مقالات کارگشا

بهترین مارک جک درب پارکینگ کدام است؟

یکی از ابزارهای زندگی آسوده را جک درب پارکینگ می‌توان عنوان کرد که نیاز به باز و بسته کردن در پارکینگ را به صورت دستی برطرف می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مارک‌های جک درب پارکینگ، ویژگی‌های یک جک با کیفیت، مقایسه آن‌ها از نظر کیفیت و قیمت بپردازیم.

عملکرد جک پارکینگ چگونه است و چه قسمت‌هایی دارد؟

جک پارکینگ در واقع وسیله‌ای است که با استفاده از تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی مکانیکی یا هیدرولیکی کار می‌کند. عملکرد جک پارکینگ به این صورت است که نیروی برق به نیروی مکانیکی یا هیدرولیکی در بازوهای جک منتقل می‌شود و درب باز یا بسته می‌شود. جک درب پارکینگ شامل قطعاتی مانند مرکز کنترل، جک بازویی، حسگر چشمی، ریموت و فلاشر است.

مرکز کنترل بخشی است که فرمان باز و بسته شدن را به بازو ها منتقل می‌کند و به مولد برق متصل است. جک بازویی هم اهرمی است که با گرفتن نیروی برق و تبدیل آن به نیروی مکانیکی یا هیدرولیکی (برای درب‌های سنگین و پرتردد)، درب را باز یا بسته می‌کند. حسگر چشمی هم به تشخیص فرد یا وسیله‌ای در مسیر باز شدن در می‌پردازد تا از حوادث و برخورد در با ماشین پیشگیری شود. ریموت هم با استفاده از بلوتوث به مرکز کنترل متصل می‌شود و می‌توان به وسیله آن فرمان باز یا بسته شدن را صادر کرد (تعداد ریموت‌ها هم قابل افزایش است)، فلاشر هم به عابرین پیداه و ماشین‌های در حال عبور هشدار خروج یک وسیله نقلیه را از پارکینگ می‌دهد.

البته لازم به یادآوری است که جک درب پارکینگ در انواع لولایی، ریلی و بالارو موجود هستند و تمامی این مدل‌ها توسط ریموت سیار یا ریموتی که داخل ماشین تعبیه شده است یا توسط نرم افزارهایی در گوش‌های هوشمند، کنترل می‌شوند.

بهترین برند جک درب پارکینگ

چه جک‌هایی مناسب چه پارکینگ‌هایی هستند؟

به طور کلی نوع جک درب پارکینگ را با استفاده از میزان تردد از درب مورد نظر در شبانه روز، وزن هر لنگه در و عرض آن گزینش می‌کنند. جک‌های درب پارکینگ با دو عملکرد کلی مکانیکی و هیدرولیکی در بازار موجود هستند. جک‌های مکانیکی بیشتر مناسب درب پارکینگ خانگی با تردد کم هستند و جک‌های هیدرولیکی هم مناسب برای درب‌های گاراژ یا درب‌های صنعتی هستند.

بیشتر بخوانید: مدل های جدید درب پارکینگ کدامند و نصب آن را به چه کسی بسپاریم؟

معمولا بر روی بسته بندی جک‌ها میزان باری را که می‌توانند تحمل کنند و میزان توان تولید نیروی مکانیکی یا هیدرولیکی توسط شرکت سازنده نوشته می‌شود که مرجع خوبی برای انتخاب به حساب می‌آید. بهترین راه برای انتخاب یک جک درب پارکینگ استفاده از مشاوره کارشناسان و متخصصان است.

بهترین مارک خارجی درب پارکینگ

بهترین مارک خارجی درب پارکینگ کدام‌اند؟

در بین انبوه مارک‌های برتر جهانی، برندهایی نظیر فادینی، فک و پروتکو در ایران موجود هستند. برند فک از برندهای برتر و مشهور جهانی است که خوشبختانه در ایران نیز موجود است. این برند سابقه طولانی در تولید جک پارکینگ و انواع درب‌های اتوماتیک دارد؛ متاسفانه به دلیل شهرت برندهای برتر جهانی نمونه‌های تقلبی زیادی را با این برندها تولید می‌کنند که در هنگام خرید باید در انتخاب خود دقت کنید و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. از میان برند مطرح جهانی که در ایران عرضه می‌شوند را می‌توان به برند فک (FACC)، فادینی (Fadidni)، کالیپسو (Calypso)، بی اف تی (BFT)، اپتیمو (optimo)، نایس (nice)، جینیس (Genius)،  ایور (Ivor)، بنینکا (Beninca)، جی بی دی (GiBiDi)، والنسیا (Valensia)، زومر (Zoomer)،  لایف (life) و پروتکو همگی کیفیت خوبی دارند و از این رو نیز گارانتی و خدمات پس از فروش بالایی نیز دارند.

بیشتر بخوانید: نصب درب ریلی پارکینگ چگونه است و اجرای آن را به چه کسی بسپاریم؟

برندهای ایرانی جک درب پارکینگ نیز فراوانی زیادی دارند و انتخاب را از بین آن‌ها آسان می‌کند. از بین برندهای جک درب پارکینگ ایرانی می‌توان به برندهای سیماران، سوزوکی، تابا، تکنما، الکتروپیک یوتاب، لنسر، فلای، میلان، پرایم، سهند، جابان، ویرا، آلدو، یال، محک و سورنا اشاره کرد.

تمامی برندهای نام برده شده، چه ایرانی و چه خارجی همگی از کیفیت ساخت معقولی برخودار هستند و به طبع قیمت متناسبی دارند. نرخ قیمت جک‌های درب پارکینگ با توجه به توانایی آن‌ها در باز و بسته کردن وزن‌های بیشتر از قیمت بالاتری برخودارند. جک‌هایی که وزن کمتری را باز و بسته می‌کنند یا در واقع توان کمتری دارند، قیمت پایین تری هم دارند و هرچه توان آن‌ها در باز و بسته کردن بیشتر شود و به طبع قیمت هم بیشتر می‌شود.

جک درب پارکینگ

تفاوت بین مارک‌های ایرانی و خارجی چقدر است؟

تفاوت بین مارک‌های خارجی تنها در قیمت بالاتر آن‌ها نسبت به محصولات ایرانی نیست. جک‌های درب پارکینگ خارجی با توجه به قیمت بالاتری که نسبت به انواع ایرانی آن دارند، کیفیت بالاتری را هم ارائه می‌دهند. ممکن است به دلیل تحریم‌ها خدمات پس از فروش برای برندهای خارجی ارائه نشود ولی در این زمینه برندهای ایرانی مزایای بیشتری دارد و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بیشتری هستند.

سخن پایانی

جک درب پارکینگ امروزه یکی از ضروریات هر خانه‌ای به حساب می‌آید و برای فروشندگان یکی از امکانات رفاهی واحدهای مسکونی است که با آن می‌توان نرخ فروش را بالا برد. مارک‌های جک درب پارکینگ از ایرانی و خارجی در بازار کشور موجود هستند که با توجه به بودجه، وزن درب ورودی و میزان تردد قیمت متناسبی دارند و برای خرید آن باید موارد ذکر شده را در نظر گرفت.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر از اینکه آگاهی به جامعه می دهید و با تاسف فراوان از اینکه اجازه کپی پیست نمی دهید
    1- روزی دست خداست 2- زکات علم انتشار آن هست شما انتشار میدید ولی شاید کسی نتواند در اون لحظه همه مطلب را مطالعه کند لطفا اجازه کپی پیست بدهید .

  2. با سلام و تشکر از اینکه آگاهی به جامعه می دهید و با تاسف فراوان از اینکه اجازه کپی پیست نمی دهید
    1- روزی دست خداست 2- زکات علم انتشار آن هست شما انتشار میدید ولی شاید کسی نتواند در اون لحظه همه مطلب را مطالعه کند لطفا اجازه کپی پیست بدهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا