پاییزهچیدمان

دکور زمستانی خانه با ۱۰ ایده ساده و دست یافتنی از شمع تا تاج گل

وقتی سرمای زمستان در بیرون زوزه می‌کشد، وقتشرسیده که مشغول چیدمان دکور زمستانی خانه شوید. بهترین چیدمان برای تغییر دکوراسیون منزل در زمستان اغلب کاری آسان است. نکته اصلی این است که از عناصر طبیعی، جلوه‌های ساده بصری، کمی ‌درخشش و رنگ آرامش بخش سفید استفاده کنید. پس بدون درنگ بهتر است به سراغ دکور زمستانی خانه برویم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

۱۰ ایده در دکور زمستانی خانه

در زیر ۱۰ ایده دکوراسیون زمستانی برای الهام بخشیدن آورده شده است:

۱- عناصر زمستانی را به سرتاسر خانه خود اضافه کنید

10 ایده در دکور زمستانی خانه

شاخه‌های مصنوعی یا صنوبر واقعی را در امتداد میز ناهاخوری خود پهن کنید، یک تاج گل سبزی را به دیوار روبرو آن آویزان کرده و چند گیاه شکوفه‎دار به آن اضافه کنید. فضای ورودی شما اکنون یک سرزمین عجایب زمستانی است! البته، شما می‌توانید به راحتی عناصر را متناسب با آنچه که در خانه دارید تنظیم کنید. این عناصر اغلب شامل شمع، گل‌های مصنوعی، گیاهان، شال مبل، کوسن‌های رنگارنگ شاد، ریسه برای نورپردازی، استفاده از قطعات چوبی تزیینی و بسیاری موارد دیگر است.

۲- شومینه را روشن کنید

ایده در دکور زمستانی خانه

شومینه دوست داشتنی که در فضای پذیرایی به نمایش درآمده است، نمونه‌ای از دکور زمستانی خانه است که به زیبایی فضای داخل کمک شایانی می‌کند. اگر شومینه دارید، این یک نقطه مهم برای برجسته سازی عناصر مختلف در فصل زمستان است. هنوز می‌توانید با تعداد زیادی شمع مانند شمع‌های وارمری و سایر شمع‌های تزیینی، شومینه خود را زینت ببخشید. این شمع‌ها را روی طاقچه شومینه قرار دهید تا جلوه‌ای درخشان به فضای زندگی بدمد. در حالی که به طور سنتی از رنگ‌های گرم و تیره برای دکوراسیون زمستانی استفاده می‌شود، اما شومینه و تزییناتش همه چیز را روشن نگه می‌دارد. همچنین، می‌توانید شومینه خود را گلوله‌های برفی مصنوعی، کمی سبزه یا برخی از کارهای هنری تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اتاق خواب هنری : ۱۳ ایده‌ فوق العاده را از دست ندهید!

۳- از حروف استفاده کنید

10 ایده در دکور زمستانی خانه

یک راه سرگرم کننده برای روحیه بخشیدن به فضای نشمین خانه، افزودن جلوه‌ای از حروف معنادار و عاشقانه است. از حروف انگلیسی (ساخته شده از چوب) در ابعاد بزرگ استفاده کنید که مثلاً کلمه LOVE را نشان می‌دهند. این حروف را بالای شومینه یا روی میز قرار دهید. شما به خرید هیچ گونه وسایل فانتزی نیاز ندارید! فقط به یک شاخه خشک، یک مجموعه شمع و حروف ساده احتیاج پیدا خواهید کرد. همچنین، می‌توانید شمع‌های مصنوعی با باتری را جایگزین شمع‌های سنتی کنید.

۴- یک وسیله تزیینی زمستانی ساده بسازید

دکور زمستانی منزل

در روی بهترین رومیزی‌های زمستانی از انواع عناصر طبیعی استفاده می‌شود. یکی از آن‌ها نمونه‌ای زیبا از یک ظرف نقره‌ای پُر از شاخ و برگ ریخته شده، مخروط‌های کاج کوچک و چند شاخه گل و شکوفه زمستانی است. هرچند از نظر طراحی ساده است اما محصول نهایی منحصر به فرد و چشگیر خواهد بود. باز هم نیاز به خرید وسیله اضافی نیست! به جای ظرف نقره‌ای می‌توانید از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید و هر المان را در خانه با دست خود درست کنید.

۵- یک جعبه زمستانی بسازید

دکور زمستانی منزل زیبا

اگر شیشه‌های خالی و چوب‌های روستایی را دوست دارید، ترکیب این دو را برای ایجاد دکور زمستانی خانه در نظر بگیرید. این به شما نشان می‌دهد که چگونه چوب‌های احیا شده از یک پالت قدیمی را به یک جعبه روستایی تبدیل کنید. از شیشه‌های تزیین شده با ریسمان و آویزهای تخته کوچک استفاده کرده و سپس ظاهر کار را با شاخه‌های صنوبر به پایان برسانید. از این جعبه می‌توانید برای تزیین کردن هر سطحی از جمله میز ناهار خوری، میز صبحانه یا میز کار خود  استفاده کنید.

۶- درب ورودی خانه را برای زمستان تزیین کنید

دکور زمستانی منزل ایرانی

تاج گل و آویز درب، یک روش کلاسیک برای جشن گرفتن در هر فصلی است. آموزش نحوه ساخت سبد تاج گل زمستانی به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. ساخت دستی این سبد و استفاده از هر عنصر تزیینی که در کنار خود دارید، کاری آسان است. عناصر زمستانی همچنین می‌تواند نقشه خوشآمدگویی برای مهمانان داشته باشد. پس از پایان زمستان، محتویات سبد را با گل‌های خشک تغییر دهید تا ظاهری جدید برای بهار داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: چیدمان خانه برای عید نوروز و طراحی خانه‌ای با حال و هوای سال نو

۷- ورودی خانه خود را زیبا کنید

دکور زمستانی خانه زیبا

ممکن است تعداد زیادی از گل‌های رنگارنگ شما در طول زمستان به خواب بروند! اما این دلیل نمی‌شود که ورودی جلوی خانه خود را خالی بگذارید. در عوض ورودی خانه را با شاخه‌های سبز بریده شده، شاخه‌های صنوبر و چند مخروط کوچک کاج پُر کنید. یک ردیف سه تایی از تاج‌های گل مصنوعی به آن اضافه کنید. اکنون ورودی زیبایی دارید که از مهمانان پذیرایی می‌کند و هر زمان که آن‌ها وارد خانه شما می‌شوند، شادی را لمس می‌کنند.

۸-  گلوله‌های برفی بسازید

دکور زمستانی خانگی

شما می‌توانید از این گلوله‌های برفی ساختگی به طرق مختلفی در اطراف خانه خود استفاده کنید. یک سبد را با آن‌ها پُر کنید، چند عدد از گلوله‌ها را به قسمت زیرین میز خود اضافه کنید، مقداری را در گلدان بچینید، تعداد انگشت شماری را در امتداد میز غذاخوری خود پخش کنید و مواردی دیگر را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید. می‌توانید گلوله‌های برفی را خودتان با استفاده از اسنفج و رنگ کردن آن به رنگ سفید، به ‌راحتی بسازید. حتی می‌توانید از توپ‌های پلاستیکی کوچک استفاده کنید و آن‌ها را با کاموا بافته و بپوشانید.

۹- برای دکور زمستانی خانه از گیاهان سبز استفاده کنید

دکور زمستانی خانه

هنوز هم می‌خواهید به فضای خانه خود دکور زمستانی زیبایی ببخشید، پس گیاهان سبز را به محیط خود بیفزایید. بریده‌های کوچک درخت کاج را که به پایه‌ای متصل شده‌اند، با گل‌های مناسب این فصل در هر مکانی که می‌خواهید زندگی و رنگ و بافت زمستانی را نشان دهید، جاگذاری نمایید. این روشی آسان، مؤثر و ظریف است. اگر هم از قبل عاشق گل و گیاه بوده‌اید، می‌توانید اکنون در زمستان گیاهان خود را به فضای نشیمن بیاورید یا گیاهان تازه‌ای تهیه کنید که مناسب فصول سرد هستند.

۱۰- تاج گل کاموایی درست کنید

دکور زمستانی منزل

با یک تاج گل بی‌نظیر که از کاموا و پارچه‌های قدیمی ساخته شده است، داخل درب ورودی خانه خود را گرم و دلنشین کنید. چندین کاموا به رنگ دلخواه خود را از فروشگاه‌های محلی انتخاب کنید، آن‌ها را ببافید و سپس دور تاج گل را با روبان‌های زیبا تزیین کنید. بر روی همه درب‌های خانه می‌توانید یک تاج گل کاموایی قرار دهید تا در نهایت زیبایی دکور زمستانی خانه ایجاد کرده باشید.

سخن آخر

چقدر ساده است که جلوه‌ای از دکوراسیون زمستانی را در خانه خود اضافه کنید. فقط یک گروه از تزیینات مانند گلوله‌های برفی، شمع‌ها و چند عدد گلدان مینیاتوری لازم دارید. نتیجه کار ساده، ارزان و زیبا است. یک میز عسلی رنگ یا بوفه را با صحنه‌ای زمستانی تزیین کنید. یک سینی روستیک و چوبی با شمعدان‌های شیشه‌ای، یک گلدان پُر از گیاهان مصنوعی، مخروط‌های کاج در یک سبد کوچک سرامیکی و شمع‌های استوانه‌ای سفید، تصویر زمستانی آرام و زیبا را تداعی می‌کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا