب را مطابق با دکوراسیون محل انتخاب کنید.
  • به هرگونه سبک تزئین دیوار با برچسب‌ها فکر کنید.

سطح دیوار را تمیز کنید: یک سطح تمیز باعث می‌شود که هم استیکرها به خوبی به دیوار بچسبند و هم به درستی نمایان شوند. وجود خاک یا روغن بر روی دیوار، باعث می‌شود برچسب به خوبی نچسبند. با این حال موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • خاک و روغن را برای بهترین کاربرد حذف کنید.
  • خاک را با اسفنج مرطوب یا حوله تمیز پاک کنید.
  • برای از بین بردن روغن و خاک از مقدار کمی صابون استفاده کنید.
  • قبل از قرار دادن برچسب‌ها، دیوار را خشک کنید.

نهایی کردن محل قرارگیری: موقعیت استیکرها را مشخص کنید. برای جلوگیری از آسیب به دیوار، ضروری است محل قرارگیری استکیر به درستی اندازه گیری کرد. برای این منظور به موارد زیر توجه کنید:

  • دیوار را به اجزای مختلف با استفاده از مداد و خط کش تقسیم بندی کنید.
  • سپس بعد از مشخص شدن محل، استیکر را از گوشه‌اش به دیوار بچسبانید.
  • سپس در پایان، استیکر را به طور کامل به دیوار بچسبانید.

چند مدل از استیکرهای دیواری زیبا

چند مدل از استیکرهای دیواری زیبا

مدل از استیکرهای دیواری زیبا

استیکرهای دیواری زیبا

برچسب دیواری

برچسب دیواری زیبا

استیکر چسبان دیواری

کلام آخر

استیکر دیواری فقط در اتاق نشیمن استفاده نمی‌شود! با داشتن طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و طرح‌ها، می‌توانید جلوه‌ای زیبا به تمام قسمت‌های فضا ببخشید. از تصویر حیوانات زیبا گرفته تا مناظر نفس گیر طبیعت، استیکرهای دیواری انتخابی عالی برای تزئین دیوارها و به طور کلی طراحی فضای داخلی هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا