دریاچه Jurong، منطقه جدید تجاری برای آینده سنگاپور

با رهبری گروه KCAP، منطقه دریاچه (Jurong (JLD، به دومین منطقه تجاری و بزرگترین مرکز منطقه ای خارج از شهر سنگاپور تبدیل خواهد شد. محدوده ای از پارک های پایدار با مساحتی بالغ بر چهار میلیون مترمربع که شامل پارک ها و پلهای مرتفع، دفاتر اداری و ۲۰۰۰۰ خانه مسکونی است، توسعه موفقی برای سنگاپور در پی خواهد داشت.

این منطقه در مجاورت مسیر قطار تندرو کوالالامپور- سنگاپور واقع می باشد. مسیر این قطار تندرو فاصله شهرهای کوالالاکپور و سنگاپور را از ۷-۴ ساعت به ۹۹ دقیقه کاهش خواهد داد. پیش بینی اولیه برای یه ثمر نشستن این طرح سال ۲۰۲۰ بوده است که سال ۲۰۲۶ به عنوان زمان جدید آن اعلام شده است و با تکمیل طرح توسعه منطقه Jurong  این پروژه نیز افتتاح شده و ارتباط یکپارچه ای با آن را برقرار خواهد کرد.

این منطقه پایدار، هوشمند و آینده نگر که ترمینال قطار تندرو را در بر می گیرد، با توجه به موقعیت های آتی اقتصاد  به صورتی انعطاف پذیر و پاسخگو برای مدت زمان طولانی طراحی شده است. سیستم آبرسانی چند عملکردی و وسیع آن، در آینده تمام منطقه را دربرگرفته و بهم متصل می نماید.

رشد عمودی فضاهای سبز متناسب با توسعه عمودی شهر خواهد بود و در این طرح به ساختمان های با ارزش و منظر شهری موجود توجه خواهد شد و متناسب با توسعه جدید حفظ می شوند. کاهش مصرف انرژی و منابع در زیرساخت های این توسعه لحاظ خواهد شد و شبکه ای از کار، فعالیت، حرکت و تفریح را برای کسانی که در آن زندگی می کنند فراهم می آورد و آنها در عیت حالی مه در شهر حضور دارند، از باغ نیز لذت می برند.

شعار طراحان این پروژه، «مرکزی برای اقتصاد آینده»، «تفکر جدید برای حمل و نقل»، «منطقه ای از باغ ها و آب» و «منطقه ای هوشمند و پایدار برای آینده» است.

منبع:

jld
designboom

خروج از نسخه موبایل