تاسیسات

سیستم سقف سرد چیست؟ نصب آن در ایران مقرون به صرفه است؟

در ساخت سقف سرد، غشای ضد آب به طور مستقیم روی عرشه سازه اعمال می‌شود. برای جلوگیری از بالا آمدن بخارِ رطوبت، این نوع ضد آب نیاز به تهویه کافی بین عرشه و لایه عایق دارد. تهویه ضعیف می‌تواند علت تراکم بینابینی در ساختار سقف باشد. یک سقف معمولی اجازه می‌دهد تا برف که مستقیماً روی عرشه سقف قرار دارد، گرم شود.

سپس برف ذوب شده و به پایین حرکت می‌کند. وقتی آب به لبه سردتر سقف رسید، یخ می‌زند. با گذشت زمان یک آب‌بند یخ رشد می‌کند. با داشتن هوای گرم در زیر و هوای سرد در بالا، یخ می‌تواند لایه‌ای از آب را که در زیر و پشت آب بند به دام افتاده است را بپوشاند. آب جمع‌شده می‌تواند به سیستم سقف آسیب برساند و منجر به نشتی در آن شود. سقف سرد، سقف خانه شما را سرد نگه می‌دارد و هرگونه ذوب برف و ایجاد یخ را به حداقل می‌رساند.

 

در آب و هوای گرم، یک سقف سرد هنوز هم یک مزیت محسوب می‌شود، اما بسیار کم اهمیت‌تر است. تهویه مانع از ایجاد اختلاف دما در سیستم بام می‌شود. هرچه تغییر دما کوچک‌تر باشد، سقف دوام بیشتری خواهد داشت. تهویه همچنین از رطوبت موجود در فضا جلوگیری می‌کند و از بروز اشکال جلوگیری می‌کند. در هر صورت مهم‌ترین ویژگی سقف سرد، جلوگیری از نشتی از سقف است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا