مبلمان و وسایل

نحوه اصولی تمیز کردن کابینت های گلاس تا بدرخشند و سالم بمانند

کابینت های گلاس از یک سو به زیباتر شدن فضای آشپزخانه کمک می‌کنند و از سویی دیگر شرایط نگهداری کمی دارد. با این وجود، وقتی پاشیده شدن اجتناب ناپذیر سُس‌ها و قطرات چربی روی کابینت رخ می‌دهند، یا گرد و غبار و اثرات انگشت روی درب کابینت‌ها ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کنند، تمیز کردن کابینت های گلاس امری ضروری است. بهترین روش برای تمیز کردن این کابینت‌ها، استفاده از مواد شوینده ملایم است. پاک کننده‌های شیمیایی می‌توانند درخشش و زیبایی کابینت های گلاس را کاهش دهد. به هر روی، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون به تفصیل درباره نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس صحبت می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس

نکاتی در مورد تمیز کردن کابینت های گلاس

یک پاک کننده خوب باید آنقدر ملایم باشد که به سطح کابینت آسیب نرساند و درخشش آن را کاهش ندهد و بتواند رگه‌های چربی و جرم را به راحتی از بین ببرد. یک محلول ساده از یک گالن آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ملایم برای تمیزکردن کابینت های گلاس کفایت می‌کند.

برای چربی‌ها و باقی مانده‌های غذا که مدت زمان زیادی است تمیز نشده‌اند، یک فنجان سرکه را به محلول آب و صابون اضافه کنید. تمیز کردن کابینت‌ها را از بالا به پایین شروع کنید. این کار برای جلوگیری از پخش شدن کثیفی به مکان‌های دیگر کابینت انجام می‌شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به کابینت باید سطح مرطوب کابینت ها را سریعاً با دستمال خشک دیگری پاک کنید.

از پارچه میکروفیبر استفاده کنید

تمیز کردن کابیت هایگلاس

برای تمیز کردن کابینت های گلاس از استفاده هرگونه پارچه یا اسکاچ با سطح خشن و تیز خودداری کنید، زیرا این امر ممکن است منجر به آسیب شود. خراش‌ها باعث لکه‌دار شدن و کدر شدن سطح براق کابینت های گلاس می‌شوند و تعمیر آن را نیز بسیار دشوار می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: کابینت های گلاس سفید اکلیلی را انتخاب کنیم یا خیر؟!

پارچه‌های میکروفیبر همیشه بهترین انتخاب هستند. الیاف مصنوعی ریز آن‌ها به سرعت و به طور مؤثر گرد و غبار و ذرات دیگر را از بین می‌برد و درخشش را به کابینت‌های هایگلاس باز می‌گرداند. این پارچه‌ها همچنین هیچگونه خراش و آسیبی روی سطح کابینت‌ها ایجاد نمی‌کنند.

نکته قابل توجه در مورد این پارچه‌ها این است که می‌توان چندین بار از آن‌ها استفاده کرد. بعد از هر بار تمیز کردن کابینت‌ها، پارچه میکروفیبر را تمیز کنید تا بتوانید برای دفعات بعد نیز از آن استفاده کنید.

داخل کابینت های گلاس را فراموش نکنید!

داخل کابینت های گلاس را فراموش نکنید!

هنگامی که درخشش را به نمای کابینت های گلاس بازگرداندید، بهتر است نیم نگاهی به داخل آن هم داشته باشید. اشتباهی که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند این است که فقط قسمت جلوی کابینت را که بیشترین ارتباط را به محیط بیرون دارند را تمیز می‌کنند. با این حال، فضای داخلی نیز باید به طور مرتب تمیز شود تا بوها و سایر موارد آلودگی نیز ایجاد نشوند.

اگر می‌توانید هر ماه یک بار داخل کمدها را تمیز کنید. پایین و کناره‌های داخلی کابینت (بین لولاها) را نیز فراموش نکنید. وسایل را بیرون بیاورید و مراحل تمیز کردن را مطابق با مواد شوینده ملایم و پارچه میکروفیبر انجام دهید. اگر فضای داخلی کمد همچنان بوی ناخوشایندی دارد، از یک خوشبوکننده مخصوص کابینت استفاده کنید.

نکاتی در مورد تمیز کردن کابینت های گلاس

نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس

برای جلوگیری از خرابی کابینت های گلاس باید چندین شوینده و ابزارهای تمیزکننده را کنار گذاشت تا زیبایی و درخشش آن‌ها را حفظ کرد. نکات زیر می‌توانند در این امر به شما کمک کنند:

  • استفاده از پشم استیل، تمیزکننده‌های ساینده (اسکاچ)، پد صابون یا مواد تمیز کننده پایه حلال که می ‌توانند باعث آسیب رساندن کابینت شوند.
  • اگر از پاک کننده‌ای مانند سفید کننده مایع مطمئن نیستید، با سازنده کابینت‌ها مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد فعال در شوینده به نمای خارجی کابینت آسیب می‌رسانند. یا خیر.
  • دستمال کاغذی، برس‌ها، سیم‌های ظرفشویی و مواد پاک کننده نباید با قسمت خارجی کابینت آشپزخانه در تماس باشند.
  • پارچه‌های مرطوب را برای خشک شدن بر روی درب کابینت قرار ندهید. رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث تغییر رنگ یا تاب برداشتن کابینت‌ها شود (به ویژه اگر چوبی باشن).

مطلب پیشنهادی: لمینت کابینت، راه‌حلی ایده‌آل برای آشپزخانه شما!

از هرگونه محصولات تمیز کننده شیمیایی خودداری کنید

کابیت های گلاس

اگر کابینت‌های شما به طور مرتب  معرض مواد شیمیایی و حلال‌ها قرار دارند، باید بدانید که به مرور زمان دچار آسیب می‌شوند. این محصولات واقعاً می‌توانند به کابینت های گلاس صدمه بزنند، از لکه‌های ناخوشایند گرفته تا کاهش دوام کابینت در طولانی مدت! برخی از محصولات شیمایی حتی ممکن است از خود اثری برجای بگذارند، به طوری که پاک کردن آن‌ها حتی از لکه‌های اصلی نیز دشوارتر شود.

همانطور که در بالا بیان کردیم، بهترین راه برای تمیز کردن کابینت های گلاس استفاده از آب گرم و کمی مایع ظرفشویی یا حتی صابون است. با این حال، بازم هم مهم است که در زمان استفاده از مواد شوینده ملایم نیز احتیاط کنید. برای این کار می‌توانید اول مقدار از محلول آب و مایع ظرفشویی را در قسمت کوچکی از کابینت امتحان کنید. محصولات طبیعی و بدون حلال همیشه بهترین مواد برای تمیز کردن کابینت هایگلاس هستند.

هنگام تمیز کردن کابینت های گلاس آرام باشید!

هنگام تمیز کردن کابینت های گلاس آرام باشید!

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به شکلی بی‌رحمانه کابینت‌های خود را برق بیاندازید. این احتمالاً آثار و خسارتی برجای می‌گذارد که کابینت‌ها را در وضعیت بدتری قرار می‌دهد. در عوض، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پارچه نرم میکروفیبر را مرطوب کنید (اجازه ندهید خیلی خیس شود).
  • از ضربات نرم و صاف با کمی حرکت‌های چرخشی استفاده کنید.
  • برای لک‌های سخت‌تر، مقدار کمی تلاش کنید اما خیلی فشار وارد نکنید!
  • پس از آن به آرامی با یک پارچه نرم خشک، سطح کابینت‌ها را خشک کنید.

تمیز کردن کابینت هایگلاس نباید کار سختی باشد و همچنین نباید زمان زیادی را صرف کنید. نکته اصلی این است که اغلب این کار را انجام دهید تا علاوه بر هرگونه آلودگی یا آلودگی که به واحدهای شما ختم می شود.

افسانه‌هایی در مورد تمیز کردن کابینت های گلاس

افسانه‌هایی در مورد تمیز کردن کابینت های گلاس

  • نوشابه: این ماده اغلب به عنوان داروی بهبودی لکه‌ها و ضایعات مورد ستایش قرار می‌گیرد. اما اگر احساس می‌کنید به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنید، توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از نوشابه بسیار مراقب باشید. نوشابه را با کمی آب گرم مخلوط کنید، سپس با مقداری مخلوط را به پارچه نرم بزنید و بر روی سطوح کثیف بکشید. اما در کل پیشنهاد ما این است که از نوشابه استفاده نشود.
  • سفیدکننده: اغلب افراد سفیدکننده‌ها را پیشنهاد می‌دهند، اما استفاده از این مواد مناسب است؟ حتی اگر کابینت شما سفید است، سفید کننده به احتمال زیاد باعث تغییر رنگ آن می‌شود و کابینت را لکه‌دار می‌کند و حتی ممکن است درخشش آن را نیز کاهش دهد. بنابراین استفاده از سفید کننده را به طور کلی کنار گذاشت.

سخن آخر

نگهداری منظم و استفاده از پارچه‌های نرم و محلول شوینده غیر شیمیایی، جهت تمیز کردن کابینت های گلاس و از بین بردن اکثر علائم و لکه‌های آن کافی خواهد بود. مراحل بالا را دنبال کنید و در حفظ و نگهداری کابینت‌های آشپزخانه خود کوشا باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا