فضاهای داخلی

طراحی اتاق بازی کودک با 22 ایده جذاب و پر نشاط!

برای اینکه فرزندانتان در آینده به افرادی موفق و با نشاط تبدیل شوند، باید در سنین کودکی خلاقیت خود را با بازی کردن تقویت کنند، بنابراین شما بایستی محیطی امن، راحت و جذاب برای بازی فرزندانتان فراهم کنید. اینجاست که طراحی اتاق بازی کودک مهم جلوه می‌کند. در این مقاله از ویکی ساختمون به بررسی ایده‌هایی برای طراحی اتاق بازی کودک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی اتاق بازی کودک در زیرزمین

طراحی اتاق بازی کودک

اگر منزلتان زیرزمین دارد، آن را به بازی فرزندانتان اختصاص دهید، با یک طراحی زیبا و با نشاط از رنگ‌ها و اسباب‌بازی‌ها، به کودکانتان یک هدیه ناب و به یادماندنی بدهید.

طراحی اتاق بازی کودک در راه پله داخل ساختمان

طراحی اتاق بازی کودک

از زیر پله در خانه‌های دوبلکس برای اتاق بازی کودکانتان استفاده کنید. می‌توانید آن را به شکل یک کلبه رنگارنگ و جذاب طراحی کنید و داخل آن را با اسباب‌بازی‌ها، قفسه‌ها و دیوار‌های فانتزی و رنگارنگ طراحی کنید.

طراحی اتاق بازی کودک در اتاق زیر شیروانی

طراحی اتاق بازی کودک

اتاق زیر شیروانی فضایی دنج برای بازی بچه‌هاست. اگر خانه‌تان اتاق زیر شیروانی دارد، بی‌معطلی به فضایی برای بازی فرزندانتان تبدیل کنید. اتاق زیر شیروانی را هم با ایده‌های جذاب و فانتزی طراحی کنید.

دریا و اتاق بازی کودکان

طزاحی اتاق بازی کودک

برای بازی فرزندانتان فضای زیر پله، اتاق زیر شیروانی و یا زیرزمین را به دریا تبدیل کنید. کف اتاق را با کفپوش مخصوص به شکل دریا درآورید و یک کشتی در آن قرار دهید. با اجرای این ایده جذاب بچه‌ها تصور می‌کنند در دریا هستند. آن‌ها خاطره‌بازی دریاییشان را هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد.

طراحی اتاق بازی کودک با شخصیت‌های کارتونی محبوب

طراحی اتاق بازی کودک

دیوار، کمد و هر وسیله دیگری در اتاق بازی کودکتان را با شخصیت کارتونی محبوب فرزندتان طراحی کنید؛ به عنوان مثال اگر فرزندتان به باب اسفنجی علاقه زیادی دارد، در طراحی اتاقش از باب اسفنجی استفاده کنید.

طراحی اتاق بازی کودک به شکل مهد کودک

طراحی اتاق بازی کودک

اگر خانه‌تان بزرگ است و می‌توانید فضای نسبتاً زیادی به بازی فرزندانتان اختصاص دهید، اتاق بازی کودک را به شکل مهد کودک طراحی کنید. می‌توانید سقف اتاق بازی کودک را هم به شکل پازل، آسمان آبی و ابر و … طراحی کنید.

بچه‌ها عاشق اسباب‌بازی‌ هستند

طراحی اتاق بازی کودک

اسباب‌بازی‌ها در طراحی اتاق بازی کودک نقش مهمی دارند. اسباب‌بازی‌ها را در اتاق بازی بچه‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر چیدمان کنید تا بچه‌ها از داشتن اتاق پر از اسباب‌بازیشان به خود ببالند و با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنند. نگران به‌هم‌ریختگی اتاق بچه‌ها نباشید. اجازه دهید بچه‌هایتان راحت باشند و خلاقیت بیشتری از خود بروز دهند.

قفسه‌ها را از یاد نبرید

طراحی اتاق بازی کودک

برای نگه‌داری اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های کودکانتان، قفسه‌ها المان‌های مفید و جذابی هستند. با این ایده به طور غیرمستقیم آراستگی و نظم را به فرزندانتان می‌آموزید.

چادر بازی در اتاق کودک

طراحی اتاق بازی کودک

نصب چادر در اتاق خواب کودک یک ایده جذاب دیگر برای طراحی اتاق بازی کودک است که بچه‌ها را تا مدت زیادی سرگرم می‌سازد.

نصب تخته سیاه

طراحی اتاق بازی کودک

برای اینکه فرزندانتان احساس آزادی بیشتری داشته باشند و به خلاقیت بیشتری دست یابند، یک تخته سیاه در اتاقشان نصب کنید. با اجرای این ایده اعتماد به نفس بیشتری به فرزندانتان تزریق می‌کنید.

ورزش و بازی

طراحی اتاق بازی کودک

قسمتی از اتاق بازی بچه‌ها را به ورزش آن‌ها اختصاص دهید، اگر اتاق بازی فرزندتان بزرگ نیست، می‌توانید اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین منزلتان را به اجرای این ایده اختصاص دهید. اتاق بازی کودک در زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، راه پله داخل ساختمان یا زیر پله ایده‌های مناسبی هستند.

سرویس خواب و شکل‌های جذاب و فانتزی

طراحی اتاق بازی کودک

بچه‌ها از هر چیز فانتزی لذت می‌برند، حتی سرویس خوابشان. سرویس خواب بچه‌ها را متناسب با سلیقه‌شان و آنچه می‌پسندد، طراحی کنید. به فرزندانتان قدرت انتخاب دهید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: سرویس خواب نوزاد شامل چه مواردی است و نحوه چیدمان آن

لامپ‌های روشنایی اتاق بازی کودک را جذاب‌تر می‌کند

طراحی اتاق کودک

چه کسی روشنایی را دوست ندارد؟ نور هم از المان های مهم برای طراحی اتاق بازی کودک است. بچه‌ها روح لطیفی دارند، وجود نور در اتاق بازیشان حس نشاط را در آن‌ها دوچندان می‌کند.

رنگ‌ها برای بچه‌ها جذابیت زیادی دارند

طراحی اتاق بازی کودک

رنگ از مهم‌ترین المان‌های طراحی اتاق بازی کودک است، بچه‌ها رنگ‌ها را دوست دارند و اتاق بازی رنگارنگ را بیشتر می‌پسندند. شما هم سعی کنید از این المان مهم در طراحی اتاق بازی فرزندتان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ اتاق نوزاد از قرمز پرهیجان تا آبی آرامش‌بخش

دیوارهای فانتزی

طراحی اتاق بازی کودک

خودتان هم می‌توانید شکل‌های فانتزی مثل گل‌های آفتابگردان، ماه، ستاره و … را روی مقوا و متریال‌های دیگر درست کنید و به دیوار اتاق بازی کودکانتان بچسبانید. حتی می‌توانید عروسک‌ها را از سقف آویزان کنید.

ستاره‌ها روی دیوار اتاق بازی بچه‌ها هم می‌درخشند

طراحی اتاق بازی کودک

دیوار اتاق بچه‌ها را با دیوارپوش‌هایی به شکل شب و ستاره، ماهی و دریا و … نشاط ببخشید. بچه‌ها از اتاق‌های فانتزی، جذاب، رنگارنگ و متفاوت لذت می‌برند.

کف اتاق بازی بچه‌ها با رنگین‌کمان

طراحی اتاق بازی کودک

در طراحی اتاق بازی کودک کف اتاق هم المان مهمی محسوب می‌شود. کف اتاق را با فرش‌های فانتزی که به شکل گل و گیاه، تصویر جانوران و یا رنگین‌کمان هستند، بپوشانید.

سقف اتاق بازی کودک

طراحی اتاق بازی کودک

سقف هم مانند کف و دیوار اتاق از المان‌های مهم طراحی اتاق بازی کودک محسوب می‌شود. سقف‌ها را هم با طرح‌های فانتزی و رنگی طراحی کنید.

ست کردن رنگ دیوار، کمد و وسایل دیگر

طراحی اتاق بازی کودک

در طراحی اتاق بازی کودک ست کردن رنگ سقف، دیوار و وسایل اتاق بسیار اهمیت دارد. با این کار به اتاق کودکتان نظم و آراستگی زیبایی می‌بخشید، اما فراموش نکنید که اتاق بازی کودکتان را متناسب با سلیقه خود او انتخاب و آماده کنید.

طراحی اتاق بازی کودک با پرده‌های رنگی

طراحی اتاق بازی کودک

در طراحی اتاق بازی کودک از پرده‌ها غافل نشوید. پرده‌های رنگی را هماهنگ با دکوراسیون اتاق بازی انتخاب کنید و یا پرده‌هایی به شکل رنگین‌کمان نصب کنید، بدون شک بچه‌ها از رنگ‌ها به خصوص رنگین‌کمان لذت می‌برند.

بچه‌ها و تاب‌بازی

طراحی اتاق بازی کودک

وجود تاب در طراحی اتاق بازی کودک علاوه بر جذابیت، کودکانتان را بسیار خوشحال می‌کند. همان طور که می‌دانید، بچه‌ها هیجان تاب بازی را خیلی دوست دارند.

تخت‌خواب آویزان

طراحی اتاق بازی کودک

طراحی اتاق بازی کودک با تخت‌خواب آویزان یکی دیگر از ایده‌های جذابی است که بچه‌ها دوست دارند. خوابیدن در تخت‌خوابی معلق هم هیجان زیادی دارد!

مطلب پیشنهادی: چیدمان اتاق خواب: مدل چیدمان اتاق دخترانه، پسرانه و زوج

سخن آخر

برای طراحی اتاق بازی کودک المان‌هایی از قبیل اسباب‌بازی‌ها، کمد، تخت‌خواب، دیوار، سقف، کف اتاق و … دخالت دارند. در طراحی اتاق بازی فرزندانتان نظر آن‌ها را بپرسید و مطابق سلیقه آن‌ها عمل کنید تا به آن‌ها اعتماد به نفس و قدرت انتخاب بدهید. بچه‌ها نوآوری و جذابیت را دوست دارند، با اجرای ایده‌های نو در طراحی اتاق بازی کودک قدرت خلاقیت در کودکان دوچندان می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا