چیدمانفضاهای داخلی

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی و ایده‌هایی برای استفاده از آن + 40 تصویر جذاب

در خانه‌های با سقف شیبدار، به اتاقی که در بالاترین طبقه، زیر سقف شیبدار قرار دارد، اتاق زیر شیروانی گفته می‌شود که معمولاً از آن به عنوان انباری استفاده می‌کنند، اما انتخاب‌های بسیاری برای استفاده از فضای زیر شیروانی وجود دارد، ما در این مقاله از ویکی ساختمون به دکوراسیون اتاق زیر شیروانی و ایده‌هایی برای استفاده بهینه از آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی و ایده‌هایی برای استفاده از آن

بسته به مساحت اتاق زیر شیروانی و تعداد پنجره‌های کار گذاشته در آن، استفاده‌های زیادی از این فضا می‌شود، در زیر به برخی از کاربردهای اتاق زیرشیروانی اشاره می‌کنیم:

مطلب پیشنهادی: راه پله داخل ساختمان دوبلکس را با این 20 ایده کاربردی کنید!

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای اتاق بازی بچه‌ها

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

معمولاً بچه‌ها برای بازی به محیطی بزرگ و جادار نیاز دارند. اگر اتاق زیر شیروانی شما از مساحت نسبتاً زیادی برخوردار است، این فضا را به محل بازی فرزاندانتان اختصاص دهید تا سروصدایشان نیز شما را کمتر اذیت کند.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای فضای نشیمن

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی با تعداد پنجره‌های زیاد که بیرون را به خوبی نمایش می‌دهد، برای فضای نشیمن و گفتگو بسیار مناسب است.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای اتاق خواب

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی برای استفاده به عنوان اتاق خواب هم مناسب است.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای اتاق نوجوان‌ها

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

می‌توانید اتاق زیر شیروانی را به اتاق خواب و اتاق مطالعه فرزندانتان اختصاص دهید. اگر نوجوانتان به نجوم علاقه دارد و به تازگی یک تلسکوپ برای او تهیه کرده‌اید، اتاق زیر شیروانی را به مکانی برای رصد ستارگان تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: سقف شیروانی ویلا: مصالح + نحوه اجرای سقف شیبدار

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای دفتر کار

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی فضایی دنج برای کار می‌باشد. وسایل و میز کارتان را به اتاق زیرشیروانی منتقل کنید و با آرامش به کار بپردازید.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای مطالعه و کتابخانه

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی همین طور فضایی دنج و بی‌سروصدا برای مطالعه است، بنابراین می‌توانید کتابخانه‌تان را در این فضا قرار دهید.

استفاده از اتاق زیر شیروانی برای حمام

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

می‌توانید از اتاق زیر شیروانی برای حمام هم استفاده کنید.

استفاده از اتاق زیر شیروانی برای سرویس بهداشتی

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

از اتاق زیر شیروانی برای سرویس بهداشتی هم استفاده می‌شود.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی برای سوئیت

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

اگر اتاق زیر شیروانی متراژ بالایی دارد، برای ساخت یک سوئیت بسیار مناسب است، حتی می‌توان آشپزخانه هم در آن اجرا کنید.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی و سبک‌های آن

می‌توان دکوراسیون اتاق زیر شیروانی را با سبک‌های مختلفی اجرا کرد. در زیر برخی از این سبک‌ها را معرفی می‌کنیم:

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک مدرن

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

سبک مدرن رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های ساده و زیبایی دارد، رنگ‌ها در این سبک روشن و پرانرژی هستند. مبلمان در این سبک از اشکال هندسی الگو می‌گیرد و بیشتر از جنس فلز، شیشه و چوب ساخته می‌شود.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک مینیمال

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

ساده بودن از مشخصات سبک مدرن مینیمالیسیتی است. در این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، طوسی، بژ، دودی، کرمی و … استفاده می‌شود که به راحتی در کنار رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند. حضور نور و روشنایی در محیط نیز از مشخصه‌های این سبک است. سبک مینیمال در طراحی فضاهای کوچک انتخاب مناسبی است. چیدمانی ساده، وجود نور و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ جلوه می‌دهد.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک ماوریک

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

سبک ماوریک زیرمجموعه‌ای از سبک مدرن است که رویکردی مبتکرانه دارد. طراحی این سبک کمی ناآشنا و غیر معمول است. سبک ماوریک به هیچ قانونی پایبند نیست، سبکی زیرکانه، غیرمعمول و نامتعارف که مملو از ابتکار و نوآوری است. در سبک ماوریک از تجهیزات و مبلمان روز استفاده می‌شود، تجهیزاتی عجیب و نامتعارف و در عین حال کاربردی. اشکال و فرم‌های غیرمنتظره در این سبک ترکیبی جسورانه و متفاوت خلق می‌کند.

رنگ‌ها در این سبک به طور تصادفی انتخاب می‌شود، در انتخاب رنگ‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد، حتی می‌توان از رنگ‌های پرزرق‌وبرق و نامتعارف در کنار هم استفاده کرد. سبک ماوریک سبک بازی با رنگ‌هاست، سبکی که فضا را متفاوت جلوه می‌دهد و  آزادانه از رنگ‌ها استفاده می‌کند.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک رترو

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

سبک رترو بازگشت به گذشته را القا می‌کند و یادآور حسی نوستالژیک می‌باشد. این سبک آمیخته‌ای از گذشته و امروز است. مبلمان در سبک رترو از مدل‌های قدیمی الهام می‌گیرد، اما متناسب با دوره امروزی بازسازی می‌شود. ناگفته نماند، از ویژگی‌های مبلمان دوران قدیم، عناصر چوبی جلا داده شده هستند. در این سبک از رنگ‌های شاد و پرانرژی مثل قرمز، نارنجی و صورتی استفاده می‌شود، در کنار این رنگ‌های تند، زرد خردلی، ارغوانی و آبی نیلی نیز به کار گرفته می‌شود. رنگ‌ها در سبک رترو در اولویت قرار دارند و مهم‌ترین عنصر محسوب می‌شوند.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک روستیک

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

در سبک روستیک از متریال طبیعی استفاده می‌شود، به طوری که از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشد. این سبک ساختاری خام و نپخته با جزئیات زمخت و ناصاف دارد و بر آن است تا احساس و الهامی از طبیعت را در فرد زنده کند. شاخه‌ها و تنه درخت در کنار الیاف و کناف، متریال اصلی این سبک محسوب می‌شود.

روستیک واژه‌ای لاتین به معنای روستا می‌باشد. دلیل این نامگذاری استفاده از متریال طبیعی مثل چوب و نور خورشید در این سبک است. وسایل در این سبک چوبی، ساده و دست‌ساز است و با تراشکاری و نازک‌کاری تزیین نمی‌شود، در واقع وسایل باید حالت طبیعی خود را حفظ کنند. در این سبک از گیاهان نیز استفاده می‌شود، زیرا گیاهان نمادی از طبیعت محسوب می‌شوند.

چوب و نور خورشید از ویژگی‌های سبک روستیک هستند. وجود پنجره‌ای بزرگ برای داشتن نور خورشید در این سبک بسیار پُر اهمیت است. نور طبیعی در این سبک اهمیت ویژه‌ای دارد تا جایی که از پرده‌های روشن برای عبور نور استفاده می‌کنند.

در مبلمان‌های سبک روستیک از مواد و مصالح بازیافتی نیز استفاده می‌شود. این مبلمان‌ها طرح‌های منظم و با قاعده‌ای ندارند و همان طور که گفته شد، در ساخت آن‌ها از تنه درختان، شاخه و چوب‌های شکسته شده استفاده می‌شود. معمولاً چوب‌ها رنگ یا جلا داده نمی‌شوند، تنها با پوششی مات‌، اندود می‌شوند. این سبک حس سادگی و قدیمی بودن را القا می‌کند.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک معاصر

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

یکی دیگر از انواع سبک‌های دکوراسیون سبک معاصر می‌باشد که ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. سبک معاصر مانند سبک مینیمال سبکی ساده و بی‌پیرایه است. مبلمان در این سبک از چوب ساخته می‌شوند و با رنگ‌های خنثی و ساده، اشکال و خطوط ساده و مستقیم طراحی می‌شود. سبک معاصر با رنگ‌های خاکستری، سیاه و سفید شناخته می‌شود.

در زیر ایده‌هایی از دکوراسیون اتاق زیر شیروانی آماده شده است، با الهام از این تصاویر به اتاق زیر شیروانی خود جان بدمید.

مطلب پیشنهادی: خرپشته چیست + استانداردهای طراحی خرپشته

سخن آخر

از اتاق زیر شیروانی تنها برای انباری استفاده نمی‌شود، اتاق خواب، اتاق بازی کودکان، دفتر کار خانگی، فضای نشیمن، سوییت، حمام، سرویس بهداشتی کتابخانه و اتاق مطالعه کاربردهایی هستند که اتاق زیر شیروانی را پُر اهمیت ساخته است. دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی در سبک‌های مختلفی مثل مدرن، مینیمال، روستیک، رترو، ماوریک و … اجرا می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا