بلوک گازی یا AAC، مصالحی در ساخت و ساز هوشمند دیوار ها

پیشرفت تکنولوژی، مسایل زیست محیطی و تمایل به انجام کارها به صورت موثرتر با یکدیگر پیوند خورده و باعث تغییر ساختار ساخت و ساز شده است. طرح ساختمان وارد یک حوزه کامل از آنچه در دهه های گذشته انجام می شده است، شده است و دیگر تنها ساخت و ساز پاسخگو نیست.

ساختمان های هوشمند چه هستند؟

ساختمان هوشمند هر ساختمانی مسکونی یا تجاری است که در آن فرآیندهای خودکار برای کنترل نور، امنیت، تهویه، تهویه مطبوع، گرمایش و دیگر سیستم ها استفاده می شود. برای دستیابی به این اتوماسیون از حسگرها، محرکها و میکروچیپها استفاده می شود. آنها به ادغام روشنایی، متر انرژی، متر آب، پمپ، گرمایش، آلارم آتش نشانی، گیاهان خنک کننده و دیگر زیر ساخت های موجود در ساختمان کمک می کنند.

مفید بودن فن آوری ساختمان هوشمند در سراسر جهان ثابت شده است. این فن آوری با موفقیت در انواع وسیعی از کاربری ها، از جمله هتل ها، بیمارستان ها، مدارس، استادیوم ها و بسیاری دیگر از طرح های ساختمانی تجاری استفاده شده است.

ویدئویی که در ادامه خواهید دید مربوط است به مصالحی جدید به نام AAC که در ساخت دیوار ها به صورت هوشمند کاربری دارد. 

AAC یا بلوک گازی مشتق شده از خاکستر هوابرد است که با سیمان، آهک و آب ترکیب می شود. این محصول به صورت بلوک یا پنل تولید می شود. 

این محصول بتنی است که ساخته شده تا حباب های هوا را در خود جای دهد. سبک وزن بوده و نسبتا مصرف انرژی بهینه دارد. این محصول با اضافه کردن فوم به بتن در یک قالب تولید می شود و سپس با بخار پخته می شوند.

این محصول دوستدار محیط زیست بوده که از ضایعات صنعتی و مواد غیر سمی تولید می شود. با این محصول پروسه ساخت و ساز 20 % سریعتر صورت می گیرد. این تنها 50 درصد از وزن یک بلوک بتنی استاندارد را دارد و عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است. دارای خواص ضد حریق بهتری به نسبت خاکستر هوابرد است و غیر قابل اشتعال است.

غیر آلرژیک بوده و از این رو کیفیت هوای فضای درونی را بدون ایجاد تغییر در طول زمان در حد بالایی حفظ می کند. استفاده از این محصول در ساخت و سازمدرسه و بیمارستان، هزینه ها را تا 2.5 درصد و در ساخت هتل 30 تا 40 درصد کاهش می دهد. 

منبع:

masterbuilder

خروج از نسخه موبایل