مبلمان و وسایل

مدل کمد دیواری : چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟!

آیا سردرگم هستید که چه مدل کمد دیواری را در طراحی اتاق خواب خود استفاده کنید؟ ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید کدام طرح برای اتاقتان بهتر است. با توجه به استفاده مکرر از کمد دیواری، همیشه باید اطمینان حاصل شود که کار با آن‌ها آسان است، فضای ذخیره سازی کافی دارند و با دکوراسیون منزل مطابقت می‌کنند. آن‌ها دارای طرح‌های متفاوتی هستند و ما در اینجا به لیستی از مدل‌های مختلف کمد دیواری نگاهی می‌اندازیم. اما مهم است موردی را انتخاب کنید که متناسب با نیازتان بوده و با دکوراسیون منزلتان مطابقت داشته باشد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع مدل کمد دیواری

در زیر برخی از مدل‌های مختلف کمد دیواری اشاره می‌کنیم:

کمد دیواری ایستاده

انواع مدل کمد دیواری

ابتدایی‌ترین و سنتی‌ترین مدل کمد دیواری، نوع ایستاده است. این نوع تقریباً در هر خانه‌ای یافت می‌شود و به راحتی می‌توان آن را در اطراف خانه حرکت داد که این مورد مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع کمد دیواری است. اما تنها عیب آن‌ها را می‌توان به اشغال فضا در اتاق خواب اشاره کرد. کمد‌های ایستاده در انواع فلزی، چوبی و پلاستیکی در بازار موجود هستند.

  • مزیت مهم: قابل حمل بودن

کمد دیواری توکار

مدل کمد دیواری توکار

کمد‌های درون دیواری یا توکار که امروزه در همه جا مشاهده می‌شوند، به جای کمد‌های ایستاده طراحی شده‌اند و اکثر مردم این مدل کمد دیواری را بیشتر ترجیح می‌دهند. دلیل اصلی این مسئله فضا است. در مقایسه با نمونه‌های سنتی، آن‌ها از فضا و دیوار کمتری استفاده می‌کنند و به هر اتاق جلوه‌ای دلپذیر می‌بخشند. کمدهای دیواری یا توکار می‌توانند در ابعاد بزرگ یا کوچک ساخته شوند.

  • مزیت مهم: عدم اشغال فضا

کمد دیواری کشویی

مدل کمد دیواری کشویی

کمدهای مدولار کشویی گرچه به سبک قدیمی هستند، اما باعث صرفه جویی در فضا می‌شوند، زیرا درب‌ها به فضای اضافی برای باز شدن نیاز ندارند. کمدهای کشویی مانند مدل‌های توکار فضای ذخیره سازی بیشتری به شما ارائه می‌دهند، زیرا معمولاً از کف تا سقف قابل استفاده هستند. این روش ساخت به افراد این امکان را می‌دهد تا از فضای بالای آن برای ذخیره وسایل فصلی یا اضافی استفاده کند.

  • مزیت مهم: راحتی در باز و بسته کردن درب‌ها

کمد دیواری سرتاسری

مدل کمد دیواری سرتاسری

هر خانمی آرزو دارد که یک کمد دیواری سرتاسری توکار برای اتاق خواب خود داشته باشد. آن‌ها عاشق خرید هستند و آرزو دارند که همه چیز را به صورت سازمان یافته و مجزا در یک مکان قرار دهند. کمد‌های دیواری سرتاسری و مجلل، جلوه‌ای از تجملات را به اتاق اضافه می‌کنند، ولی به ندرت در منازل یافت می‌شوند. هر اتاق بزرگ و گاهی بی‌استفاده‌ای نیز می‌تواند به راحتی به کمد دیواری سرتاسری تبدیل شود. با این حال، جای دادن این مدل کمد دیواری در خانه‌های کوچک و متوسط ​​امری غیرممکن است.

  • مزیت مهم: فضای ذخیره سازی گسترده

فواید و معایب کمدهای دیواری

کمد‌های دیواری دارای فواید و معایب بسیاری هستند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

برای سازماندهی عالی هستند

یکی از کاربرد‌های مهم در انواع مدل کمد‌ دیواری سازماندهی است. برای کسی که کفش، لباس، حوله و وسایل زیادی دارد، یک کمد معمولی غیر کاربردی خواهد بود. دیگر نیازی نیست که به خاطر درآوردن یک ژاکت نگران به هم ریختگی کل کمد خود باشید. دیگر تصمیم گیری برای پوشیدن کفش، شلوار جین، پیراهن، فضای اتاق را بهم نمی‌ریزد!

فواید و معایب کمدهای دیواری

مستعد جابجایی هستند

اما قابلیت جابه‎جایی می‌تواند به یک نقطه ضعف در کمد‌های دیواری تبدیل شود. اگر یک کمد دیواری به خوبی سازماندهی نشده باشد، در واقع می‌تواند از یک کمد بیش از حد انباشته شده هم بدتر باشد. گوشه‌ها و شکاف‌های زیادی در کمدهای دیواری وجود دارند و این می‌تواند گم شدن اشیا را آسان‌تر کند. اگر چیزی را در دراور خود گم کنید، می‌توانید تمامی چیزهای درون آن را بیرون بریزید، تا شی مورد نظر خود را پیدا کنید. اما در کمدهای دیواری اگر چیزی را گم کنید، باید ساعت‌ها برای جستجوی آن وقت بگذارید.

برای حفظ حریم شخصی عالی است

یکی دیگر از مزیت‌های کمد دیواری، حفظ حریم خصوصی است. برخی از صاحبان خانه ممکن است جواهرات خود را در گاو صندوق که بسیار امن‌تر از دراور است، نگهداری کنند. اما چون کمد‌های دیواری فضای بزرگی را دارند، پنهان کردن اشیای قیمتی در یک اتاق بزرگ، آسان‌تر از دراور است.

فضای ممکن را به حداکثر برسانید

کمد‌های دیواری همچنین استفاده از حداکثر فضای ممکن را فراهم می‌کنند. اگر اتاقی با شکل عجیب و غریب دارید، می‌توانید از مدل کمد دیواری توکار، برای عملکرد بهتر فضا استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کمدهای دیواری برای گوشه‌ها استفاده کنید و یا حتی می‌توانید مدل‌های مثلثی را انتخاب کنید. هر دو جزء کارآمدترین روش‌ها برای مخفی نگه داشتن فضاها با دکوراسیون بیشتر است.

مدل کمدهای دیواری

باید برای نورپردازی و نجاری هزینه بیشتری بپردازید

از آنجا که بیشتر کمد‌های دیواری تیره هستند، روشنایی مسئله مهمی است. آماده باشید تا کمی بیشتر برای روشنایی فضای خود هزینه کنید. نصب کمد‌های دیواری نیاز به برخی امور مربوط به نجاری دارد و این کمد‌ها نیز نیاز به قفسه بندی و استفاده از کشو دارند. پس این بدین معنا است که باید هزینه‌های مربوط به نجاری را هم مد نظر بگیرید.

سخن آخر

مدل کمد دیواری یکی از موارد مهم در انتخاب است. برخی نوع ایستاده و برخی توکار را می‌خواهند، اما مهم این است که بدانید کدام مدل بیشتر مناسب فضای خانه شما است. همچنین ضروری است مقدار بودجه و ظرفیت کمد دیواری را نیز نظر بگیرید. اگر وسایل زیادی دارید و نمی‌دانید آن‌ها را چطور باید سازماندهی کنید، به مدل های سرتاسری فکر کنید، اگر هم می‌خواهید در راحت‌ترین حالت ممکن درب‌های کمد را باز و بسته کنید، مدل کمدی دیواری کشویی را خریداری کنید. همچنین در زمان خرید به متریال و کیفیت ساخت کمد دقت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا