مبلمان و وسایل

تخت خواب مدرن چه ابعاد، ویژگی‌ها و جنس هایی دارد؟ 10 تصویر زیبا

در این مقاله از ویکی‌ساختمون می‌خواهیم درباره تخت خواب مدرن و ویژگی‌های مهم آن حرف بزنیم. اینکه ابعاد تخت خواب مدرن چند است؟ فرم و شکل آن چگونه است؟ با چه اصولی طراحی می‌شود؟ استفاده از آن برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا در هنگام انتخاب سرویس خواب مدرن برای اتاق خواب به جنبه‌های مختلف محصول مورد نظرتان توجه کنید و در نهایت انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

ابعاد و اندازه تخت خواب مدرن چند است؟

ابعاد تخت خواب مدرن

ابعاد تخت خواب از دو جنبه دارای اهمیت است. یکی مقدار فضایی که قرار است بر روی آن بخوابید و دیگری فضایی که کل تخت در اتاق اشغال می‌کند. در مورد ابعاد فضایی که قرار است بر روی آن بخوابید استانداردهایی وجود دارد که برای هر مدل تختی ثابت است. در جدول زیر ابعاد استاندارد مدل های مختلف تخت خواب را آورده‌ایم:

نام تختخواب طول (cm) عرض (cm)
تخت کودک 140 60
تخت یک نفره 200 90
تخت دوقلو 200 140
تخت کویین (QUEEN) 200 160
تخت کینگ (King) 200 180
تخت سوپر کینگ (Super King) 200 200

با این وجود مدل های مختلف تخت خواب مدرن ممکن است با توجه به طراحی‌‌‌شان فضای بیشتری را نیز اشغال کنند. بنابراین بسیار مهم است که ابعاد اتاقی که می‌خواهید تخت خواب خود را در آن قرار دهید به  طور دقیق داشته باشید تا بعد از خرید دچار مشکل کمبود جا نشوید.

مطلب پیشنهادی: سرویس خواب وکیوم چیست؟ قبل از خرید بدانید

طراحی سرویس خواب مدرن از نظر فرم و جنس چگونه است؟

طراحی سرویس خواب مدرن

از متریال‌های مختلفی چه به صورت تکی و چه به صورت تلفیقی برای طراحی و تولید انواع سرویس خواب مدرن استفاده می‌شود. رایج‌ترین متریال‌های مورد استفاده در طراحی سرویس خواب مدرن انواع چوب، ام‌دی‌اف، هایگلاس و فلز هستند.

این متریال‌ها گاهی در کنار متریال‌های دیگری مثل پارچه و چرم نیز به کار می‌روند و یا با تزئیناتی مثل آینه کاری یا حکاکی‌های‌ سبک مدرن نیز همراه هستند.

10 عکس از سرویس خواب‌های مدرن

در ادامه 10 مدل از عکس سرویس خواب مدرن را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

سرویس خواب مدرن سفید

تخت خواب مدرن طوسی

تخت خواب مدرن مشکی

تخت خواب مدرن مخمل

سرویس خواب مدرن طوسی

تخت خواب مدرن قهوه ای

سرویس خواب مدرن سفید

بهترین رنگ‌ برای سرویس خواب مدرن چه رنگی است؟

بهترین رنگ‌ برای تخت خواب مدرن

به طور کلی در طراحی مدرن همواره رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری حرف اول را می‌زنند. سپس آنچه اهمیت دارد پرهیز از شلوغی و استفاده نکردن از چندین رنگ به صورت هم‌زمان است. به طور کلی در طراحی مدرن ترجیح بر این است که از یک یا دو رنگ اصلی استفاده شود و رنگ‌های مکمل به صورت جزئی به کار روند.

انواع سرویس خواب مدرن به رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، خاکستری، مشکی و قهوه‌ای موجود هستند. تخت خواب مدرن برای کودکان و نوجوانان نیز با رنگ‌بندی‌های مختلفی مثل لیمویی، آبی، صورتی و سایر رنگ‌ها وجود دارند.

سرویس خواب مدرن

به طور کلی بهتر است که رنگ سرویس خواب خود را براساس تم رنگی دکوراسیون اتاق خوابتان انتخاب کنید. یعنی سعی کنید تا هارمونی و هماهنگی رنگ‌های عناصر مختلف موجود در اتاق خواب از جمله سرویس خواب، رنگ کمد‌ها، پرده اتاق خواب، آباژور، فرش و سایر المان‌های دکوری موجود را به منظور انتخاب بهترین رنگ برای سرویس خواب در نظر بگیرید.

سرویس خواب مدرن برای چه خانه‌هایی کاربرد دارد؟

مدل تخت خواب مدرن

استفاده از مدل های سرویس خواب مدرن طبیعتا برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن مناسب است. در واقع سرویس خواب بخش مهمی از دکوراسیون خانه و اتاق خواب‌تان را تشکیل می‌دهد و باید با سبک دکوراسیونی مد نظرتان هماهنگ باشد. انواع سرویس خواب های مدرن همچنین به دلیل تنوع بسیار زیادی که از نظر سادگی در طراحی و بهبود کارایی دارند برای خانه‌های کوچک نیز بسیار توصیه می‌شوند.

مدل های سرویس خواب مدرن

مثلا انواع تخت خواب مدرن کم جا، تخت خواب مدرن تاشو و تخت خواب مدرن دو طبقه از جمله نمونه‌هایی از طراحی تخت خواب های مدرن برای خانه‌های کوچک هستند. علاوه بر این در طراحی سرویس خواب‌های مدرن سعی شده تا با طراحی و جاسازی کشوهای متعدد در بخش‌های مختلف تخت خواب کارایی آن‌ها را نیز بهبود دهند. یعنی تخت خواب نه صرفا وسیله‌ای برای خوابیدن بلکه وسیله‌ای برای قرار دادن لباس‌ها و ملحفه‌های اضافی نیز می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع تخت خواب های چند منظوره متحرک در خانه های کوچک

از طرفی طراحی مینیمال و ظاهر ساده‌ سرویس خواب‌های مدرن باعث می‌شود تا خانه‌های کوچک خیلی شلوغ به نظر نرسند.

سخن آخر

در این مقاله از ویکی‌ساختمون درباره تخت خواب مدرن حرف زدیم. اینکه ابعاد استاندارد تخت خواب های دو نفره و تک نفره چند است و در هنگام خرید سرویس خواب مدرن باید به چه نکاتی از نظر اندازه دقت کنیم. سپس چگونگی طراحی مدل های مختلف تخت خواب های مدرن را بررسی کردیم و گفتیم که برای ساخت آن‌ها معمولا از چه متریال‌هایی استفاده می‌شود. سپس درباره رنگ‌بندی مناسب برای سرویس خواب مدرن حرف زدیم و گفتیم که این مدل سرویس خواب برای چه خانه‌هایی کاربرد دارند. آیا مطالب عنوان شده در مقاله برایتان مفید بود؟ نظرات و تجربیات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا