مقالات کارگشا

بهترین کولر گازی کدام است؟ معرفی بهترین برند و مدل موجود در بازار

کولرهای گازی اگرچه نسبت به کولرهای آبی از نظر قیمت و مصرف برق ممکن است در سطح بالاتری قرار بگیرند اما عملکرد و قدرت بالاتر آنها در سرمایش باعث می‌شود تا بسیاری از افراد خرید یک کولر گازی را نسبت به روش‌های دیگر ترجیح بدهند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم بهترین کولر گازی کدام مدل و از چه برندی است و با بهترین کولرهای گازی بازار آشنا شویم.

بهترین مدل و برند کولر گازی کدام است؟

اینکه کولر گازی چی بخرم یا بهترین مارک کولر گازی کدام است از جمله سوالات پرتکراری هستند که احتمالا شما هم بارها از سمت دوستان و آشنایان خود شنیده‌اید. واقعیت این است که بهترین مدل و مارک و برند کولر گازی تا حد زیادی به نیازمندی شما بستگی دارد.

اما با این حال در بازار ایران برندهای خوبی وجود دارند که اگر نکات مربوط به انتخاب یک کولر گازی مناسب را رعایت کنید، تقریبا با اطمینان می‌توانید آنها را تهیه کنید. برند اُجنرال (OGENERAL)، برند گری (GREE)، برند جنرال (GENERAL)، سامسونگ (Samsung)، ال‌جی (LG) و ایران رادیاتور از جمله بهترین برندهایی هستند که کولرهای گازی بسیار خوبی را تولید می‌کنند.

تمامی این برندها در بازار کولر گازی و به طور کلی تجهیزات تهویه مطبوع سابقه درخشانی دارند و در ادامه قصد داریم بهترین کولر گازی تولید شده توسط این برندها را به شما معرفی کنیم.

برای تمیز کردن کولز گازی تون از چه مواردی استفاده میکنید؟

تمیز کردن کولر گازی روش های متعددی داره برای مشاهده راه روش شست و شو به مقاله تمیز کردن کولر گازی حتما مراجعه کنید.

کولر گازی 30000 ال جی تایتان بیگ اینورتر TB307SK1

کولر گازی 30000 ال‌جی تایتان بیگ اینورتر TB307SK1

یکی از بهترین کولرهای گازی ال‌جی و به طور کلی بازار که از عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه سرمایش و و گرمایش برخوردار است. این مدل از مصرف انرژی رده A بهره می‌برد و میزان پرتاب باد آن 20 متر است. ال‌جی در این کولر از فناوری دوال اینورتر (Dual Inverter) استفاده کرده است که مصرف برق را تا 65 درصد کاهش می‌دهد.

تایتان بیگ اینورتر TB307SK1 این کولر گازی با قیمت حدودی 40 میلیون تومان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این کولر گازی با ظرفیت سرمایش 30 هزار بی‌تی‌یو در ساعت مناسب فضاهایی با حداکثر مساحت 80 متر مربعی است.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم سرمایشی برای خانه و معرفی نصاب ماهر

اسپلیت کولر گازی سامسونگ AR18MQFRBWK/FA

اسپلیت کولر گازی سامسونگ AR18MQFRBWK/FA

این کولر گازی از یک کمپرسور اسکرال بهره می‌برد و رده مصرف انرژی آن B تعیین شده است. گاز مبرد به‌کار رفته در کولر گازی AR18MQFRBWK/FA از نوع R410 و ظرفیت سرمایشی این کولر گازی در محدوده 10 تا 20 هزار بی‌تی‌یو در ساعت است.

کمپرسور اسپلیت کولر گازی سامسونگ مدل AR18MQFRBWK/FA دارای اینورتر دوگانه نیست اما در مجموع عملکرد خوبی دارد و مصرف برق آن رضایت‌بخش است. این کولر گازی همچنین دارای فیلترهای مخصوص برای تصفیه هوا است.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای بهره وری بیشتر کولر منزل شما در فصل گرما

کولر گازی تی سی ال مدل TAC-12CHSA/XA81I

کولر گازی تی سی ال مدل TAC-12CHSA/XA81I

تی‌سی‌ال یکی از برندهای خوب چینی است که چند سالی به بازار ایران وارد شده است. کولر گازی TAC-12CHSA/XA81I تی‌سی‌ال از یک کمپرسور روتاری با فناوری اینورتر بهره می‌برد و رده مصرفی A را ارائه می‌دهد. گاز مبرد در این کولر گازی از نوع R410A است و ظرفیت سرمایشی 10 تا 20 هزار بی‌تی‌یو در ساعت را در دسترس قرار می‌دهد.

این کولر گازی قابلیت سرمایش و گرمایش را دارد و میزان گردش هوا در حالت سرمایش و گرمایش 550 متر مکعب در ساعت است. استفاده از این کولر گازی برای آب و هوای معتدل و گرم توصیه می‌شود. این کولر گازی با قیمت 10 میلیون تومان قابل خرید است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید کولر آبی؛ کولر آبی پوشالی بهتر است یا سلولزی؟ مزایا و معایب هر کدام

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-12CH-A

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-12CH-A

ایران رادیاتور یکی از برندهای قدیمی و با کیفیت ایرانی است که سال‌ها در زمینه تولید تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت دارد. کولر گازی ICA-12CH-A به یک کمپرسور روتاری مجهز است اما از فناوری اینورتر بهره نمی‌برد. با این حال، مصرف انرژی این کولر گازی در رده A قرار دارد و به لطف فیلترهای ویژه، امکان تصفیه هوا را دارد.

ظرفیت سرمایشی این کولر گازی 10 تا 20 هزار بی‌تی‌یو بر ساعت است و برای استفاده در شرایط آب‌وهوایی معتدل و گرم توصیه می‌شود. میزان پرتاب باد در این کولر گازی 9 متر است و از 4 جهت اتوماتیک برای چرخش و نوسان هوا پشتیبانی می‌کند. کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-12CH-A با قیمت حدودا 9 میلیون تومانی عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه کولرهای اینورتر دار از کیف پول شما مراقبت می کنند؟

کولر گازی گری GWH30QF-S3DTB2A/O مدل 30000

کولر گازی گری GWH30QF-S3DTB2A/O مدل 30000

این اسپلیت دیواری دارای عملکرد سرمایش و گرمایش است و از گاز مبرد R410A بهره می‌برد. به لطف فناوری اینورتر به‌کار رفته در کمپرسور کولر گازی GWH30QF-S3DTB2A/O گری، مصرف انرژی در رده A قرار دارد.

محدوده ظرفیت سرمایش این کولر گازی بین 24 تا 36 هزار بی‌تی‌یو در ساعت است و برای استفاده در شرایط آب و هوایی گرم و شرجی توصیه می‌شود. با توجه به فیلترهای ویژه‌ای که در این کولر گازی تعبیه شده است، GWH30QF-S3DTB2A/O قابلیت تصفیه هوا را نیز ارائه می‌دهد. این کولر گازی 30000 با قیمت حدودی 13 میلیون تومان در بازار موجود است.

کولرگازی اجنرال ASGS30LFC مدل 30000

کولرگازی اجنرال ASGS30LFC مدل 30000

کولر گازی 30000 اُجنرال ASGS30LFC از یک کمپرسور روتاری بزرگ مجهز به اینورتر بهره می‌برد و برچسب انرژی A+++ درج شده بر روی بدنه کولر گازی، حکایت از مصرف برق فوق‌العاده مناسب آن دارد. این کولر گازی از گاز مبرد A410A بهره می‌برد که مزایای بیشتری نسبت به گاز R22 دارد. پره‌های این کولر گازی در 4 جهت باد را به جریان در می‌آورد و میزان پرتاب باد در آن 25 متر است.

ظرفیت سرمایش و گرمایش کولر 30 هزار بی‌تی‌یو در ساعت است و به لطف فیلترهای HEPA و کربن فعال، هوا به صورت کامل تصفیه می‌شود. این کولر گازی 30000 با قیمت حدودی 14 میلیون تومان در بازار قابل خرید است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا