راهنمای خرید و مشاغل

هود چی بخرم؟ راهنمای خرید بهترین هود آشپزخانه شما

هود چی بخرم؟ بهترین هود آشپزخانه کدام است؟ این پرسش‌ها سؤالاتی هستند که در هنگام خرید هود حتماً از خود می‌پرسید. وقتی تصمیم به خرید هود گرفته‌اید، بدون شک می‌خواهید بدون هیچ سردرگمی یک هود مناسب انتخاب کنید. این مقاله از ویکی ساختمون شما را در خرید یک هود مناسب برای آشپزخانه منزلتان راهنمایی می‌کند. با ما همراه باشید.

بهترین هود آشپزخانه

برای انتخاب بهترین هود آشپزخانه فاکتورهای زیادی وجود دارد؛ مدل هود، قدرت مکش هود، میزان صدای هود، نوع تهویه هود، فن موتور، فیلتر و امکانات جانبی هود مواردی هستند که در انتخاب بهترین هود آشپزخانه مورد توجه قرار می‌گیرند. در زیر به بررسی برخی از این موارد می‌پردازیم:

بهترین هود آشپزخانه

قدرت مکش هود

علت استفاده از هود در آشپزخانه بیرون بردن بوی سوختگی غذا، دود، بخار و … است. هر چه قدرت مکش هود بیشتر باشد، دود، گرما و بوی سوختگی غذا سریع‌تر خارج می‌شود، در واقع قدرت مکش هود از مهم‌ترین فاکتورهای یک هود آشپزخانه خوب می‌باشد.

میزان صدای هود

صدای ایجاد شده از هود به هنگام روشن شدن آن ممکن است برای بعضی افراد آزاردهنده باشد، برای انتخاب بهترین هود آشپزخانه میزان صدای هود را نیز مد نظر بگیرید. برخی مدل‌های هود صدای بلند و برخی دیگر صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

نوع تهویه هود

برخی هودها هوا را به درون خود جذب می‌کنند و پس از تصفیه آن را بازمی‌گردانند، برخی دیگر کانال‌هایی دارند که هوا را به بیرون می‌فرستند. هودهای دسته دوم کارایی بیشتر و در نتیجه قدرت مکش بالاتری دارند، اما نصب دشوار و هزینه بیشتری خواهند داشت. حال در برخی از آپارتمان‌ها نمی‌توان از هود‌های دارای کانال هوا استفاده کرد، بنابراین هودهای دسته اول مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید بدانید فیلتر این نوع از هودها بایستی مرتباً تعویض شود.

امکانات جانبی

امکاناتی از قبیل لامپ، حسگرهای حرارتی، کنترل از راه دور و خاموش شدن خودکار را در انتخاب خود مد نظر قرار دهید. لامپ‌ها برای روشنایی بیشتر در هود تعبیه می‌شوند. حسگرهای حرارتی زمانی که هود خیلی گرم شود، روشن خواهد شد. برخی از هودها که دارای کنترل از راه دور می‌باشند، آسایش بیشتری فراهم می‌کنند و برخی دیگر این قابلیت را دارند که با تنظیم ساعت خاموش شوند و امنیت خاطر بیشتری فراهم می‌آورند.

انواع هود آشپزخانه

هود آشپزخانه در انواع مختلفی وجود دارند، در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

هود زیرکابینتی

بهترین هود آشپزخانه-هود زیرکابینتی

این مدل از هود زیر کابینت بالای اجاق گاز نصب می‌شود، به همین دلیل هود زیرکابینتی نامیده می‌شود. هود زیرکابینتی قیمت مناسب و نصب راحتی دارد، اما صدای زیادی تولید می‌کند و در مقایسه با دیگر مدل‌ها قدرت مکش پایین‌تری دارد.

هود شومینه‌ای

بهترین هود آشپزخانه- هود شومینه ای

هود شومینه‌ای نسبت به هود زیرکابینتی قدرت مکش بالاتری دارد و صدای کمتری ایجاد می‌کند و زیر یا داخل هیچ کابینتی نصب نمی‌شود، بلکه به گونه‌ای طراحی شده است که برای نصب بایستی فضایی کامل در اختیار داشته باشد؛ در واقع طراحی هود شومینه‌ای تقریباً شبیه یک شومینه است که زیبایی منحصر به فردی به آشپزخانه می‌بخشد.

هود شیب‌دار

هود مورب

هود شیب‌دار یا مورب نسبت به هود شومینه‌ای قدرت مکش کمتری دارد، اما صدای کمتری دارد و چون در معرض حرارت مستقیم قرار نمی‌گیرد، دارای طول عمر بیشتری است.

هود مخفی

هود مخفی

طراحی هود مخفی به گونه‌ای است که داخل کابینت کار گذاشته می‌شود. هود مخفی یا توکار کیفیت بالایی ندارد و صدای نسبتا زیادی تولید می‌کند، بنابراین قیمت زیادی ندارد و ارزان است، اما هزینه نصب و راه‌اندازی بالایی دارد.

هود جزیره‌ای

بهترین هود آشپزخانه

هود جزیره‌ای طوری طراحی شده است که به دیوار نصب نمی‌شود بلکه در وسط آشپزخانه از سقف آویزان می‌شود و نمای بسیار زیبا و متفاوتی خلق می‌کند. این هود شیک و زیبا هزینه بالا و قدرت مکش کمتری دارد و برای افرادی که آشپزخانه بزرگ و جاداری دارند و به زیبایی و شیک بودن آشپزخانه‌شان اهمیت بیشتری می‌دهند، توصیه می‌شود.

راهنمای خرید بهترین هود آشپزخانه

انواع هودهای آشپزخانه را شناختیم، اما کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنیم؟ بهترین هود برای آشپزخانه منزلمان کدام است؟ در واقع بهترین هود آشپزخانه هودی است که نیاز شما را برطرف می‌سازد و مطابق با خواسته و سلیقه شما باشد، البته مقدار بودجه شما هم در انتخاب بهترین هود آشپزخانه تعیین‌کننده است:

بهترین هود آشپزخانه

  • می‌خواهید با کمترین هزینه آشپزخانه خود را کامل کنید و نگران قدرت مکش و صدای هود هم نیستید؟ هود زیرکابینتی یا هود مخفی به دلیل قیمت پایین انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.
  • اگر شیک و مدرن بودن هود برای شما اولویت دارد، بهتر است هود جزیره‌ای را انتخاب کنید. بدون شک زیبایی و جذابیت هود جزیره‌ای دکوراسیون منزل شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر آشپزخانه بزرگ و جاداری دارید و از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار هستید، این انتخاب جذاب را از دست ندهید.
  • اگر سلیقه شما به گونه‌ای است که از ظاهر هودهای آشپزخانه خوشتان نمی‌آید و کابینت‌ها را بیش‌تر می‌پسندید، در این صورت هود مخفی انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شماست.
  • اگر برای شما ماندگاری و عمر هود در اولویت است، هود شیب‌دار را انتخاب کنید، همان طور که گفته شد هود‌های شیب‌دار به دلیل اینکه در معرض حرارت مستقیم نیستند، دوام و طول عمر بالاتری دارند.
  • اگر کیفیت و قدرت مکش هود برای شما اهمیت زیادی دارد، هود شومینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.
  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید و تعداد کابینت‌ها برایتان خیلی مهم است، هود زیرکابینتی را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از کابینت بالای هود هم استفاده نمایید.
  • هود را با کابینت‌های آشپزخانه ست کنید. بهتر است رنگ هود و کابینت‌ها با هم هارمونی داشته باشد.
  • در انتخاب سایز هود دقت کنید، سایز هود بایستی متناسب با اجاق گاز انتخاب شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین گاز رومیزی با توجه به نیاز شما، ابعاد آشپزخانه و مقدار بودجه

سخن آخر

در انتخاب بهترین هود آشپزخانه فاکتورهای متعددی تأثیرگذار است؛ هودها در انواع مختلفی از قبیل زیرکابینتی، شومینه‌ای، جزیره‌ای، مخفی و شیب‌دار وجود دارد. قبل از هر انتخابی ببینید از هود آشپزخانه‌تان چه می‌خواهید. کارایی و کیفیت هود برای شما مهم است یا ظاهر و زیبایی آن اهمیت دارد؟ وجود هودها را در آشپزخانه می‌پسندید یا می‌خواهید هود در میان کابینت‌ها مخفی بماند؟ به صدای موتور هود حساسیت دارید؟ هزینه هود برایتان خیلی اهمیت دارد؟ ماندگاری و دوام هودها چطور؟ همه این پرسش‌ها و پرسش‌هایی دیگر شما را در انتخاب بهترین هود آشپزخانه یاری می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا