مقالات کارگشا

بهترین پنجره دوجداره، معرفی و مقایسه برندهای برتر

طبق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، استفاده از پنجره‌های دوجداره در ساختمان یکی از موارد لازم‌الاجرا است و بدون آن به یک سازه سند پایان کار داده نمی‌شود، لذا بسیاری از کارفرمایان به دنبال پنجره دوجداره، بهترین برند آن و انواع آن هستند. در این مقاله به معرفی بهترین برند‌های پنجره‌های دوجداره و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره‌های دوجداره را می‌توان از هر ماده اولیه‌ای مانند آهن، ورق گالوانیزه و آلومینیوم ساخت. پنجره‌های دوجداره‌ای که امروزه بیشتر مردم از آن‌ها صحبت می‌کنند در واقع از جنس پی‌وی‌سی (PVC) و یوپی‌وی‌سی (UPVC) هستند. پی‌وی‌سی‌ها نوعی پلی کربنات به‌حساب می‌آیند که هم قیمت بهتری نسبت دیگر انواع پنجره دوجداره هستند و هم هزینه نگهداری کمتری دارند.

به‌ طور کلی پنجره دوجداره متشکل از قاب و شیشه است. قاب پنجره می‌تواند از جنس آلومینیوم، آهن، ورق گالوانیزه و پی‌وی‌سی باشد که معمولاً به‌صورت پروفیل تهیه می‌شوند و طبق درخواست مشتری به قطعات دلخواه در می‌آیند. شیشه‌ها هم توسط نواری آلومینیومی به هم متصل می‌شوند و فضای بین آن‌ها هم با گاز آرگون پر می‌شود تا عایق برودت شود؛ در انتها هم شیشه‌ها روی قاب سوار می‌شوند و در محل مورد نظر نصب می‌شوند.

ویژگی‌های یک پنجره دوجداره با کیفیت چیست؟

یک پنجره دوجداره با کیفیت، باید عایق خوبی در برابر صدا، سرما، گرما، الکتریسیته، پرتو فرابنفش، گرد و غبار، آب باران و برف باشد علاوه بر این باید زیبایی و تنوع رنگ و طرح آن هم در حد قابل‌قبول باشد و با سلیقه‌های مختلف متناسب باشد.

همچنین یک پنجره دوجداره باکیفیت باید در برابر آتش، خوردگی و پوسیدگی مقاوم باشد، دوست دار محیط‌زیست باشد به این معنی که قابلیت بازیافت داشته باشد و با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار باشد. درنهایت قیمت مناسبی داشته باشد و ازنظر امنیت نگرانی را برای مشتریان ایجاد نکند و خدمات پس از فروش و گارانتی قابل قبولی داشته باشند. با در نظر گرفتن همه این امکانات برند‌های مختلفی از پنجره دوجداره در ادامه معرفی می‌گردد.

بهترین برند پنچره یوپی وی سی

معروف‌ترین برند‌های پنجره دوجداره چیست؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد طبق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان استفاده از پنجره دوجداره برای ساختمان‌هایی که تازه احداث می‌شوند لازم‌الاجراست. کارایی پنجره‌های دوجداره در عایق برودت، حرارت و صدای آن‌ها است که آن‌ها را نسبت به دیگر انواع پنجره‌ها برتری می‌دهد، اما کدام برند پنجره دوجداره را انتخاب کنید؟

خوشبختانه در ایران برای انتخاب و خرید پنجره دوجداره گزینه‌های زیادی وجود دارد که باید پیش از خرید همه آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داد. در این بخش کار شما راحت شده است و ما این ارزیابی را انجام داده‌ایم و شما می‌توانید انتخاب و خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

پنجره دوجداره در قالب برند‌هایی مانند دکتر وین، وین تک، ویستابست،‌هافمن، همارشتن و … ارائه می‌شود. بیشتر این شرکت‌ها کیفیت یکسان و قابل قبولی دارند و تفاوت فاحشی در پنجره دوجداره‌ای که تولید می‌کنند وجود ندارد و در این وهله است که خدمات پس از فروش، هزینه نصب و حمل، تناسب با اقلیم و فرهنگ دیگر گزینه‌های هستند که در هنگام خرید مدنظر قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: تعمیر پنجره دوجداره چگونه است و آن را به چه کسی بسپاریم؟

پنجره دوجداره برند وین تک

این برند از سال 1379 در ایران کار خود را آغاز کرده است. شرکت وین تک یک شرکت بین‌المللی به مرکزیت آنتالیای ترکیه است و در حال حاضر به‌جز ایران در کشور‌های ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، تونس و هندوستان به تولید مشغول است. برند وین تک قابلیت تولید پروفیل در طرح و رنگ‌های مختلف را دارد و گارنتی 10 ساله در برابر تغییرات رنگ و حالت به دلیل عوامل و شرایط جوی و محیط‌های طبیعی است.

ویستا بست

این شرکت از سال 1386 کار خود را در ایران آغاز کرده است. شرکت ویستا بست یک شرکت ایرانی است که از خط تولید شرکت کال آلمان برای تولید پروفیل استفاده می‌کند. سامانه الو پنجره مربوط به این شرکت برای ارائه اطلاعات به مشتریان و دریافت نظرات راه‌اندازی شده است. محصولات این شرکت برای 10 سال تحت پوشش بیمه آسیا هستند.

هافمن

شرکت هافمن در سال 1386 تولید پنجره دوجداره را آغاز کرده است و برای این منظور از خط تولید اکسترودر اتریش استفاده می‌کند.

دکتر وین

شرکت دکتر وین هم با ارائه پروفیل‌های یو پی‌وی‌سی کار خود را در ایران آغاز کرده است. این شرکت تنوع محصول بالایی دارد که شیشه‌های منعکس‌کننده پرتو فرابنفش، پنجره‌های دزدگیردار پی‌وی‌سی و قابل بازیافت از نوآوری‌های این شرکت هستند. محصولات دکتر وین گارنتی 10 ساله شرکت بیمه ایران را دارا است.

همارشتن

شرکت همارشتن در سال 1384 کار خود را درزمینهٔ تولید محصولات پلی کربنات ازجمله پروفیل‌های پی‌وی‌سی شروع کرد. محصولات این شرکت از طریق خط تولید کاروس مافی آلمان و گرنیر اتریش تولید می‌شوند. محصولات این شرکت دارای ضمانت‌نامه 25 ساله و بیمه 10 ساله هستند.

مراکز خرید پنجره دوجداره در تهران کدام اند؟

شرکت‌های تولیدکننده پنجره دوجداره خود به عاملیت فروش در شهرهای مختلف را دارند و می‌توان از طریق وب‌سایت این شرکت‌ها نمایندگی‌های فروش را جست‌وجو کرد. از طرفی هم شرکت‌های زیادی هم هستند که به تولید پنجره دوجداره با استفاده از پروفیل‌های شرکت‌های معتبر می‌پردازند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

گروه صنعتی تاردیس

این شرکت به تولید در و پنجره دوجداره با استفاده از پروفیل‌های وین تک، ویستابست و هافمن می‌پردازد. 

گروه نماسازه

این گروه به اجرای پنجره دوجداره با استفاده از پروفیل‌های یو پی‌وی‌سی و آلومینیومی می‌پردازد.

گروه پارساوین سازان

برای کسب اطلاعات و سفارش محصول می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

شرکت پنجره نیکسازان

این شرکت یکی از تولیدکنندگان پنجره پی‌وی‌سی با استفاده از پروفیل‌های برند ویستا بست و وین تک در تهران است.

شرکت پانورما

این شرکت در سراسر شهر تهران به ارائه خدمات و محصولات پنجره دوجداره مشغول است.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره های قدیمی با پنجره جدید را به چه کسانی بسپاریم؟

ساخت و نصب پنجره

چنانچه برای خانه، دفاتر کار و … به دنبال تیم اجرایی جهت ساخت و نصب پنجره هستید می توانید درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید.

سخن پایانی

پنجره‌های دوجداره تنوع مواد، طرح و رنگ زیادی دارند. بهترین پنجره دوجداره نوع پی‌وی‌سی آن است که بهترین عایق در برابر صدا، برودت و حرارت است، بهتر است برای سفارش در و پنجره دوجداره به شرکت‌های معتبر و نمایندگی‌های فروش آن‌ها مراجعه کنید تا از خدمات پس از فروش و گارنتی‌های ارائه شده بهره ببرید و علاوه بر آن از تنوع محصول خوبی برخوردار شوید.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. متاسفانه مطالب بالا ایراد دارد و توضیحات مربوط به برند ها به صورت یک جانبه گرایانه آورده شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا