مقالات کارگشا

معرفی مدل و ایده کاشی بین کابینتی جدید + روش نصب

کاشی بین کابینتی یکی از مواردی است که در بازسازی آشپزخانه مورد توجه قرار می‌گیرد. تعویض کاشی‌ها یا اجرای کاشی جدید روی کاشی‌های قبلی از دو روش متداول در نصب کاشی بین کابینتی است. در این مقاله از کارگشا به بررسی انواع کاشی بین کابینتی، انتخاب رنگ و طرح آن پرداخته شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع کاشی بین کابینتی از نظر جنس

روش هم رفته کاشی‌های بین کابینتی در جنس‌های گوناگون مانند برچسب کاشی، سنگ، پی‌وی‌سی، آینه، شیشه، چوب و فلز در بازار موجود هستند که در ادامه توضیحاتی در رابطه با هر کدام از آن‌ها داده شده است.

کاشی بین کابینتی سرامیکی یا کاشی

کاشی بین کابینتی سرامیکی از کاشی‌های متداول برای بین کابینت‌ها است و در طرح‌های چوب، سنگ و سرامیک تولید می‌شود. کاشی‌های مات و براق برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد تا با کابینت‌ها هماهنگ شوند.

ازآنجایی‌که کاشی سازی در ایران قدمت بالایی دارد، طرح‌های کاشی‌های بین کابینتی زیادی در بازار موجود است و انتخاب را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و نوع کابینت‌ها راحت‌تر کرده است.

معرفی مدل و ایده کاشی بین کابینتی جدید + روش نصب

کاشی بین کابینتی سنگی

یکی از راه‌های پوشش بین کابینت‌های ردیف بالا و پایین، استفاده از سنگ است. از سنگ‌ها به صورت سنگ آنتیک، سنگ اسلب، سنگ صیقلی و سنگ ساب نخورده در فضای بین دو کابینت ردیف بالا و پایین استفاده می‌شود که هر کدام با توجه سبک دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

کاشی بین کابینتی سنگی

کاشی بین کابینتی پی‌وی‌سی

یکی از کاشی‌های بین کابینتی که به تازگی وارد بازار شده و طرفداران زیادی دارد. کاشی‌های پی‌وی‌سی است. نصب آسان و بدون کثیف کاری، سطح قابل شستشو، زیبایی و تنوع بالا از موارد است که افراد را برای استفاده از آن ترغیب می‌کند.

کاشی بین کابینتی پی‌وی‌سی را می‌توان به صورت تایل یا اسلب سفارش داد و نصب کرد که به طراحی دکوراسیون داخلی و سبک آن بسیار وابسته است.

کاشی بین کابینتی پی وی سی

کاشی بین کابینتی آینه‌ای و شیشه‌ای

کاشی بین کابینتی شیشه‌ای از جمله کاشی‌های پر فروش و پر طرفدار بوده و این امر به دلیل روی کار بودن ترند مونوکروم است که چند سال است در طراحی دکوراسیون داخلی به اوج رسیده و بازار را اشباع کرده است.

از مزایای کاشی بین کابینتی آینه‌ای و شیشه‌ای می‌تواند به زیبایی خیره کننده، راحتی در نصب، قابلیت شستشوی بالا و مقاومت زیاد اشاره کرد که آن را برای فضای بین دو کابینت مناسب کرده است.

کاشی بین کابینتی آینه ای و شیشه ای

کاشی بین کابینتی چوبی

چوب یکی از متریال پر کاربرد و قدیمی در زمینه دکوراسیون داخلی است. انواع چوب طبیعی برای فضای بین دو کابینت مناسب است ولی طراحان دکوراسیون داخلی برای ارزان‌تر شدن پروژه‌ها معمولاً از چوب لمبه استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه اینجاست که استفاده از چوب‌های مصنوعی که از ریشه گیاهان برای ساخت استفاده شده است، در محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه به دلیل تصاعد بوی نامطبوع به مرور زمان، مناسب نیست.

کاشی بین کابینتی چوبی

کاشی بین کابینتی فلزی

استفاده از فلز در فضای بین دو کابینت به ویژه در آشپزخانه‌های صنعتی به دلایل نظافتی (آنتی باکتریال بودن) کاربرد فراوانی دارد. امروزه استفاده از این متریال گران ولی زیبا در فضای داخلی آشپزخانه‌ها نیز دیده می‌شود که به طور تایل یا ورق است.

کاشی بین کابینتی فلزی

کاشی بین کابینتی چه رنگی انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ کاشی بین کابینتی به نوری که به فضا می‌رسد و رنگ کابینت‌ها بسیار وابسته است. در این بخش با ارائه رنگ کابینت‌ها و انتخاب رنگ کاشی بین کابینتی پرداخته شده است.

رنگ کاشی بین کابینتی مناسب کابینت‌های قهوه‌ای

به‌طورکلی با توجه به چرک تاب بودن رنگ قهوه‌ای، فراوان بودن این متریال و نزدیکی آن به رنگ چوب و طبیعت، استفاده از این رنگ کابینت بسیار مشاهده می‌شود.

کاشی بین کابینتی از جنس کاشی و سرامیک به رنگ کرمی، آبی و خاکی، از جنس شیشه‌ای و آینه‌ای در رنگ مسی، رزگلد و طلایی، از جنس پی‌وی‌سی در رنگ کرمی روشن و سفید، از جنس چوب هم در رنگ‌های روشن در طیف کابینت‌ها مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند.

رنگ کاشی بین کابینتی مناسب کابینت‌های کرمی

کابینت‌های های‌گلاس و ممبران کرمی از کابینت‌های پرطرفدار برای آشپزخانه هستند. برای این کابینت‌ها بهتر است از کاشی بین کابینتی از جنس پی‌وی‌سی، شیشه‌ای و آینه‌ای در رنگ‌های طلایی و رزگلد، از جنس‌های چوبی و سنگی قهوه‌ای در طیف‌های مختلف، از جنس فلزی در رنگ‌های مسی و برنجی مات و کاشی‌های سرامیکی براق یا مات سفید، قهوه‌ای، صورتی، آبی روشن و آبی درباری استفاده شود.

رنگ کاشی بین کابینتی مناسب کابینت‌های سفید

کابینت سفید در کنار فرنیچر استیل چهره آشپزخانه‌ای مدرن و تمیز است که معمولاً در کنار کاشی بین کابینتی آینه‌ای و شیشه‌ای کروم، کاشی و سرامیک طوسی روشن براق، چوبی طوسی مات، استیل مات و سنگ مرمر صیقل خورده بسیار چشم نوار خواهد بود.

رنگ کاشی بین کابینتی مناسب کابینت‌های طوسی

کابینت‌های طوسی از جنس ام دی اف با روکش‌های چوبی و های‌گلاس امروزه برای کابینت‌های آشپزخانه‌های مدرن اجرا می‌شوند که با کاشی بین کابینتی سفید از جنس سنگ و کاشی، شیشه‌ای و آینه‌ای کروم و از جنس پی‌وی‌سی به رنگ سفید ظاهر زیباتر خواهند داشت.

انتخاب کاشی بین کابینتی با توجه به سبک دکوراسیون داخلی

در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی و سبکی استفاده می‌شود برای داشتن محیطی زیباتر و دل‌نشین‌تر بسیار مؤثر است. در ادامه با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها به معرفی انواع کاشی بین کابینتی پرداخته شده است.

کاشی بین کابینتی مناسب سبک دکوراسیون داخلی مدرن

به‌طورکلی کاشی بین کابینتی ساده مانند سنگ‌های اسلب مرمر با طرحی ساده با رنگ سفید و طوسی، رول یا تایل‌های پی‌وی‌سی ساده با طرح‌هایی مانند راه‌راه، هندسی و تکراری، چوب با رنگ طوسی و سفید و گره‌های کم، سرامیک با طرح‌های ساده، هندسی و نقوش تکراری، کاشی بین کابینتی آینه‌ای و شیشه‌ای کروم با طرح هندسی ساده و تایل‌ها یا ورق‌های فلزی در رنگ استیل مات برای آشپزخانه‌های با سبک دکوراسیون مدرن مناسب هستند.

کاشی بین کابینتی مناسب سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

کاشی‌های با نقوش اسلیم و کلاسیک تکراری، طرح بته جقه در رنگ‌های خاکی، آبی درباری، فیروزه‌ای و کرمی، کاشی بین کابینتی شیشه‌ای و آینه‌ای با طرح‌های منحنی و تکراری در رنگ‌های رزگلد و طلایی، کاشی بین کابینتی فلزی به رنگ برنجی و مسی، کاشی بین کابینتی از جنس سنگ تراش خورده و صیقلی گرانیت و تراورتن به رنگ‌های تیره و استفاده‌ای کاشی بین کابینتی چوبی با استفاده چوب‌هایی مانند گردو که گره و نقوش زیادی دارند برای سبک‌های دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب هستند.

کاشی بین کابینتی مناسب سبک دکوراسیون داخلی روستیک و ویلایی

کاشی و سرامیک بین کابینتی بدون لعاب، سنگ‌های صیقل نخورده مانند سنگ آنتیک برای فضای بین دو کابینت در آشپزخانه‌های سبک روستیک یا روستایی که معمولاً در ویلاها اجرا می‌شوند، بسیار مناسب هستند.

نصب کاشی بین کابینتی

نصب کاشی بین کابینتی

برای نصب کاشی بین کابینتی درصورتی‌که قصد بازسازی دارید، لازم است توسط یک کارشناس انجام شود. برای این کار سطح زیر کار که کاشی قدیمی است، تمیز شده، اندازه گیری‌ها انجام شده و محل نصب هر قطعه مشخص شده و با استفاده از چسب کاشی اگر کاشی بین کابینتی از جنس سرامیک، سنگ، چوب و شیشه باشد، اقدام به چسباندن کاشی می‌شود و اگر جنس کاشی بین کابینتی از پی‌وی‌سی باشد این کار با استفاده از چسب مخصوص پی‌وی‌سی انجام می‌شود.

بهتر است کاشی‌های قدیمی آشپزخانه با استفاده از کابینت کاری پوشانده شود و درصورتی‌که این امکان وجود ندارد، با استفاده از رنگ نانو همرنگ سایر بخشه‌ای آشپزخانه، اقدام به رنگ آمیزی کاشی قدیمی کنید یا آن‌ها را با کاغذ دیواری پی‌وی‌سی با طرحی مناسب مانند طرح دیوار آجری سفید یا قهوه‌ای بپوشانید.

کاشی بین کابینتی قیمت

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

مدل جدید کاشی و سرامیک بین کابینت مدرن و کلاسیک

کاشی بین کابینتی قیمت

برای اطلاع از قیمت کاشی بین کابینتی و هر مصالح ساختمانی دیگر به بخش «قیمت مصالح و تجهیزات» و همینطور برای اطلاع از قیمت‌های اجرای کاشی کاری و هر اجرای ساختمانی دیگری هم به بخش «مبلغ حقوق و دستمزد» در کارگشا مراجعه کنید.

سخن آخر

امیدوارم مقاله حاضر در زمینه کاشی کاری بین کابینتی برای شما مفید بوده و از آن برای بازسازی آشپزخانه و تغییر دکوراسیون استفاده کنید. می‌توانید از طریق سامانه ثبت سفارش کارگشا برای نصب کاشی بین کابینتی خود بهترین کارشناس و متخصص را بیابید و استعلام قیمت بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا