رپورتاژ آگهی

کتاب اکوسیستم شهری : اصول بوم شناسی برای محیط های ساخته شده

سیاره ما اکنون موزاییکی است از اکوسیستم‌های نسبتاً آشفته تا کاملاً ساخته شده، با اکثریت مردم که در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند. کتاب اکوسیستم شهری (اصول بوم شناسی برای محیط های ساخته شده) ابزار لازم برای درک این اکوسیستم‌ را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

خرید کتاب اکوسیستم شهری اثر فردریک آر آدلر و کلبی جی تانر از دیجی کالا

ویژگی‌های کتاب اکوسیستم شهری

نویسندگان: فردریک آر. آدلر (گروه ریاضیات و زیست‌شناسی دانشگاه یوتا)، کلبی جی. تانر (گروه اکولوژی و تکامل دانشگاه لوزان)

مترجمان: نیر چاوشی، راحله تیموری (عضو گروه بوم شناسی انسانی شهری کارگشا)

ویراستار: بهاره کریمی

طراح جلد: علی حاجی کریم جباری

ناشر: نشر شفاف

ساختار کتاب اکوسیستم شهری

ساختار این کتاب مانند یک نمایشنامه، در پنج نمایش، هرکدام با چندین صحنه ساخته شده است.

  • نمایش یک به معرفی ساختار، محیط ساخته شده، شخصیت‌های اصلی و ساکنان غیرانسانی جهان شهری می‌پردازد.
  • نمایش دو تنش اساسی بین پیامدهای ناخواسته و خواسته را معرفی می‌کند.
  • نمایش سه به اقدامات در حال گسترش می پردازد که افزایش عوامل غیرزنده مانند مواد غذایی و هوا چالش‌های پیش روی قهرمانان اصلی نمایش را ایجاد می‌کند.
  • نمایش چهار اوج است، جایی که ما می‌فهمیم کدام قهرمانان نمایش، خوب یا بد زندگی می‌کنند و به چرایی آن می‌پردازیم.
  • نمایش پنج قطعنامه‌ای است که به انسان به‌عنوان موجودات زنده شهری نگاه می‌کند و ما را به چالش می‌کشد تا فکر کنیم از اینجا به کجا می‌رویم.

«خرید کتاب اکوسیستم شهری» 

چگونه کتاب اکوسیستم شهری را بخوانیم

این کتاب بر اساس یک ترم در دانشگاه یوتا ساخته شده است که یا به‌صورت مستقیم خوانده می‌شود یا در کلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کلاس، به‌جای ارائه اطلاعات در قالب کنفرانس در طول یک ترم یا دوره سه‌ماهه، ما توصیه می‌کنیم کنفرانس‌ها را با بحث ادغام کنید و انتخاب کنید برخی از موضوعات با جزئیات در کلاس ارائه شوند. بحث کلاسی متمرکز بر مقالات کوتاه بر اساس مقالاتی که در پایان هر فصل ارائه شده است، به دانش‌آموزان فرصتی می‌دهد تا ایده‌های خود را متمرکز و به اشتراک بگذارند. مرتبط کردن فعالیت‌های کلاس با موضوع اصلی، بر اساس در دسترس بودن متخصصان و سایت‌ها، نشان می‌دهد که محیط‌زیست موردبحث در این کتاب همه‌جا موجود است. به‌عنوان‌مثال، جویبارها و مخازن تغییر شکل حرکت آب شهری را نشان می‌دهند، پارک‌ها یا گیاهان قهوه‌ای فاکتورهایی را کنترل می‌کنند که تنوع زیستی شهری و توزیع گونه‌های مهاجم را کنترل می‌کنند و دانشگاه و دانشکده‌ها خود مروری بر انواع زمین‌های شهری و مدیریت آنها را ارائه می‌دهند.

از نظر فکری، هدف اصلی این کتاب ارائه چارچوبی از اصول اساسی برای تفکر در مورد فرآیندهای اکولوژیکی در محیط‌های شهری است. به همین دلیل، ما فقط نتایج قابل‌توجه آماری بدون خطا را که می‌توان از آنها در منابع اولیه اکولوژی یافت، ارائه می­دهیم. اما بلافاصله، ما سعی می‌کنیم خوانندگان را آگاه کنیم که اکوسیستم‌های شهری در واقع اکوسیستم هستند و فرآیندهایی اساسی زندگی در اطراف ما اتفاق می‌افتد. برای اکثر مردم، یک شهر متشکل از ساختمان‌ها، جاده‌ها و انسان‌هایی است که از آنها استفاده می‌کنند و شیوه‌های تعامل ساکنان شهری با محیط‌زیست را نادیده می‌گیرند. ساکنان شهری، غالباً ناخواسته، بوم‌شناسی اطراف خود را شکل می‌دهند، درحالی‌که این بوم‌شناسی، زندگی انسان‌های شهری را شکل می‌دهد. اما همچنان مشخص نیست که انسان‌ها آگاهی بر بوم‌شناسی دارند یا خیر؟!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا