معماری و زندگی

جاذبه های گردشگری عمان ؛ از مسجد سلطان قابوس تا جزیره‌های زیبا

خاورمیانه برای بازدید و گذراندن تعطیلات منطقه‌ای بسیار جذاب است، به‌ ویژه اگر به ماجراجویی در میان جاذبه های گردشگری عمان علاقه‌مند باشید! اگر عاشق سفر به کویر، کوه‌ها، مناظر و قلعه‌های تاریخی هستید، کشور عمان بهترین انتخاب ممکن است. سفر به عمان مطمئناً این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که با نگاهی دیگر، زیبایی‌های بخش کوچکی از جهان را کشف کنید. پس باروبنه سفر را ببندید زیرا ما در این مقاله در مورد جاهای دیدنی عمان صحبت خواهیم کرد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

جاذبه های گردشگری عمان

عمان شاید یکی از محبوب‌ترین کشورهای برای سفر نباشد، ولی یقیناً یکی از منحصربه فرد‌ترین آنها خواهد بود. ویژگی این کشور دقیقاً در راستای مکان‌های دیدنی‌اش است که به شرح زیر هستند:

مسقط

جاذبه های گردشگری کشور عمان

پایتخت عمان سزاوار رتبه یک در جاذبه های برتر گردشگری عمان است. برای بسیاری از افراد، سفر به عمان معمولاً به مسقط خلاصه می‌شود. این شهر مملوء از قلعه‌های زیبا، کاخ‌ها، موزه‌ها و بازارهایی است که همه گردشگران را به وجد می‌آورد. فضای داخلی کاخ سلطنتی قصر العالم در دسترس است و همچنین می‌توانید از آنجا به بندرگاه بروید تا از این ساختار شگفت انگیز نیز دیدن کنید. قلعه‌های دوقلوی ایستاده در کنار کاخ، الجلالی و المیرانی که هم اکنون به موزه تبدیل شده‌اند و در معرض دید عموم هستند. در مسقط می‌توانید از مسجد بزرگ سلطان قابوس دیدن کنید.

مسجد بزرگ سلطان قابوس

جاذبه های دیدنی عمان

بیشتر سفرها به عمان از پایتخت این کشور یعنی مسقط آغاز می‌شود و بازدید از مسجد بزرگ سلطان قابوس در لیست همه آن‌ها قرار دارد. سلطان قابوس مسجدی مدرن و خیره کننده است و دارای فضایی برای ۲۰،۰۰۰ نمازگزار است. تالار اصلی نمازخانه که طرحی جالب دارد از لوستری عظیم، کاشی‌های موزائیکی آبی و دومین فرش دستباف ایرانی در جهان است که برای بافتنش ۴۰ سال زمان برده شد تشکیل شده است. محوطه مسجد، مکانی آرام برای قدم زدن و لذت بردن از خطوط و طاق‌های هماهنگ ساختمان‌های مختلف و باغ‌های زیبای مسجد است.

کورنیش مُطَرَح

جاذبه گردشگری عمان

قبل از غروب آفتاب، به طرف دیگر مسقط بروید تا به کورنیش مطرح برسید. برای پیاده روی در کنار ساحل دوست داشتنی که در آن ساختمان‌های سفید، مساجد و قلعه‌هایی که در اواخر بعد از ظهر به رنگ طلایی می‌درخشند، به کورنیش موتراه ملحق شوید. در این نزدیکی می‌توانید در باریک‌های موتراه سوق، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمان، برای تهیه کَندر و گیاه مُرّمکی، جواهرات نقره، پوشاک پشمی، عمامه، صنایع دستی ساخته شده از پوست شتر و موارد دیگر را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: صادرات و واردات کشور عمان: بررسی جامع مهم‌ترین کالاهای تجاری 

قلعه جابرین

جاذبه های گردشگری زیبای عمان

یک سفر به منطقه نزوی می‌تواند شما را با قلعه‌ها، کوه‌ها و دهکده‌های باستانی آشنا کند. قلعه جابرین در این منطقه به سال ۱۶۷۵ باز می‌گردد و شبیه قلعه‌ای ماسه در میان آبادی بیابانی است. می‌توانید در هزارتوی اتاق‌های قلعه سرگردان شوید و روش‌های دفاعی مورد استفاده در این دژ را مشاهده کنید. یکی دیگر از دژهای دیدنی این منطقه قلعه نزوی ساخت قرن هفدهم با برج دایره‌ای شکلش است. در این منطقه همچنین می‌توانید زنانی را که مشغول ساخت صنایع دستی و پخت نان هستند را نیز تماشا کنید. اینجا را نیز جستجو کنید. یقیناً این مکان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری عمان است.

جبل اخضر

جاذبه های گردشگری و دیدنی های عمان

جبل اخضر به معنای کوه سبز است، اما شاید تعجب کنید از سرسبزی این کوه تنها بوته‌های پراکنده‌اش باقی مانده‌اند. رنگ سبز به دهکده‌های فلات سایک در ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا که در آن بارندگی‌های فراوان امکان رشد انار، انگو، هلو، زردآلو و گل رز برای گلاب را که در شیرینی‎‌های مخصوص عمانی و عطر از آن استفاده می‌شود اشاره دارد. بهار بهترین زمان برای بازدید از گل‌های سرخ و مزارع سبز و سرزنده جبل اخضر است. چشم انداز این منطقه از بالای روستاهایی که اطراف آن با کوه‌های بلند احاطه شده است، بسیار دیدنی می‌باشد.

جبل شمس

جاذبه های گردشگری عمان

مسیر طولانی در جاده‌های شیب‌دار و خشن شما را به بلندترین کوه عمان یعنی قله جبل شمس می‌رساند. این مکان با آن نمای خیره کننده، ارزش دیدن چندباره را دارد. جبل شمس به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری عمان شناخته می‌شود که برای رسیدن به آن نیاز به یک پیاده روی نسبتاً طولانی ۲٫۵ ساعته را دارید. شما باید از میان صخره‌ها در نیمه راه و حاشیه دره کوه‌ها به سمت روستای متروکه آس‌ساب حرکت کنید. خانه‌های کوچک سنگی و گلی به طرز چشمگیری در لبه‌های دره در زیر تخته سنگ، مکانی دنج برای زندگی در جبل شمس ایجاد کرده است.

کویر وهیبه

مکان های گردشگری عمان

اگر عاشق کویر هستید و دوست دارید شرایط کویرها، درجه حرارت و رنگ ماسه‌های آن را تجربه کنید، کویر وهیبه بهترین مکان برای شما خواهد بود. رنگ ماسه‌های این کویر از عسلی رنگ گرفته تا قهوه‌ای تیره متفاوت است. می‌توانید از رانندگی و شتر سواری در تپه‌های ماسه‌ای متحرک لذت نهایی را ببرید. در شب می‌توانید آسمان پر ستاره را مشاهده کنید و در چادرهای مخصوص عمانی شب را تا صبح سپری کنید. ۱۸۰ کیلومتر ازسمت شمال به جنوب و ۸۰ کیلومتری از غرب به شرق گسترش یافته است. برای خوردن ناهار و نوشیدنی خنک به بادیه نشین‌های کویر مراجعه کنید.

بهلاء

جاذبه های دیدنی کشور عمان

بهلاء که با درختان نخل خود در شمال عمان است، چیزی جز بهشتی در بیابان نیست! یکی از مکان‌های مهم این شهر، قطعاً قلعه تاریخی بهلاء است. این بنای دیدنی در قرن سیزدهم ساخته شده است. گشت و گذار در این قلعه بسیار جالب خواهد بود و شما نه تنها می‌توانید کل شهر بهلاء را ببینید، بلکه دیوارهای شهر را که به طول ۷ مایل امتداد دارند را نیز مشاهده کنید. به غیر از این، شما می‌توانید سفال‌های محلی این شهر را به‌ عنوان یک سوغات برای عزیزان‌تان خریداری کنید.

جزیره ماسیرا

جاذبه های گردشگری عمان

آیا می‌خواهید به دور از مقاصد گردشگری شلوغ باشید؟ به ماسیرا بروید که جزیره‌ای متروکه است! اگرچه اینجا پایگاه هوایی مهم برای نیروی هوایی عمان است، اما این جزیره محل زندگی مردمانی از گذشته‌های دور بوده است. در حالی که سواحل این جزیره پر زرق و برق هستند، اما جز کشتی‌های دریایی ویژگی دیگری ندارند. این مکان برای پیک نیک ساحلی در یک بعد از ظهر دل انگیز بسیار مناسب است. همچنین، هر سال ۳۰،۰۰۰ لاک پشت که در سواحل این جزیره یافت می‌شوند را می‌توانید ببینید.

صور

اذبه های گردشگری کشور عمان

صور جایی در عمان است که کویر با دریا یکدیگر را ملاقات می‌کنند. به دلیل این پدیده، این مکان دارای سواحل بکر و طولانی است و اکثر آنها خالی از سکنه هستند و این امکان را فراهم می‌کنند که از زیبایی‌های دریا لذت ببرید. روستای ماهیگیری الیجه و قایق سواری در آن نیز از تفریحات لذت بخش این منطقه هستند. مطمئناً باید از راس الجینز دیدن کنید به ویژه در ماه‌های مرداد و شهریور که مکانی مملوء از لاک پشت‌ها است.

چرا باید به عمان سفر کرد؟

بیشتر افراد مقاصدی را برای سفر انتخاب می‌کنند که محبوب باشند، همانند ایتالیا، فرانسه، دبی، ایالات متحده، انگلیس و موارد بیشتر برخی از مکان‌های مورد درخواست گردشگران در سراسر جهان هستند. به ندرت افراد به یک کشور یا شهر کمتر شناخته شده می‌روند، کشور عمان مکانی از این دست است. در حالی که این کشور کوچک در خاورمیانه به ندرت مقصدی محبوب است، اما به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری بسیار زیبا می‌تواند کشوری منحصربه فرد برای سفر باشد. گذشته از همه این‌ها، فرهنگ، سنت‌ها و میراث غنی عمان برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور کوچک است. پس دیگر برای سفر به عمان تردید به دل راه ندهید، مکان‌های جدید می‌توانند بینش‌هایی جدید در شما ایجاد کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا