معماری و زندگی

ترفندهای فروش ملک : 7 ترفند برای فروش خانه با بهترین قیمت منطقه

هنگامی که ملک خود را برای فروش گذاشته‌اید، سعی دارید آن را به بهترین حالت ممکن ارائه دهید؛ تا خریداران بتوانند زندگی یا کار خود را در آنجا تصور کنند و مشتاق خرید باشند. از آنجا که خرید ملک تصمیمی مبتنی بر احساس و منطق است، پس ضروری است برخی از ترفندهای فروش ملک را در نظر بگیرید.

هدف نهایی این نیست که هر طور شده خریدار را گول بزنید و احساسات را در مسیر نادرست تحریک کنید. شما باید از ترفندهایی استفاده کنید که خریدار را در مسیر درست فروش قرار دهد. بنابراین، برای درک تکنیک‌ها و ترفندهای فروش ملک با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

7 مورد از مهمترین ترفندهای فروش ملک

فوت و فن‌های فروش ملک به شرح زیر هستند:

1- به محتوای خود در فضای آنلاین توجه کنید

تکنیکهای فروش ملک

بیش از 90 درصد خریداران، ملک مورد نظر خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. سایت‌ها و پلتفرم‌های بسیاری برای خرید و فروش ملک وجود دارند. اما موضوع مهم این است که باید بتوانید از محتوای مناسب استفاده کنید. اگر عکس، ویدئو و محتوای متنی شما مناسب نباشد، خریدار هرگز سوار ماشین نمی‌شوند تا از ملک شما دیدن کند.

سعی کنید اگر خودتان در امر ساخت‌وساز فعال هستید و در این راستا، وبسایتی را برای فروش واحدهای خود احداث کرده‌اید، بر روی محتوای خود کار کنید. گرفتن عکس‌های باکیفیت با دوربین مناسب که نشان دهنده همه قسمت‌های ملک است، به همراه تولید ویدئو جذاب و استفاده از محتوای متنی کامل که تمام مشخصات ملک را توصیف می‌کند، مهم‌ترین ترفندهای فروش ملک در فضای اینترنت (بستر وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی) هستند.

2- بهترین زمان فروش ملک را بشناسید

استراتژی فروش ملک

به طور کلی، بهترین فصل خرید و فروش در تابستان و سه ماهه آخر سال است. در تابستان خانواده‌ها از مدرسه بچه‌ها فارغ هستند و زمان زیادی برای بررسی جهت خرید ملک مورد نظر خود را دارند. به دلیل آنکه افراد دوست دارند برای سال نو در منزل جدید خود باشند، سه ماهه چهارم سال (بیشتر ماه دی و بهمن) را برای خرید ملک تعیین می‌کنند.

اما در زمستان هم به دلیل سردی هوا، خرید و فروش نسبت به تابستان کمتر است. همچنین در فصول سرد سال به دلیل کاهش قیمت بازار، خرید ملک با مبلغ کمتر امکان‌پذیر است. بنابراین اگر مشکل مدرسه وجود ندارد و برایتان هوای بارانی مشکلی ایجاد نمی کند، پاییز و زمستان برای پیدا کردن یک ملک با قسمت مناسب عالی است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید خانه کلنگی و نکات حقوقی مربوط به خانه‌های فرسوده

3- نمای بیرونی ملک را زیبا نشان دهید

فوت و فن خرید و فروش ملک

اولین قسمتی که خریدار مشاهده می‌کند، نمای بیرونی ملک است. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است قبل از حضور خریدار نسبت به کیفیت و زیبایی درب ورودی و تمیزی راهرو مطمئن شوید. یقیناً یک درب رنگ و رو پریده با قفل کهنه و راهرو کثیف، نظر خریدار را در نگاه اول، تغییر می‌دهد.

اگر هم ملکی ویلایی دارید، می‌توانید قسمت بیرونی ملک را با رنگ جدید، محوطه سازی و حتی مبلمان فضای باز زینت ببخشید. هرچه قدر فضای داخل خانه زیبا باشد اما نمای بیرونی آن در شرایط بدی قرار داشته باشد، امکان فروش ملک پایین می‌آید. پس تمیز کردن و نوسازی نمای بیرون را باید جزء مهم‌ترین تکنیک‌ها و ترفندهای فروش ملک در نظر گرفت.

4- درباره قیمت ملک واقع‌بین باشید

روش خرید و فروش ملک

خریداران امروزی نسبت به ارزش ملک آگاه هستند. همه افراد چه از طریق رسانه‌ها چه با یک پرسش و پاسخ ساده با مشاورین املاک، می‌توانند حدود قیمت ملک در هر منطقه را جویا شوند. اگر می‌خواهید ملک خود را قبل از ورود به فصل رکود بازار خیلی سریع بفروشید، پس باید روی قیمت گذاری عادلانه کار کنید.

تا هر جا امکان دارد قیمت را پایین بیاورید، با این کار امکان فروش ملک را افزایش می‌دهید. وگرنه بگذارید ملک با همان قیمت متوسط بازار فروخته شود! اما اگر کارهایی مانند بازسازی را انجام داده‌اید و کلی به منزل خود رسیدگی کرده‌اید، می‌توانید به خاطر ویژگی‌هایی که به ملک خود اضافه کردید، قیمت را کمی بالا ببرید.

مطلب پیشنهادی: خرید خانه یا ساخت خانه؟ کدام یک روش بهتری برای خانه دار شدن است؟

5- ملک را از حالت شخصی‌سازی دور کنید

مراحل فروش ملک

ظاهر ملک را از حالت شخصی بودن خارج کنید، تمام وسایلی را که باعث می‌شود فضای خانه شما را به محیطی کاملاً خصوصی تبدیل کند را بَردارید. عکس‌های خانوادگی، وسایل مذهبی، مجسمه و لوازم تزیینی را کنار بگذارید. اما مبلمان و وسایل ضروری که به محیط داخلی عمق می‌دهند و نشان‌دهنده چیدمان هستند را نگه دارید.

خریداران می‌خواهند تجسم کنند که خانه شما خانه آنهاست. این موضوع برای آن‌ها دشوار است که همه وسایل شخصی شما را بخشی از قلمرو خود بدانند. آن‌ها می‌خواهند در آینده در ملک شما زندگی کنند، پس باید نسبت به آن احساس نزدیکی کنند. پس قبل از آنکه منزل خود را به فروش بگذارید، یکی از مهم‌ترین ترفندهای فروش ملک که همان عدم شخصی‌سازی است را رعایت کنید.

مطلب پیشنهادی: مراحل خرید خانه : 6 مرحله اساسی خرید خانه تا سرتان کلاه نرود

6- زمان مناسبی را برای بازدید حضوری تعیین کنید

7 مورد از مهمترین ترفندهای فروش ملک

اول و آخر، خریدار باید از ملک بازدید کند. چه ملک را آنلاین بفروشید و چه از طریق املاک، بازدید در زمان مناسب بسیار مهم است. اگر نحوه زندگی و کار شما طوری است که می‌توانید در هر ساعت از روز میزبان خریداران باشید، باید به شما تبریک بگوییم. چون می‌توانید در مورد زمان انعطاف پذیر باشید؛ این همان چیزی است که خریدار می‌خواهد.

اما اگر چنین نیست! پس بهتر است زمان مناسب را تعیین کنید. در بیشتر موارد، خریداران دوست دارند در طول روز که هوا روشن است از ملک دیدن کنند. چون به این شکل می‌توانند فضای داخل و نحوه نورگیری محیط را با دقت بررسی کنند. اما اگر در طول روز محدودیت تردد دارید، بعد از اتمام زمان کاری (بعد از ساعت 5 عصر) زمانی را برای بازدید در نظر بگیرید. فقط یادتان باشد تا می‌توانید ملک خود را روشن و پُر نور نگه دارید.

7- ملک را بازسازی کنید

تاکتیک های فروش ملک

اگر بودجه کافی برای بازسازی ملک قدیمی خود را دارید، پس دست به کار شوید. نو کردن فضای داخلی و رسیدگی به هر قسمت از خانه، یکی از مهم‌ترین ترفندهای فروش ملک است. اگر دیوارهای رنگ و رو پریده هستند، آن‌ها را رنگ کنید. اگر کاشی و سرامیک ترک خورده دارید، آن‌ها را عوض کنید. آشپزخانه را به شکل اُپن درآورید تا به عنوان یکی از قسمت‌های مهم خانه، تأثیر شگفتی بر ذهن خریدار بگذارد.

هر قسمت از ملک را که احساس می‌کنید می‌تواند به بهترین وجه ممکن زیبا و مدرن شود، تغییر دهید. در این میان می‌توانید از طراحان داخلی کمک بگیرید و تا سبک طراحی متفاوتی را برایتان ایجاد کنند. در نهایت، سعی کنید ملک را با مبلمان و وسایل نو نشان دهید (در صورت امکان) و تمیز بودن را سر لوحه کار خود قرار دهید. ملک اگر خالی هم باشد، باید کاملاً تمیز شود و به اصطلاح برق بزند! همین مورد ساده به معنای احترام به خریدار تلقی می‌شود.

مطلب پیشنهادی: مراحل بازسازی از صفر تا صد، هر آنچه که برای یک بازسازی عالی نیاز دارید

کلام آخر

تکنیک‌ها و ترفندهای فروش ملک به شما کمک می‌کنند تا برخی از نکات به ظاهر بی‌اهمیت را مهم جلوه دهید. هدف؛ تأثیر مثبت گذاشتن بر روی خریدار است. او باید از بدو ورود تا زمانی که از ملک بیرون می‌رود، یک تجربه کاربری عالی را کسب کند.

با خریدار ملک خوشرو باشید و با ملایمت و احترام با او صحبت کنید. لباس مناسب بپوشید و حتی بهتر است یک لیوان چای یا نوشیدنی خنک برای خریدار بیاورید؛ با این کار قلب او را نشانه گرفته‌اید. خریدار باید احساس کند شما انسانی منطقی، راستگو و محترمی هستید که برای مناسبات اجتماعی ارزش می‌گذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا