معماری و دکوراسیون

دکوراسیون تابستانی منزل : 25 ایده اصولی برای لذت بردن از تابستان

در این مقاله قصد داریم به دکوراسیون تابستانی منزل بپردازیم. فصل تابستان فصل گرما و تابش سوزان خورشید است و البته فصل سرزندگی طبیعت. در این فصل ما به خنکای هوا نیازمندیم، بنابراین بایستی منزل خود را به گونه‌ای دکور کنیم تا گرمای تابستان کمتر احساس شود، در دکوراسیون تابستانی منزل بهتر است حس نشاط و سرزندگی طبیعت را نیز به خانه‌مان القا کنیم تا بهتر و بیشتر از این فصل لذت ببریم. در ادامه با ویکی ساختمون همراه باشید.

استفاده از رنگ‌های سرد و روشن در دکوراسیون تابستانی

دکوراسیون تابستانی منزل

در دکوراسیون تابستانه از رنگ‌های متضاد با هوای گرم، رنگ‌های سرد، استفاده کنید. رنگ‌های سرد از قبیل سبز، آبی و … مناسب‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون تابستانی می‌باشند، البته در کنار این رنگ‌ها از رنگ‌های گرم هم می‌توانید استفاده کنید. رنگ سفید هم مناسب این فصل است و محیطی آرام و جذاب خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید: مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی چه رنگی است؟ پذیرای طبیعت باشید

از نور خورشید در منزلتان استقبال کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

اجازه دهید نور زندگی‌بخش خورشید شما و دکوراسیون خانه‌تان را نوازش کند، فصل زمستان با همه تیرگی‌هایش تمام شده و شما این فرصت را دارید تا از روشنایی خورشید لذت ببرید پس دکوراسیون منزل خود را به گونه‌ای انجام دهید تا بیشترین نور را در اختیار داشته باشید. پنجره‌ها را باز کنید تا خورشید محیط خانه را روشن و پرنشاط کند. رنگ‌های روشنی که در دکوراسیون منزل خود به کار گرفتید، نور خورشید را منعکس می‌کند و فضایی دلچسب و جذاب به وجود می‌آورد.

دیوارها را با کاغذدیواری‌های رنگارنگ و طرحدار تابستانی کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

تابستان فصل رنگ‌ها، سرسبزی‌ها، میوه‌ها و آواز خوش پرندگان است، با کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های گل‌، سبزه، پرنده و … حال و هوای تابستان را از طبیعت به داخل منزلتان بیاورید.

سقف را در دکوراسیون تابستانه از یاد نبرید

دکوراسیون تابستانی منزل

سقف هم یکی از المان‌های مهم و جذاب برای دکوراسیون تابستانی منزل به شمار می‌آید. با نصب آسمان مجازی دکور تابستانی منزل شما تکمیل می‌شود، آسمان مجازی را در سقف پذیرایی، اتاق خواب، اتاق نشیمن، راهرو و حتی آشپزخانه نصب کنید و از آسمان آبی و آرام تابستانه لذت ببرید.

از تابلوها هم استفاده کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

با نصب تابلو نیز می‌توان یک دکوراسیون تابستانه خلق کرد، همان طور که گفته شد تابستان فصل رنگ و میوه و سرسبزی و زندگی است، تابلوهایی از منظره‌های فصل تابستان حس سرزندگی طبیعت را به خانه القا می‌کند.

انتخاب پرده‌های نازک در دکوراسیون تابستانی

دکوراسیون تابستانی منزل

پرده‌های ضخیم زمستانی را جمع کنید و از پرده‌های حریر استفاده کنید. پرده‌های نازک و حریر به خنک کردن هوا در تابستان کمک می‌کنند.

روکش‌های تیره و ضخیم مبل را عوض کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

اگر مبل منزلتان را با روکش ضخیم و تیره پوشانده‌اید، روکش‌ها را با مدل‌های ظریف و روشن عوض کنید. استفاده از رنگ‌های روشن و پارچه‌های نازک و ظریف اولین قدم برای خلق یک دکوراسیون تابستانی در منزل است.

کوسن‌های مخمل، خزدار و پشمی را عوض کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

همه وسایل ضخیم و زمخت را با وسایل نازک، کتان یا حریر جایگزین کنید. کوسن‌های مخمل و پشمی را عوض کنید، وسایل پشمی، مخمل، خزدار و … در دکوراسیون تابستانی منزل جایی ندارند.

رومیزی‌های ضخیم را بردارید

دکوراسیون تابستانی منزل

در دکوراسیون تابستانی منزل بایستی رومیزی‌های ضخیم را بردارید و یک رومیزی نازک قرار دهید، حتی می‌توانید رومیزی‌ها را در فصل تابستان حذف کنید.

فرش‌های ضخیم را عوض کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

کف پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو و حتی آشپزخانه در دکوراسیون تابستانه نقش مهمی دارد. با رسیدن فصل گرما فرش‌های ضخیم خود را بردارید و یک گلیم نازک پهن کنید تا فضا خنک به نظر برسد.

استفاده از لوازم دکوری با تم تابستانی

دکوراسیون تابستانی منزل

برای تابستانی کردن حال و هوای منزل خود، لوازم دکوری با تم تابستانه را در دکوراسیون منزلتان به کار ببرید. انگور، هندوانه، گل‌های تابستانی، پرنده‌ها و طرح‌های دیگری از نمادهای تابستان منزل شما را تابستانی می‌کند.

دکور شومینه را تابستانی کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

با کمی ذوق و خلاقیت شومینه خاموشی را که در زمستان به جای خورشید گرمابخش خانه است، به نقطه کانونی دکوراسیون تابستانی منزلتان تبدیل کنید. می‌توانید شومینه را با گل‌های تابستانی یا وسایل تزیینی دکور کنید.

در دکوراسیون تابستانی منزل از روشنایی غافل نمانید

دکوراسیون تابستانی منزل

فصل تابستان فصل روشنایی و سرزندگی است، شما نیز از المان روشنایی در دکوراسیون تابستانی منزلتان استفاده کنید. چراغ‌های شیک و جذاب می‌تواند دکوراسیون تابستانی جذابی را در منزلتان خلق کنند.

شمع‌ها را نیز به دکوراسیون تابستانی منزلتان اضافه کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

شمع را به دکوراسیون تابستانه منزل خود اضافه کنید. روشن کردن شمع در شب‌های تابستان فضایی گرم و صمیمی خلق می‌کند و زیبایی چشم‌نوازی به محیط می‌بخشد با آرایش شمع‌ها در دکوراسیون تابستانی به منزلتان جان بدمید.

بیشتر بدانید: شمع‌آرایی در منزل: با 20 ایده جذاب به منزلتان جان بدمید!

استفاده از وسایل حصیری در دکوراسیون تابستانی منزل

دکوراسیون تابستانی منزل

حصیر المان دیگری برای تابستانی کردن دکوراسیون منزل می‌باشد. وجود صندلی حصیری، سبد حصیری و … در منزل، حال و هوای سرزمین‌های گرمسیری را به فضای خانه القا می‌کند.

تزیین باغچه حیاط در دکوراسیون تابستانی منزل

دکوراسیون تابستانی منزل

اگر خانه‌تان ویلایی است و یک حیاط در اختیار دارید، تزیین باغچه حیاط را فراموش نکنید. بدون‌شک با تزیین حیاط منزلتان از تابستان لذت بیشتری می‌برید. برای تزیین باغچه لازم نیست هزینه کنید، با وسایل کهنه هم می‌توانید محیطی زیبا در حیاط خانه‌تان خلق کنید. به انباری منزلتان بروید و وسایلی مثل دوچرخه، فرغون، کوزه، چتر، صندلی، لوستر، کفش، چکمه، لاستیک و بطری‌های کهنه و فرسوده را برای تزیین باغچه خود استفاده کنید، حتی می‌توانید از سنگ‌ها نیز استفاده کنید. اگر کنجکاو شدید که چطور با این وسایل باغچه حیاط خود را تزیین کنید به لینک زیر سری بزنید.

بیشتر بخوانید: تزیین باغچه حیاط با 27 ایده ساده و متفاوت!

میز و صندلی و چتر آفتاب‌گیر در حیاط

دکوراسیون تابستانی منزل

اکنون در حیاط منزلتان میز و صندلی و یک چتر آفتاب‌گیر قرار دهید و از آبی آسمان و سرسبزی و نشاط باغچه حیاط خود لذت ببرید و همانند گل‌ها و گیاهان باغچه نشاط و سرسبزی را تجربه کنید.

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون تابستانی منزل

دکوراسیون تابستانی منزل

برای دکوراسیون تابستانی منزل نباید از سرزندگی و نشاط طبیعت غافل شد. استفاده از گلدان‌ها دکوراسیون تابستانی منزلتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و جذابیت خارق‌العاده‌ای خلق می‌کند. گیاهان علاوه بر زیبایی ظاهری‌شان، فضای منزل را تازه و پرطراوت می‌سازند.

بیشتر بخوانید: معرفی 14 نوع از گیاهان آپارتمانی زیبا با نحوه نگهداری

دیوار سبز در دکوراسیون تابستانی منزل

دکوراسیون تابستانی منزل

دیوار سبز نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون تابستانی منزل باشد. دیوار سبز، دیواری پوشیده از گل‌ها و گیاهان است و در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد. شما می‌توانید هر کدام از آنها را متناسب با سلیقه و شرایط خود انتخاب کنید و در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: دیوار سبز مصنوعی چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای آن

گل‌های تابستانی را هم به دکوراسیون منزلتان اضافه کنید

دکوراسیون تابستانی منزل

در دکوراسیون تابستانی منزل خود گل‌ها را فراموش نکنید. چند شاخه گل تهیه کنید و داخل گلدان بگذارید تا فضای منزلتان مملو از طراوت و رایحه آن‌ها شود.

ساخت یک کلبه در حیاط

دکوراسیون تابستانی منزل

اگر خانه‌تان حیاط بزرگی دارد، یک کلبه تابستانی در آن بسازید. کلبه تابستانی شما را از نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند و محیطی خنک فراهم می‌آورد، با اجرای این ایده می‌توانید بیشتر طول روز را در کلبه بمانید و از تابستان و محیط سرسبز حیاط و باغچه لذت بیشتری ببرید، حتی می‌توانید دفتر کار خانگی خود را به کلبه منتقل کنید، با اجرای این ایده می‌توانید راندمان کاری خود را در منزل بالا ببرد.

تاب ریلکسی در حیاط را فراموش نکنید

دکوراسیون تابستانی در منزل

تاب‌ها تابستان را لذت‌بخش می‌کنند. با قرار دادن یک تاب ریلکسی در حیاط منزل عصرهای تابستانی لذت‌بخش و آرامی برای خود و خانواده‌ خلق کنید. تاب خوردن در یک تاب دنج و راحت در یک حیاط سرسبز هدیه‌ای است که آسمان آرام تابستان به شما می‌دهد.

تاب هاموک و یک دکوراسیون تابستانی ناب

دکوراسیون تابستانی منزل

تاب هاموک در دکوراسیون تابستانی حیاط منزل یک ایده ناب و آرامش‌بخش است. برای خوابیدن و لم دادن در حیاط منزل خود یک تاب هاموک نصب کنید و از آسمان آرام و آفتابی تابستان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تاب هاموک: تجربه یک خواب راحت و بدون استرس

تاب حصیری داخل منزل

دکوراسیون تابستانی منزل

وجود یک تاب حصیری در منزل دکوراسیون داخل منزل را نیز تابستانی می‌کند. همان طور که گفته شد حصیر حال و هوای سرزمین‌های گرمسیری را تداعی می‌کند، بنابراین یک تاب حصیری در اتاق خواب یا اتاق نشیمن آرامش تابستان را در منزل دوچندان می‌کند.

تراس یک جای دنج برای گفتگو و لذت از آسمان آرام تابستان

دکوراسیون تابستانی منزل

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و حیاط ندارید، از تراس منزلتان بهترین استفاده را ببرید و تماشای آسمان آبی را در تابستان از دست ندهید. با قرار دادن میز و صندلی‌های چوبی و روشن در تراس منزلتان از عصرهای خنک تابستان لذت ببرید.

سخن آخر

استفاده از رنگ‌های سرد و روشن، آسمان مجازی، شمع و روشنایی، رومیزی‌ها و رومبلی‌های نازک و کتان، پرده‌های حریر، لوازم دکوری با تم تابستانه، حصیر، تاب و … یک دکوراسیون تابستانی را خلق می‌کند. به یاد داشته باشید که هارمونی را بین قسمت‌های مختلف منزل برقرار کنید. رنگ‌ها، طرح‌ها، سبک‌ها و … بایستی با هم هماهنگی داشته باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

    1. سلام وقت شما بخیر
      ممنون که از ما انتقاد می‌کنید. فقط این موضوع را فراموش نکنید که قرار نیست از تمامی ایده‌ها و مدل‌ها در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، باید به سبک دکوراسیون خود توجه کنید و با توجه به سلیقه خودتان چند مورد یا حتی یک مورد آن را انجام دهید و از تابستان خود نهایت لذت را ببرید.
      با سپاس فراوان از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا