مبلمان و وسایل

راهنمای خرید لوستر آشپزخانه : قبل از خرید فاکتورهای مهم را فراموش نکنید

آیا در آشپزخانه خود به دنبال ایجاد یک احساس گرم و دنج هستید؟ در اغلب خانه‌ها، آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود، نه تنها برای آشپزی و غذا خوردن، بلکه همچنین برای معاشرت، مطالعه، انجام تکالیف، گشت و گذار در اینترنت، ساخت کاردستی و سایر موارد. به همین دلیل، آشپزخانه‌ها بیش از فضاهای دیگر در خانه، به نور خاص و مخصوصی جهت کار نیاز دارند. به همین دلیل این مقاله را جهت راهنمایی شما در خرید لوستر آشپزخانه ترتیب داده‌ایم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

راهنمای خرید لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه

مردم لوسترها را با هدف زیبایی و انجام فعالیت‌های مختلف خریداری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که فضای آشپزخانه به اندازه کافی نورانی است. اما قبل از خرید باید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

  • آیا برای روشنایی کل فضای آشپزخانه به لوستر نیاز است؟
  • آیا برای پخت و پز و آماده سازی غذا به نور بیشتری احتیاج است؟
  • آیا آشپزخانه نوری کمی دارد و غذا خوردن و کار کردن در آن سخت است؟
  • آیا لوستر آشپزخانه مدل‌های مختلفی دارد؟
  • ارتفاع کف تا سقف آشپزخانه خانه من چقدر است؟
  • چقدر بودجه برای خرید لوستر دارد؟

با استفاده از وسایل مناسب، به آشپزخانه خود زیبایی و جلوه را هدیه دهید. از تمامی امکانات آشپزخانه از جمله لوستر و چراغ‌های زیر کابینت و موارد دیگر بهره ببرید.

«چنانچه نیاز به نصب و تعویض لوستر  را دارید؛ می‌توانید درخواست نصب لوستر خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید.»

انواع لوستر آشپزخانه

هر یک از لوسترهای زیر می‌توانند برای فضای شما مناسب باشند:

لوستر معلق

این لوستر از یک یا چند لامپ سقفی به همراه سیم یا زنجیر تشکیل شده است. این نوع لوستر شباهت زیادی به آباژور دارد، ولی به شکل برعکس طراحی شده است. از نظر استایل باید گفت که لوستر معلق جزء لوسترهای مدرن محسوب می‌شود. لوسترهای معلق می‌توانند از شیشه، پلاستیک، پارچه و حتی کاغذ ساخته شوند. همچنین این لوسترها در انواع اشکال و مدل‌ها در بازار یافت می‌شوند.

لوستر معلق

لوستر سقفی

این لوستر برای یک آشپزخانه کوچک با سقف کوتاه ایده آل است. چنین لوستری اگر از شیشه ساخته شده باشد می‌تواند شفاف یا کاملاً مات باشد. لوستر سقفی ارتفاع کمی دارد و یا ممکن است کاملاً به سقف چسبیده باشد. این لوستر به طور معمول دارای اشکال هندسی (مربع، دایره یا چند ضلعی) است. همچنین برخی مدل‌های این لوستر به طرح‌هایی شبیه به تاج، گل یا اشکال پیچیده‌تر تقسیم می‌شوند.

لوستر سقفی

لوستر کلاسیک

چنین لوستری بسیار شیک به نظر می‌رسد و دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی عالی است. این لوستر از جزئیات ظریف و در عین حال پر تعداد تشکیل شده است. سبک طراحی لوستر کلاسیک کاملاً مخالف با لوسترهای مدرن و مینیمایستی است. آن‌ها همچنین تعداد لامپ و روشنایی بیشتری نسبت به دیگر انواع لوستر آشپزخانه دارند.

لوستر کلاسیک

سبک‌های لوستر آشپزخانه

در اینجا سه ​​سبک از لوستر آشپزخانه که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند آورده شده‌اند:

  • سبک سنتی: چراغ‌های سبک سنتی اغلب دارای طراحی‌های زیبایی هستند که با جلوه‌های خاصی تزیین شده‌اند.
  • سبک انتقالی: چراغ‌های سبک انتقالی آراستگی کمتری نسبت به سبک‌های سنتی دارند، اما بسیار متنوع هستند.
  • سبک معاصر: چراغ‌های سبک مدرن از ظاهری بسیار کم نظیر و ساده برخوردار هستند.

سبک‌های دیگر از لوستر آشپزخانه وجود دارند که در دسته ساحلی و صنعتی قرار می گیرند که کمتر محبوب هستند.

انواع سبک‌های روشنایی آشپزخانه

انواع سبک‌های روشنایی آشپزخانه

  • کاری: این نوع نورپردازی، کاربردی و عملکردی است و نور را برای کارهای اصلی آشپزخانه از جمله پخت و پز و تهیه غذا فراهم می‌کند. نمونه‌هایی از نورپردازی عملکردی شامل چراغ‌های زیرین کابینتی، چراغ‌های دیواری و چراغ‌های آویز سقفی است.
  • تاکیدی: چراغ تاکیدی به آشپزخانه اجازه می‌دهد تا سطحی از نور را در فضا پخش کند. این چراغ‌ها به ظاهر آشپزخانه بُعد می‌دهند، به طوری که برای آشپزخانه‌های کوچک توهم فضایی بزرگ‌تر را ایجاد می‌کند. چراغ تاکیدی شامل چراغ‌های دیواری نیز است.
  • محیطی: چراغ‌های محیطی وسیله اصلی تأمین نور در آشپزخانه است. این نوع نور، روشنایی کلی آشپزخانه را فراهم می‌کند و می‌تواند در قسمت غذاخوری نصب شود. یک نمونه از روشنایی محیطی شامل چراغ‌های سقفی توکار است.
  • تزئینی: نور تزئینی سبک و عملکرد را به محیط آشپزخانه می‌بخشد. چراغ‌های دیواری و لوستر می‌توانند عناصر طراحی اتاق را به هم گره بزنند و نور لازم برای فضای غذاخوری را تأمین کنند.

مطلب پیشنهادی: لامپ هالوژن سقفی : انواع و کاربردهای آن در نورپردازی ساختمان

انتخاب لامپ مناسب برای لوستر آشپزخانه

لامپ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • لامپ‌های رشته‌ای: از مزایای این لامپ می‌توان به قیمت پایین، نور گرم و دلپذیر، قابلیت دسترسی و از موارد منفی می‌توان به عمر نسبتاً کوتاه آن اشاره کرد.
  • لامپ‌های فلورسنت: از مزایای این لامپ‌ها می‌توان به نور شدید اشاره کرد (اما نور این لامپ‌ها برای چشم‌ها خسته کننده است). به علاوه بعضی اوقات به دلیل افت ولتاژ این لامپ‌ها چشمک می‌زنند.
  • لامپ‌های هالوژن: این لامپ‌ها برای مدت زمان طولانی کار می‌کنند (طول عمر بالا)، اما در عین حال خیلی گرم می‌شوند و گران قیمت هستند.
  • لامپ‌های ال‌ای‌دی: گران هستند، اما در عین حال با دوام، اقتصادی، متنوع (از نظر رنگ) پُر نور و بسیار کاربردی هستند.

انتخاب لامپ به نوع لوستر، سبک آشپزخانه و همچنین به شرایط مالی شما بستگی دارد.

انواع متریال ساخت لوستر آشپزخانه

انواع متریال ساخت لوستر آشپزخانه

لوسترهای آشپزخانه با استفاده از متریال‌های زیر ساخته می‌شوند:

لوستر کریستالی

بسیاری از لوسترها از کریستال ساخته می‌شوند. این لوستر نور لامپ را در فضا بیشتر پخش می‌کند و جلوه‌ای درخشان و زیبا به محیط آشپزخانه می‌‌بخشد. یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای لوسترهای کریستالی، سبک قطره باران است. این سبک تقریباً همان چیزی است که به نظر می‌رسد، لوستری با کریستال‌هایی قطره‌ای شکل که آویزان هستند.

لوستر شیشه‌ای

لوسترهای شیشه‌ای در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها ساخته می‌شوند، بنابراین شما در یافتن یکی از آن‌ها مشکلی نخواهید داشت. این لوستر تماماً از شیشه ساخته شده است و ظاهری درخشان به آشپزخانه می‌بخشد. شیشه برعکس کریستال حالت زنده دارد، ولی از دوام کمتر برخوردار است.

لوستر فلزی

لوسترهای فلزی اغلب ظاهری ساده دارند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند زیباترین انواع لوسترها باشند. فلز مورد استفاده در این لوسترها شامل برنج، نیکل و آهن است. آن‌ها یک عنصر اساسی برای تزیین دکوراسیون مدرن و مینیمالیستی هستند و می‌توانند ظاهر آشپزخانه را به مرحله جدید برسانند.

فاکتورهای مهم در خرید لوستر آشپزخانه

فاکتورهای مهم در خرید لوستر آشپزخانه

لوسترها دارای اشکال، اندازه‌ها و متریال‌های مختلفی هستند که همین موارد کار را برای خرید محصول مناسب سخت می‌کند .در اینجا برخی از اصلی‌ترین عواملی که باید در جستجوی خود لحاظ کنید شامل موارد زیر هستند:

سبک و مدل

دلیل اصلی خرید لوستر، زیبا بودن آن‌هاست. این بدان معنا است که سبک و مدل لوستر برای اکثر مشتریان مهم‌ترین فاکتور در خرید است. علاوه بر یافتن لوستری که به نظر شما زیباست، مهم است یک مدل متناسب با سبک فضای خود انتخاب کند. برای فضاهای سنتی، لوستر کلاسیک و برای فضاهای مدرن، لوستر معلق و سقفی کریستالی مناسب است.

مقدار قیمت

مقدار هزینه اغلب به متریال ساخت لوستر مربوط است. لوسترهای کریستالی اغلب گران قیمت از دیگر لوسترها هستند. همچنین جزئیات زیاد در ساخت لوستر و سبک طراحی خاص نیز در قیمت تأثیرگذار است. در این امتداد، برند لوستر نیز می‌تواند تأثیر نامحسوسی در قیمت داشته باشد.

اندازه و وزن

قبل از اقدام به خرید لوستر، دانستن ابعاد آشپزخانه مهم است. با اندازه گیری ارتفاع سقف شروع کنید. یک توصیه این است که لوستری انتخاب کنید که برای هر 30 سانتی‌متر فضا، هفت سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. این لزوماً یک قانون همیشگی نیست، بلکه می‌تواند استانداردی برای تعیین اندازه لوستر باشد.

سخن آخر

اگر آشپزخانه‌ای کوچک با سقف کوتاهی دارید، چراغ روشنایی محیطی که از سقف آویزان است، گزینه ایده‌آلی است. اما اگر فضای بیشتری برای کار یا محیط وسیع‌تری برای روشنایی دارید، وسایل بزرگ‌تری مانند لوسترها و آویزهای بزرگ می‌توانند مناسب باشند. همه این لوسترهای آشپزخانه دارای طیف گسترده‌ای از اشکال، اندازه‌ها، سبک‌ها و متریال‌ها هستند تا بهترین مطابقت را با دکوراسیون و ابعاد آشپزخانه ایجاد کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا