رپورتاژ آگهی

شرکت معماری داخلی خوب را چگونه و از چه طریقی پیدا کنیم؟

وقتی حرف از طراحی داخلی در محل زندگی و کار پیش می‌آید مطمئناً همه دنبال یک دکوراسیون ایده‌آل خواهند بود و این مهم بدون انتخاب یک شرکت معماری داخلی خوب یا به دست نخواهد آمد و یا سخت به دست خواهد آمد؛ اما واقعاً چطور می‌توان یک دفتر طراحی داخلی خوب پیدا کرد؟ اصلاً باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ یک شرکت دکوراسیون داخلی حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ این‌ها، همه و همه آن دسته از پرسش‌هایی هستند که برای هر فردی در شروع به کار تغییر معماری و دکوراسیون مدنظر پیش خواهد آمد که قصد داریم در ادامه به دنبال پاسخی برای آن‌ها باشیم.

ویژگی‌های یک شرکت معماری داخلی خوب

  • سابقه حداقل چندساله داشته باشد.
  • تجربه به سرانجام رساندن پروژه‌های مشابه با پروژه شما را داشته باشد.
  • مهم‌تر از همه بروز بوده و توانمندی استفاده از روش‌های نوین طراحی داخلی را داشته باشد.
  • اخلاق کاری آن‌ها با اخلاق و روحیات شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • کیفیت کاری آن‌ها با میزان بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • نمونه ‌کارهای قابل ‌اثبات و دفاع داشته باشند.
ویژگی‌های یک شرکت معماری خوب

راه‌های پیدا کردن یک دفتر معماری داخلی

به‌طور کلی برای پیدا کردن یک دفتر معماری و طراحی داخلی، صرف نظر از خوب یا بد بودن چند راه بیشتر پیش رو ندارید که در زیر فهرست‌وار به آن‌ها اشاره شده است.

  • گشت و گذار در کوچه و خیابان
  • دوستان و آشنایان
  • شبکه‌های اجتماعی
  • جستجو در اینترنت

یافتن شرکت معماری داخلی با گشت و گذار در کوچه و خیابان

هر شرکت معماری در هر اندازه و کیفیتی که باشد مطمئناً دفتری برای خود دارد. شما به‌عنوان کارفرما به طرق مختلفی ممکن است نشانی دفتر شرکت مورد نظر را پیدا کرده باشید. ممکن است هنگام رد شدن از خیابان گوشه چشمتان به تابلوی پر زرق و برق آن‌ها خورده باشد یا هنگام رفتن به سرکار، بیلبورد غول‌آسای آن‌ها در اتوبان چشمتان را گرفته باشد.

در هر صورت آشنایی با یک دفتر معماری داخلی به این طریق یک امر کاملاً ریسک‌دار و به‌اصطلاح 50 – 50 است؛ یعنی می‌تواند شرکت خوب باشد یا بد. پس اگر پروژه نسبتاً بزرگی در دست دارید بدون تحقیق کامل و جامع با آن‌ها وارد کار نشوید. برای اطمینان حتماً بروشور یا شرحی بر نمونه ‌کار‌هایی که انجام داده‌اند را از آن‌ها بخواهید. در گام بعدی، پروژه و خواسته‌های خود را کاملاً برای آن‌ها شرح دهید و از توانمندی‌های آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

چگونه یگ شرکت معماری داخلی را پیدا کنیم

دوستان و آشنایان

ممکن است در نزدیکی شما یا از میان دوستان و آشنایان کسانی باشند که اخیراً دست به تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود زده‌اند. گفت‌وگو با این اشخاص از نظر تجربه‌ای که در خصوص همکاری با شرکت‌های معماری کسب کرده‌اند از چند جهت می‌تواند برای شما که دنبال یک دفتر معماری داخلی خوب هستید مفید باشد.

اول از همه به ساده‌ترین شکل ممکن و تحمل هیچ‌گونه ضرر و زیانی، از تجربیات شخصی در همکاری با یک دفتر طراحی داخلی بهره‌مند خواهید شد که می‌تواند سرشار از نکته برای شما باشد. از طرفی هم می‌توانید در مورد خوب بودن یا نبودن شرکت از فرد مورد نظر مستقیماً طلب پاسخ کنید. در نظر داشته باشید که اخلاق و سلایق هیچ دو نفری شبیه به هم نخواهد بود. پس خوب بودن یک شرکت از نظر یک فرد، لزوماً به معنای خوب یا بد آن شرکت از نظر شما نیست. پس قبل از انتخاب حتماً تحقیق کامل و جامع‌تری را در خصوص سابقه و توانمندی‌های شرکت موردنظر انجام دهید.

یافتن شرکت معماری داخلی به کمک شبکه‌های اجتماعی

در اینجا منظور ما از شبکه‌های اجتماعی در وهله اول اینستاگرام است. اینستاگرام یک بستر چند رسانه‌ای است که بهترین فرصت را برای شرکت‌ها به‌منظور تبلیغات و نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با قطعیت می‌توان گفت که همه شرکت‌های طراحی داخلی حضوری بسیار پررنگ در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام دارند.

دفترهای طراحی داخلی هم مانند سایر کسب‌وکارها در درجه اول سعی در معرفی خود به‌عنوان یک شرکت بسیار باکیفیت و حرفه‌ای دارند. تصاویری را نیز از پروژه‌هایی که انجام داده‌اند، با آب و تاب زیاد در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با استناد به این اطلاعات تا حدودی می‌توان در خصوص تجربیات و کیفیت کار یک شرکت معماری نظر داد اما تصمیم قطعی صرفاً با دیدن چند تصویر به هیچ وجه قابل ‌توجیه نخواهد بود.

آشنایی از طریق شبکه اجتماعی گام اول است. از میان بهترین گزینه‌ها، بهترین موردها را برای گفتگوی حضوری انتخاب کنید. بر اساس جمع‌بندی‌هایی که از حضور در شرکت به دست می‌آورید بهتر می‌توانید یک شرکت معماری داخلی خوب انتخاب کنید.

یافتن بهترین شرکت معماری داخلی و دکوراسیون

جستجو در اینترنت

گشت و گذار در اینترنت در حالی که روی مبل لم داده‌اید می‌تواند بهترین گزینه برای شناسایی یک شرکت معماری داخلی خوب باشد. هر شرکت طراحی، ‌مانند شبکه‌های اجتماعی مطمئناً کارهای خود را در یک سایت به نمایش در خواهد آورد. دست شرکت در شرح توانمندی‌هایی که دارد در این بستر بازتر است. شرکت می‌تواند پروژه‌هایی که به سرانجام رسانده است را بدون هیچ‌گونه محدودیتی به‌صورت کامل شرح دهد.

صرفاً با گوگل کردن کلمه‌ای ساده مانند شرکت طراحی داخلی با هزاران و میلیون‌ها نتیجه گوگل مواجه خواهید شد. از همان نتیجه اول، شروع به نگاهی گذرا به سایت‌های شرکت نمایید. سابقه و نمونه کارها را با دقت بررسی کنید. شاید بتوانید نام و نشانی کارفرماهایی را که شرکت با آن‌ها در تعامل بوده است، پیدا کنید، پس چه بهتر. با آن‌ها هم ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید تجربه خودشان در کار با شرکت را برای شما بازگو کنند.

به سراغ شرکت‌هایی بروید که بهترین پروژه‌ها را انجام داده‌اند. از میان خوب‌ها فقط بهترین‌ها را انتخاب کنید. به جزئیات پروژه و سیر تکامل پروژه توجه کنید. اطلاعات تماس و نشانی دفتر شرکت را یادداشت و پس از اتمام گشت‌وگذار به گفت‌وگوی حضوری یا تلفنی با آن‌ها اقدام کنید. از توانمندی‌ها و کیفیت کار شرکت مطمئن شوید. خواسته‌های خود را برای آن‌ها روشن سازید و در نهایت اقدام به انتخاب کنید.

بهترین روش انتخاب شرکت معماری داخلی کدام است؟

پاسخ به این پرسش برای هر کسی می‌تواند مفید باشد. در واقع نمی‌توان هیچ‌کدام از روش‌های بالا را به خودی خود بد در نظر گرفت و این صرفاً نحوه استفاده ما از روش است که باعث می‌شود به نتیجه یا انتخابی بد برسیم. مهم این است که به دیدن چند عکس یا توصیه یک دوست یا حرف‌های قلمبه‌سلمبه شرکت‌ها بسنده نکنیم. فرمان را خود در دست بگیرید. این شما هستید که باید انتخاب کنید. اجازه ندهید که انتخاب شوید.

«این محتوا یک رپورتاژ آگهی است و وبسایت ویکی ساختمون هیچ مسئولیتی را بر عهده ندارد.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. کاش دفاتر معماری از حالت بازاری بودن و صرفا پول درآوردن در بیان و معماری خوب انجام بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا