پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک؟ بخوانید و بهترین تصمیم را بگیرید

پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک؟ کفپوش سرامیک و پارکت لمینت هر دو در واقع تقلیدی از طبیعت هستند. سرامیک در اصل سنگ ساخته شده توسط انسان است که با رس گداخته شده و سایر مواد در دماهای بالا ایجاد می‌شود. کفپوش پارکت لمینیت از تخته فیبر متراکم (HDF) با لایه نهایی از طرح چوب ساخته می‌شود. کفپوش لمینیت عموماً دارای طول عمری برابر با 20 سال است، در حالی که سرامیک می‌تواند تقریباً به طور نامحدود دوام بالایی داشته باشد.

از طرف دیگر، فرآیند نصب کفپوش سرامیکی نیاز به نیروی ماهر دارد؛ در حالی که نصب کفپوش پارکت لمینت تقریباً به سادگی پهن کردن فرش است. با همین توضیح کوتاه می‌توان به ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر یک از این کفپوش‌ها پی برد، پس چطور می‌شود فهمید پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک؟ با ویکی ساختمون همراه باشید.

پارکت لمینت چیست؟

لمینت، کفپوشی مصنوعی است که از تخته فیبر با چگالی بالا به عنوان ماده اصلی استفاده می‌کند. تخته فیبرهای متراکم از طریق فرآیندی به نام لایه‌سازی (لمینیشن) و به همراه لایه نهایی‌اش که طرحی از چوب طبیعی است ساخته می‌شود.

 به دلیل همین فرآیند است که این کفپوش به نام لمنیت مشهور شده است. پارکت لمینیت همچنین می‌تواند به عنوان یک نوآوری از چوب مهندسی شده یا کفپوش چوبی سنتی شناخته شود. محبوبیت استفاده از لمینت به قدری بالا است که به غیر از کفپوش خانه، در محیط‌های تجاری و اداری نیز به وفور از این متریال استفاده می‌کنند.

فواید پارکت لمینت

معایب پارکت لمینت

کاربردهای پارکت لمینت

سرامیک چیست؟

سرامیک به عنوان مواد معدنی و غیرفلزی طبقه‌بندی می‌شود که برای زندگی روزمره انسان‌ها ضروری هستند. زمانی که در بشقاب در حال خوردن غذا هستید و یا کفپوش خانه شما بسیار زیبا جلوه می‌کند، باید بدانید سرامیک‌ها در همه جا هستند.

سرامیک معمولاً با استفاده از مخلوط‌های رُسی، عناصر خاک، پودر و آب و شکل دادن به فرم‌های مورد نظر ساخته می‌شود. پس از شکل‌گیری، سرامیک در کوره با دمای بسیار بالا گداخته می‌شود. غالباً سرامیک در مواد تزئینی، ضد آب و رنگی مانند لعاب پوشانده می‌شود.

فواید سرامیک

معایب سرامیک

کابردهای سرامیک

پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک؟

با طرح برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات این دو کفپوش، حالا به بررسی تفاوت‌های پارکت لمینت با سرامیک می‌پردازیم:

نتیجه گیری

آنچه که در اینجا مهم است، نه بررسی این دو کفپوش بلکه شناخت بهتر نیازهای خود است. برخی افراد به زیبایی کفپوش و یا برخی دیگر به دوام اهمیت بیشتری می‌دهند. مهم این است که بدانید دقیقاً چه می‌خواهید و یا اصلاً بودجه‌تان تا چه میزان است؟ بررسی نیازهای شخصی نخستین گام در انتخاب و خرید کفپوش مناسب است.

درخواست خدمات نصب انواع کفپوش از متخصصین کارگشا

خروج از نسخه موبایل