چیدمان

تزیین اتاق خواب با گل طبیعی با 20 ایده جذاب و دست یافتنی

تزیین اتاق خواب با گل طبیعی همیشه ایده‌ای عالی است زیرا به محیط اطراف شما رنگ، زیبایی و رایحه می‌بخشد. ترکیب گل‌های طبیعی رنگارنگ با اشکال مختلف می‌تواند به معنای دمیدن روح زندگی به یک اتاق خواب خنثی باشد. اما برای اینکه فضای اتاق خواب زیباتر شود، مهم است که برخی از ایده‌های تزیینی برای گل آرایی را آموزش ببینید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

20 ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

هر یک از ایده‌های زیر می‌توانند فضای اتاق خواب شما را دگرگون کنند:

1- تزیین با صدف‌ها و سنگریزه‌ها

ظروف شیشه‌ای جایگزینی غیرمعمول و در عین حال ارزان برای تزیین گل‌های طبیعی هستند. اگر چند صدف دریایی و سنگریزه را پیدا کنید، ‌می‌توانید آنها را در داخل شیشه قرار دهید و گل‌های را را نیز داخل ظروف بگذارید. این کار در نهایت به اثری هنری کوچکی تبدیل می‌شود.

2- گلدانی ساخته شده از چکمه

لاله‌های زرد را می‌توانید در چکمه‌های پلاستیکی قرار دهید تا نقش گلدان را ایفا کنند. به هر حال، سایر گیاهان کوچک خانگی در کفش‌های فرسوده که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید، زیبا و نوآور به نظر می‌رسند. فقط کفش‌ها باید از جنس پلاستیک باشند تا آب را به بیرون نشت ندهند.

10 ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

3- استفاده از ظروف مخصوص آبیاری

با توسل به تخیل خود، از وسایل قدیمی آشپزخانه می‌توانید به عنوان گلدان بهره ببرید. یک ظرف مخصوص آبیاری یا پارچ قدیمی را برای قرار دادن گل‌های طبیعی در داخلش استفاده کنید.

4- گلدان‌های مینیاتوری پوسته تخم مرغی

استفاده از پوسته تخم مرغ به جای گلدان می‌تواند جهت تزیین اتاق خواب با گل های طبیعی انتخابی عالی باشد. شما همچنین می‌توانید شاخه‌های سبز، سنگریزه‌ها، گل‌های خشک شده یا هرگونه تزیینات دیگری را نیز به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید پوسته‌های تخم مرغ را با صدف‌های دریایی در اندازه‌های مختلف جایگزین کنید.

ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

5- گلدان‌های ساخته شده از بطری‌های قدیمی

اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را تزیین کنید اما وقت کافی ندارید، با یک کار ساده شروع کنید. گل‌های طبیعی را جدا جدا در بطری نوشابه قرار دهید. بطری‌ها می‌توانند از نظر شکل و رنگ مشابه یکدیگر یا متفاوت باشند، به هر حال همه آن‌ها با گل‌های رنگارنگ زیبا به نظر خواهند رسید.

ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

6- جعبه چوبی به عنوان قفسه گل

ساخت یک قفسه آویز با یک جعبه یا سینی چوبی کار چندان سختی نیست! چنین قفسه‌هایی با گلدان‌های گل داخل آن‌ها، در خانه‌های روستایی یا آشپزخانه‌هایی به سبک روستیک کاملاً مناسب اتاق خواب به نظر می‌رسند.

مطالب پیشنهادی: معرفی 14 نوع از گیاهان گلدار آپارتمانی زیبا با نحوه نگهداری

7- یک سبد سنتی از گل زیبا

هر گل کوچکی در یک سبد، فضای دنجی را در خانه ایجاد می‌کند. در داخل سبد سنتی، فقط باید مقداری اسفنج خیس شده قرار دهید تا به حفظ طراوت گل‌های طبیعی کمک کنید.

ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

8- یک شیشه پر از آب نبات

برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی می‌توانید از یک گلدان شیشه‌ای استفاده کنید. گل‌ها را داخل ظرف قرار دهید و دور تا دور ظرف را پر از آب نبات های رنگین کنید. این کار به زیبایی بیشتر گل‌ها و ظرف شیشه‌ای کمک می‌کند. برای تزیین این گلدان می‌توانید به جای آب نبات از مداد رنگی هم استفاده کنید.

9- زندگی دوم برای گل‌های پژمرده

در مورد گل‌های شکسته یا پژمرده، اگر شکوفه‌ها یا گلبرگ‌های آن‌ها را در یک ظرف پر از آب قرار دهید، می‌توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند. چنین ترکیب شناور گل رز یا گل داوودی، عطر و رنگ آن‌ها می‌تواند به زیبایی بیشتر اتاق خواب کمک کند.

10- تزیین گل‌ها با قوطی حلبی

از قوطی‌های حلبی می‌توانید گلدان‌های بسیار جالبی بسازید. قرار دادن آن‌ها بر روی دیوار یا جایی در خانه آسان است. می‌توانید یک طرف آن‌ها را متناسب با فضای داخلی خود رنگ آمیزی کرده یا قوطی‌ها را مطابق با سلیقه خود با هر ماده دیگر تزیین کنید.

11- گل‌های طبیعی در داخل فنجان چای

انواع و اقسام گل‌های طبیعی را می‌توان در داخل فنجان‌های چای قرار داد، این کار به افزایش روحیه و تزیین یک اتاق خواب کوچک و خالی از وسایل زیبا کمک می‌کند. فنجان‌ها و گلدان‌های کوچک برای پرورش کاکتوس‌ها یا گیاهان خانگی نیز مفید است.

ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

12- تزیین گل‌های طبیعی روی میز غذا

اگر یک میز ناهاخوری تک نفره در اتاق دارید، می‌توانید آن را برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی انتخاب کنید. گل‌ها را در داخل گلدان یا به صورت ردیفی روی میز قرار دهید تا در زمان خوردن ناهار از دیدن آن‌ها لذت دوچندانی ببرید.

13- استفاده مفید از بطری‌های خالی

یک روش معمول برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی، استفاده از بطری‌های خالی است.  هر بطری شیشه ای که در خانه مانده و نیازی به آن ندارید را با یک شاخه گل تزیین کنید. این کار هم به استفاده دوباره از بطری و هم به تزیین اتاق با کمترین هزینه کمک می‌کند.

ایده برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی

14- تزیین شکوفه‌های تازه درختان

شکوفه‌های یک درخت زردآلو یا گیلاس در داخل ظروف شیشه‌ای ساده، بهار را به خانه شما می‌آورند. می‌توانید شاخه‌های ضعیف درختان را قطع کنید و آن‌ها را در جایی قرار دهید که جلوی چشم باشند تا از دیدن و رایحه دلپذیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

15- تبدیل وسایل به یگ گلدان

گل‌هایی طبیعی وقتی در یک گلدان غیرمعمول قرار می‌گیرند، تفاوت‌های آشکاری را در هر اتاق ایجاد می‌کنند. گلدان می‌تواند هر چیزی باشد! حتی یک جعبه هدیه (البته پلاستیکی)، یک سطل آشغال قدیمی و یک قوری سنتی، می‌توانند تبدیل به گلدان شوند.

16- آویزان کردن گل‌های طبیعی از سقف

یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که می‌توان برای تزیین اتاق خواب با گل طبیعی انجام داد، استفاده از آویزهای مخصوص گلدان است. این آویزها در سقف نصب می‌شوند و با استفاده از یک گیره می‌تواند گلدانی پُر از گل را نگه دارد.

17- تزیین اتاق خواب با استند گلدان

در بازار انواع و اقسام استندهای گلدان را می‌توان مشاهده کرد. این استندها در ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند، بنابراین در مورد اینکه کدام یک برای اتاق خواب مناسب هستند، دشواری خاصی نخواهید داشت. تنها کافی است گلدان پُر از گل را روی استندها قرار دهید.

18- گلدان‌هایی پُر از آب رنگی

روش دیگری که می‌توان برای زنده کردن یک گلدان شیشه‌ای انجام داد، افزودن مقداری رنگ خوراکی در آب است. بعضی از گل‌ها مانند رزهای سفید، حتی ممکن است رنگشان متناسب با رنگ آب داخل تغییر کند، پس این ایده می‌تواند انتخابی عالی و متفاوت باشد.

19- تزیین گل‌های طبیعی با گلدان‌های شیشه‌ای

اگر از یک شیشه معمولی خسته شده‌اید، به راحتی می‌توانید آن را به یک گلدان کاملاً جدیدی تبدیل کنید. فقط کافی است دور تا دور گلدان شیشه‌ای را با پارچه یا هر ماده بافتنی بپیچید. حالا یگ گلدان تازه با گل‌های زیبا دارید.

20- تزیین دیوارها با گل‌های طبیعی

از دیوارهای اتاق خواب می‌توانید برای تزیین گل‌های طبیعی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از گلدان‌های آویزان در هر شکل و اندازه استفاده کنید. تنها کافی است گلدان‌ها را به دیوار میخ کنید و سپس گل‌های زیبای خودتان را در داخل آن قرار دهید.

کلام آخر

تزیین اتاق خواب با گل طبیعی می‌تواند خیلی هیجان انگیز باشد. شاید ساده‌ترین کار استفاده از گلدان یا یک ظرف پلاستیکی بازیافتی باشد! اما می‌توانید از وسایل تزیینی برای خلاقیت‌های بیشتر نیز استفاده کنید. مثلاً از آویزهای سقفی و دیواری و استندها استفاده کنید. در هر صورت، گل‌ها می‌توانند با تزیین‌های زیبا به یک نقطه کانونی در اتاق خواب تبدیل شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا