مقالات کارگشا

ساخت کمد دیواری را به چه کسی و چطور سفارش دهیم؟

ساخت کمد دیواری یکی از راه‌های استفاده از فضا به‌صورت بهینه در خانه‌های کوچک به شمار می‌رود. برای ساخت یا سفارش کمد دیواری بهتر است به چه کسی مراجعه کنید و چه جنس‌هایی از کمد دیواری برای انتخاب وجود دارد یا مدت‌زمان آماده شدن سفارش ساخت یک کمد دیواری چقدر است؟ در این مقاله به پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ داده خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.

کمد دیواری را از چه جنسی می‌توان ساخت؟

کمد دیواری مدرن

امروزه به دلایل محیط زیستی و گران شدن قیمت چوب، معمولاً بیشتر سازه‌های داخل خانه‌ها ازجمله کمد دیواری و کابینت‌ها با استفاده از ام دی اف (MDF) ساخته می‌شوند. البته همه شرکت‌ها کمد دیواری‌های چوبی هم تولید می‌کنند ولی به دلیل قیمت بالاتر کارفرمایان و مشتری‌ها اشتیاق کمتری برای سفارش کمد دیواری چوبی از خود نشان می‌دهند.

کمد دیواری ام دی اف

ام دی اف امروزه با طرح و انواع مختلفی ارائه می‌شود که سه نوع پرطرفدار آن ممبران، هایگلاس و کلیف است. دراین‌بین مدل ممبران بالاترین قیمت را به خود اختصاص می‌دهد و دو نوع هایگلاس و کلیف هم قیمتی مشابه دارند.

انتخاب نوع ام دی اف به سبک دکوراسیون داخلی بازمی‌گردد. اگر سبک دکوراسیون داخلی خانه‌ای کلاسیک باشد بهترین گزینه برای ساخت کمد دیواری ام دی اف، نوع ممبران است. این نوع کمد دیواری با ستون و چارچوب منبت‌کاری شده و طراحی کلاسیک، کاربرد شیشه در آن تناسب بیشتری با طراحی دکوراسیون داخلی دارد.

اگر طراحی دکوراسیون داخلی خانه یا آپارتمان مدرن یا معاصر باشد، انواع ام دی اف هایگلاس و کلیف برای آن مناسب است. ام دی اف هایگلاس ظاهری براق و شیشه‌ای دارد و در ساخت کمد دیواری‌های مدرن بیشترین کاربرد را دارد. ام دی اف کلیف هم با داشتن طرح چوب هم می‌تواند گزینه خوبی برای ساخت کمد دیواری در خانه‌های با سبک دکوراسیون داخلی مدرن و معاصر باشد.

بیشتر بخوانید: 12 ایده برای طراحی کمد لباس

کمد دیواری چوبی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد کمد دیواری چوبی قیمت بالاتری نسبت به کمد دیواری‌های ساخته شده با ام دی اف دارد که به دلیل بالاتر بودن قیمت چوب است و دستمزد ساخت و نصب این دو با هم فرقی ندارند.

کمد دیواری چوبی بهترین نوع کمد دیواری است و ماندگاری آن بسیار بالا است و بسته به چوب آن می‌تواند مقاوم در برابر آب، رطوبت، حرارت و برودت باشد. ساخت کمد دیواری چوبی هزینه اولیه بالایی دارد ولی این هزینه در ماندگاری بیشتر و زیبایی آن جبران می‌شود.

کمد دیواری ریلی و لولایی

کمد دیواری‌ها بر اساس نحوه باز و بسته شدن آن‌ها هم دسته بندی می شوند که شامل لولایی و ریلی هستند. کمد دیواری‌های لولایی از دیرباز است که ساخته و استفاده می‌شود و برای انواع کمد دیواری‌های ام دی اف ممبران و چوبی با سبک کلاسیک هم‌اکنون هم بسیار مورد استفاده هستند ولی انواع کمد دیواری ریلی برای خانه‌های کوچک و با سبک دکوراسیون داخلی مدرن و معاصر و کمد دیواری با جنس ام دی اف هایگلاس و کلیف مناسب هستند.

سفارش ساخت کمد دیواری را به کجا بدهیم؟

ساخت کمد دیواری بزرگ

امروزه بازار دکوراسیون داخلی بسیار داغ است و در هر خیابان اصلی می‌توان یکی از مراکز آن را یافت؛ ولی آیا سفارش ساخت کمد دیواری را می‌توان به هر کسی یا شرکتی سپرد. پاسخ به این سؤال بستگی به کارفرما دارد. اگر می‌خواهید سفارش شما سروقت و با بهترین متریال و تضمین کیفیت انجام شود باید به شرکت‌های معتبری که درزمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. ولی اگر هزینه برای شما مطرح است و حجم کار هم بسیار پایین است، می‌توانید سفارش کمد دیواری را به اشخاص ارائه دهید. حالا چگونه این کار را انجام دهید.

شرکت‌های معتبر همگی دارای وب‌سایت و دفاتر قبول سفارش دارند که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، البته این شرکت‌ها فعالیت خوبی هم در شبکه‌های اجتماعی دارند که آن‌هم یکی از راه‌های برقراری ارتباط است.

از شرکت‌های معتبر که درزمینه ساخت کمد دیواری فعالیت دارند می‌توان به شرکت ایرانی دکور، ماچوب، ایران آد، ترنج، بهینه ساز، راشا ام دی اف، روماک، دو در دو، گروه آذینگر، گروه ماهون، گروه سیمرغ اشاره کرد.

اشخاص و شرکت‌های کوچک‌تر هم هستند که می‌توانید سفارشات خود را به آنان بسپارید و برای برقراری ارتباط با آن‌ها می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند دیوار، سنجاق، چیدانه، هوم سرویز، اوسا و… آن‌ها را بیابید و یا به دفاتر فروش و قبول سفارش آن‌ها مراجعه کنید.

چقدر زمان می‌برد تا یک کمد دیواری آماده شود؟

کمد دیواری سفید

به‌طورکلی زمانی که برای ساخت کمد دیواری صرف می‌شود شامل سه بخش است، این سه بخش عبارت‌اند از یک روز یا وقتی برای اندازه‌گیری محل نصب، مدت‌زمانی هم برای ساخت که با توجه به جنس کمد دیواری متغییر است و زمانی هم برای نصب سفارش آماده‌شده است.

زمان اندازه‌گیری با توجه به حجم کار و مدل انتخاب‌شده توسط کارفرما تا بیش از یک ساعت است. زمان آماده کردن سفارش هم با توجه به حجم و جنس کار متغییر است؛ مثلاً ساخت یک کمد دیواری با سه در از جنس چوب زمان بیشتری نسبت به ساخت یک کمد دیواری از جنس ام دی اف هایگلاس طلب می‌کند. این زمان برای ساخت کمد دیواری‌های با جنس ام دی اف کمتر از یک هفته است و ممکن است برای کمد دیواری‌های چوبی تا دو هفته هم زمان لازم باشد. نوبت‌های کاری و میزان سفارش‌های شرکت هم در این زمان ساخت دخیل هستند.

زمان تحویل و نصب کمد دیواری هم با توجه به حجم کار متغییر است و در چند ساعت تا چند روز کاری می‌تواند انجام شود. برای مثال یک کمد دیواری ام دی اف با سه در و سه کشو و دو آویز لباس می‌تواند در زمان تقریبی 5 ساعت نصب شود. البته در نصب کمد دیواری چالاکی نصاب هم باید مدنظر قرار گیرد.

سخن آخر

ساخت کمد دیواری برخلاف آن‌طور که به‌نظر می‌رسد بسیار حساس است و در انتخاب فرد یا شرکت سازنده، جنس، نوع کاربری و طراحی آن باید بسیار دقت شود چون این سازه سالیان سال مورد استفاده است و کمتر تعویض می‌شود. برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می‌شود برای سفارش‌ ساخت کمد دیواری به شرکت‌های معتبر که به قراردادهای خود پایبند هستند مراجعه کنید.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا