رپورتاژ آگهی

عایق صوتی دیوار مشترک روکار و توکار: همین فردا سکوت را تجربه کن

در این مقاله به معرفی عایق صوتی دیوار مشترک می‌پردازیم. شرکت ایده پویان یکی از وارد کننده‌های عایق‌های صوتی فوق پیشرفته در ایران است. این عایق‌ها اولین عایق ضد کوبش در ایران هستند که دارای تکنولوژی نانو الیاف می‌باشند. کارشناسان در ایده پویان این عایق‌های کاربردی و مهم را در ادامه به ما معرفی کرده‌اند.

شماره تماس شرکت ایده پویان؛ جهت مشاوره رایگان، خرید و اجرای انواع عایق صوتی ۰۲۱۲۲۱۳۱۶۹۷

یک مشکل اساسی برای آپارتمان‌نشینی، صداهای مزاحمی‌ست که از دیوار مشترک با همسایه عبور کرده و آرامش‌مان را می‌گیرد. این مشکل با توجه به پایین آمدن آستانه تحمل جامعه به خاطر مشکلات اجتماعی، اقتصادی و … در سال‌های جدید بیشتر نمود کرده و به مهم‌ترین دغدغه و شکایت مردم تبدیل شده است.

مسئله این جاست که خیلی از مردم هنوز نمی‌دانند که این مشکل قابل حل است. اغلب مردم از بودن محصولی به نام عایق صدا که حتی در موقع سکونت در منزل به صورت روکار نیز قابل نصب می‌باشد بی‌اطلاع هستند.

انواع عایق صوتی دیوار مشترک

روش‌های مختلفی برای عایق‌کاری دیوار مشترک وجود دارد. بعضی از این روش‌ها قدیمی و بعضی دیگر جدیدترند. در ادامه از برخی روش‌های مرسوم برای عایق صوتی دیوار مشترک به اختصار نام برده‌ایم:

  • عایق پشم شیشه: این عایق قدیمی به صورت رولی و پنل تخته‌ای وجود دارد و ضخامت آن از ۲۵ تا ۵۰ میلی‌متر متغیر است. سهولت در استفاده و صرفه‌ اقتصادی را می‌توان از مزایای عایق پشم شیشه دانست. اما ایجاد حساسیت‌های پوستی و تنفسی و مقاومت کم نسبت به رطوبت نیز مهم‌ترین معایب این نوع عایق است.
  • عایق پشم سنگ: پشم سنگ نیز جزء عایق‌های قدیمی است و از نظر ویژگی‌‌ها، مزایا و معایب شباهت زیادی به عایق پشم شیشه دارد.
  • فوم پلی اتیلن: این عایق با دستگاه خاصی بر روی سطح اسپری شده و نصب سریع و راحتی دارد. ضخامت بهینه این نوع عایق حدود ۳ سانتی‌متر بوده و قابل کم یا زیاد شدن است. این نوع عایق بازیافت‌پذیر نبوده و همچنین جدا کردن آن به منظور تعویض یا تعمیر امکان‌پذیر نیست.
  • پنل‌های آکوستیکی: یک نوع عایق صوتی است که تنها به صورت روکار مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنوع طرح و رنگ نسبتا گسترده‌ای دارد. فوم‌های آکوستیک در ضخامت‌ها و چگالی‌های مختلف وجود دارند که با توجه به نیاز هر پروژه برای صداگیری قابل استفاده‌اند. فوم‌های صاف، فوم‌های شانه تخم مرغی، فوم‌های منشوری و فوم‌های ترکیبی از جمله انواع پنل‌های آکوستیکی هستند که برای صداگیری دیوار مشترک استفاده می‌‌شوند.
  • عایق‌های صوتی نانو الیاف: یکی از جدیدترین روش‌های عایق صوتی دیوار مشترک استفاده از عایق‌های فوق پیشرفته نانو الیاف است. این عایق‌ها هیچ یک از معایب عایق‌های قدیمی را ندارند و بسیار کاربردی و ایمن هستند. به نظر می‌رسد که عایق‌های صوتی نانو الیاف چه از نظر اقتصادی و چه از نظر کیفیت بهترین انتخاب برای عایق کاری دیوار مشترک باشند. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم.

عایق صوتی دیوار مشترک نانو الیاف در دو نوع روکار و توکار قابل نصب است.

جهت دیدن محصولات و نمونه کارهای شرکت ایده پویان کلیک نمایید.

عایق صوتی دیوار مشترک روکار:

عایق‌های صوتی مدرن روکار بر خلاف عایق‌های قدیمی بسیار کاربردی هستند. از خصوصیات عایق های ضد صوت جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضخامت کم
  2. تراکم بالا
  3. نداشتن کثیف‌کاری
  4. نداشتن مواد سمی
  5. قابلیت رنگ‌پذیری یا اجرای کاغذ دیواری روی آن
عایق صوتی دیوار مشترک روکار

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم عایق‌های صوتی جدید معایب و مضرات عایق‌های سنتی و خیلی قدیمی را ندارند. عایق‌های قدیمی مثل پشم سنگ و پشم شیشه که متعلق به چیزی حدود ۷۰ سال پیش‌ هستند، معایب زیادی دارند. از جمله ضخامت بالا، تراکم پایین، مواد سرطان زا، کپک زدن پشت کار، بوی بد گرفتن و زرد شدن دیوار.

اما خوشبختانه عایق های صوتی جدید هیچ یک از این معایب را ندارند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین انواع عایق صوتی سقف، دیوار و کف برای یافتن آرامش

حواستان را جمع کنید:

علم در دنیا پیشرفت کرده اما هنوز هم خیلی از شرکت‌ها عقب هستند!

و متاسفانه به خاطر نداشتن محصول با کیفیت، عایق‌های منسوخ شده در دنیا را به عنوان بهترین گزینه به مشتری معرفی می‌کنند.

عایق‌های صوتی روکار با استراکچر مخصوص خود روی دیوار پیچ شده و روی آن‌ها یک پنل نما قرار می‌گیرد. عایق صوتی دیوار مشترک روکار بعد از اتمام نصب به سلیقه مشتری رنگ‌آمیزی یا کاغذدیواری می‌شود.

عایق صوتی دیوار مشترک توکار

عایق‌کاری صوتی توکار دیوار مشترک بهترین گزینه از نظر هزینه و راحتی نصب برای صداگیری دیوار مشترک است که باید توسط سازنده ساختمان و قبل از مرحله نازک‌کاری انجام گردد.

عایق صوتی دیوار مشترک توکار

نکته قابل توجه اینجاست که هزینه عایق‌کاری صوتی توکار دیوار مشترک خیلی کم‌تر از عایق‌کاری روکار است.

اما متاسفانه نزدیک به صد در صد از سازندگان هنوز این کار را انجام نمی‌دهند. فکر می‌کنید چرا؟

چون مشتری‌ها در هنگام خرید ملک اصلا به آن توجهی نمی‌کنند و به نظر می‌رسد تنها چیزی که از نظر مشتری اهمیت دارد، ظواهر و زیبایی‌هایی است که به چشم قابل رویت هستند.

عایق صوتی با ضخامت‌های مختلف می‌تواند بین دو لایه آجر یا سفال دیوار مشترک قرار بگیرد و به صورت خیلی ساده از مشکلات و سروصدای مزاحم و اضافی که در آینده نمود می‌کند، جلوگیری کند.

قیمت عایق دیوار مشترک چند است؟

درباره قیمت همواره به یاد داشته باشید که قیمت یک محصول را تنها در لحظه ارزیابی نکنید. بلکه ببینید آیا محصول مورد نظرتان ماندگاری طولانی دارد؟ مزایای قابل توجه دارد؟ معایب نمونه‌های قدیمی‌تر خود را بر طرف کرده است؟ توجه به این فاکتورها تعیین می‌کند که آیا خرید یک محصول برای‌تان صرفه‌ اقتصادی دارد یا خیر. به گفته کارشناسان در شرکت ایده‌پوبان محصولات این شرکت از عایق های دیگر قیمت کمتر و کیفیت بسیار بالاتری دارند.

پیشنهاد می‌کنیم که برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت‌ها به سایت این شرکت سر بزنید و با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

توجه داشته باشید با توجه به شرایط پروژه نیاز به نوع عایق صداگیر و میزان صداگیری متفاوت است. علاوه بر این نوع دیوارها و تعداد دیوارهای مشترک در هر پروژه نیز بر روی قیمت نهایی عایق کاری دیواری مشترک اثرگذار است. همه این موارد معمولا بعد از بازدید محل پروژه توسط کارشناس تخمین زده می‌شود.

عایق صوتی دیوار مشترک را از کجا بخریم؟

کارشناسان در شرکت ایده پویان می‌گویند که ما بهترین عایق صوتی روز دنیا با تکنولوژی نانو الیاف ضد صوت را عرضه می‌کنیم.

این تکنولوژی از جدیدترین فناوری‌های تولید مواد صداگیر در دنیا به شمار می‌رود و تنها تعداد اندکی از کمپانی‌های صنعت عایق صوتی از این مواد در تولیدات خود استفاده می‌کنند.

که در این زمینه می‌توان دو برند معروف ISOVER فرانسه و URSa آلمان را نام برد که هر کدام نزدیک به ۸۰ نوع عایق‌های صوتی مختلف با ضخامت‌ها، تراکم‌ها و کاربردهای مختلف برای دیوار مشترک، کف آپارتمان و سقف ساختمان در انواع روکار و توکار تولید کرده و به فروش می‌رسانند.

شرکت ایده‌پویان با فروش و اجرای این نوع عایق‌های صوتی فوق پیشرفته در ایران، سال‌های متمادی‌ست که به عنوان شرکتی پیشتاز و بی‌رقیب، تقریبا در تمامی شهرهای ایران دارای نمایندگی می‌باشد.

سخن آخر

اگر خریدار خانه هستید، حتما از سازنده بخواهید که دیوارهای مشترک خانه را قبل از مرحله نازک‌کاری با کم‌ترین هزینه برایتان عایق‌کاری کند.

اگر سازنده هستید کمی فکر کنید و خودتان را جای خریدار بی‌اطلاع بگذارید. ما فکر می‌کنیم که برای ساخت یک ساختمان بی عیب‌ونقص، عایق‌کاری توکار ضروری به نظر می‌رسد.

اگر هم ساکن خانه هستید و از سروصداهای اضافی خسته شده‌اید، بهترین گزینه برای شما همان عایق کاری روکار دیوارهاست.

شرکت ایده پویان نماینده فروش و اجرای بهترین عایق صوتی روز دنیا با تکنولوژی نانو الیاف ضد صوت در ایران است. پیشنهاد می‌کنیم که با آن‌ها تماس گرفته و از خودشان مشاوره تخصصی بگیرید.

شماره تماس شرکت ایده پویان جهت خریداری و نصب انواع عایق صوتی ۰۲۱۲۲۱۳۱۶۹۷

«این محتوا یک رپورتاژ آگهی است و ویکی ساختمون در قبال آن هیچگونه مسئولیتی ندارد.»

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا