دیوار

انواع دیوارپوش های مدرن : معرفی 7 دیوارپوش نوین از شیشه‌ای تا بامبو

زمانی که خبری از دیوارپوش های مدرن نبود، مردم از دو نوع پوشش دیوار اعم از رنگ و کاغذ دیواری استفاده می‌کردند. اما از زمانی که طراحی داخلی به یک ضرورت مهم تبدیل شد، دیوارپوش‌ها نیز وارد مرحله جدیدی شدند.

امروزه، برخی از روش‌های مبتکرانه برای زینت بخشیدن دیوارها با استفاده  از دیوارپوش‌های مدرن به وجود آمده‌اند که می‌توانند دکوراسیون داخلی را به اندازه غیرقابل باوری زیبا کنند. به همین دلیل، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون به سراغ انواع دیوارپوش های مدرن رفتیم تا به شما بگوییم که به غیر از رنگ و کاغذ دیواری، گزینه‌های منحصر به فرد دیگری نیز وجود دارند.

معرفی انواع دیوارپوش های مدرن

دیوارپوش های مدرن به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش چرمی

برای جلوه بخشیدن به دیوارهای خانه یا محل کار، می‌توان از دیوارپوش چرمی استفاده کرد. اما استفاده از دیوارپوش چرمی برای همه دیوارها مناسب نیست، بلکه برای دیوار پشت تختخواب، کاناپه یا صندلی راحتی از چرم برای پوشش دیوار می‌توان بهره بُرد. ظاهر این دیوارپوش بسیار لوکس و زیبا است و می‌تواند احساس زندگی را در فضا تداعی کند.

مقرون به صرفه‌ترین نوع دیوارپوش چرمی آن‌هایی هستند که از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند اما در مواردی که احتمال تماس فیزیکی وجود دارد، مانند پشت مبل یا صندلی، چرم طبیعی را انتخاب کنید. اما در جایی که شما تنها به ظاهر چرم نیاز دارید، نوع مصنوعی می‌تواند گزینه بهتری باشد. نصب دیوارپوش چرمی بسیار آسان است.

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی

برای مالکانی که به دنبال دیوارپوشی ارزان قیمت هستند، PVC انتخاب مناسبی است. این محصول پلاستیکی است و وزن بسیار سبکی دارد. همچنین از نظر ظاهری ممکن است به شکل چوب یا سنگ قابل سفارش باشد. از نظر زیبایی و لوکس بودن به هیچ عنوان به اندازه چوب و سنگ طبیعی نیست!

اما همانطور که در بالا گفتیم، گزینه ارزان قیمتی است. می‌توان آن‌ها را خیلی سریع جابجا و با چسب بر روی دیوار نصب کرد. دیوارپوش PVC معمولاً در محیط‌ها با درجه حرارت بالا انتخاب مناسبی نیستند، زیرا ممکن است تحت دمای بالا تغییر شکل دهند.

دیوارپوش ساخته شده از بامبو

دیوارپوش ساخته شده از بامبو

برای تزیین دیوارها با چیزهای جدید، دیوارپوش های مدرن ساخته از چوب بامبو را امتحان کنید. این دیوار پوش ظاهری گرم، مدرن و جدید دارد و می‌تواند دکورسیون داخلی را تا سَر حد زیبا و مجلل نشان دهد. چوب بامبو در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و می‌تواند برای محیط‌هایی که در معرض شرایط آب و هوایی ناپایدار است (شمال کشور)، کاربرد داشته باشد.

این دیوارپوش در اشکال موزاییکی شکل در بازار موجود هستند که با استفاده از چسب مخصوص به دیوار چسبانده می‌شوند. این محصول همچنین در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار دیواری که دارای پوششی از چوب بامبو است، یک آبنمای خانگی نصب کنید تا احساس حضور در یک محیط جنگلی مرطوب را داشته باشید.

دیوارپوش چوب پنبه‌ای

دیوارپوش چوب پنبه‌ای

نوآوری جدید دیگر که از کاشی‌های ریز گِرد ساخته شده است، چوب پنبه نام دارد. این دیوارپوش از چندین چوب پنبه به هم متصل با قطر 2 سانتی‌متر بر روی حصیرهای مشبک برای نصب آسان ساخته شده‌اند. این نوع پوشش دیوار قیمت بالایی دارد، اما از نظر زیبایی و منحصربه فرد می‌تواند انتخابی در خور توجه باشد.

این محصول را می‌توان برای پوشش دیوارهای فضاهای مختلف در محیط منزل یا فضاهای اداری یا تجاری استفاده کرد. این ماده در صورت آب‌بندی مناسب می‌تواند در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان دهد. همچنین، از نظر محیط زیست یک ماده سبز است زیرا این دیوارپوش از چوب پنبه بازیافتی ساخته شده است.

دیوارپوش وینیل پارچه‌ای

دیوارپوش وینیل پارچه‌ای

این دیوارپوش به خاطر دوام، قابلیت شستشو و توانایی پنهان کردن عیوب سطحی می‌تواند انتخابی عالی باشد. دیوارهای آشپزخانه، حمام و راهرو بیشترین تأثیر را از نظر آلودگی به خود می‌بینند و به سرعت آسیب می‌بینند. انتخاب وینیل پارچه‌ای این اطمینان را ایجاد می‌کند که دیوارهای این نواحی به راحتی قابل تمیز شدن بوده و تا سال‌ها دوام می‌آورند.

همچنین این ماده در انواع رنگ و الگو در بازار موجود است و به راحتی روی دیوار نصب می‌شود. از فاصله دور ممکن است شبیه به کاغذ دیواری به نظر برسد، ولی با دقت بیشتر می‌توان فهمید که از نوعی پارچه‌ مستحکم و قوی ساخته شده است. ناگفته نماند، از دیوارپوش وینیل پارچه‌ای می‌توان برای برای فضاهای مختلف اعم از اتاق خواب یا نشیمن نیز استفاده کرد.

دیوارپوش فلزی

دیوارپوش فلزی

فلز با ظاهر ساده و دوامی بالا می‌تواند یکی از بهترین انواع دیوارپوش های مدرن باشد. از این دیوارپوش می‌توان برای فضاهای مدرن، صنعتی و مینیمال استفاده کرد. ظاهر متفاوت و مقاومت مکانیکی بالا از خصوصیات بارز این محصول است.

دیوارپوش فلزی معمولاً از جنس آلومینیوم و در ورقه‌های باریک ساخته می‌شود. اما یک عیب اصلی این نوع پوشش دیوار، قیمت بالایش است. در هر صورت، دیوارپوش فلزی کاملاً ضد رنگ ساخته می‌شود و برای نصبش نیاز به نیروی متخصص نیست. این محصول تنها با استفاده از چسب مخصوص بر روی دیوار نصب می‌شود.

دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش شیشه‌ای

پوشش دیوار شیشه‌ای نوعی مفهوم مدرن دارد و باعث افزایش زیبایی، تمیزی و روشنایی می‌شود. می توانید پنل‌های شیشه‌ای رنگی یا حتی طرح‌دار را انتخاب کنید و در عرض چند ثانیه به طور کامل احساس یک فضا را تغییر دهید. دیوارپوش‌ شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شود و در برابر لک شدن نیز مقاوم است.

همچنین مقاومت بالایی در برابر دما دارد اما در مقابل ضربه آسیب پذیر است. از این محصول می‌توان برای کلیه فضاهای اعم از آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی و حتی حمام نیز استفاده کرد. مهم است که در زمان نصب، توجه ویژه‌ای به کیفیت چسب و اطمینان از چسبیدن شیشه به دیوار داشته باشید تا ورقه‌های شیشه از دیوار جدا نشود و به افراد آسیب نرساند!

سخن آخر

بدون شک ظاهر، کیفیت و قیمت در انتخاب نوع دیوارپوش مؤثر است. اما هر کدام از انواع دیوارپوش های مدرن را انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما با دکوراسیون داخلی‌تان هماهنگ باشد. اغلب دیوارپوش چوبی با چرمی قابل سِت شدن هستند، اما دیوارپوش فلزی یا چرم انتخاب مناسبی نیست.

همچنین به نوع فضایی که قصد استفاده از دیوارپوش را دارید توجه کنید. معمولاً برای آشپزخانه دیوارپوش شیشه‌ای، برای نشیمن، اتاق خواب و پذیرایی دیوارپوش چوبی و پارچه‌ای، برای اتاق خواب دیوارپوش چرمی و برای حمام و دستشویی از دیوارپوشش شیشه‌ای و چوب پنبه استفاده می‌شوند. اما به طور کلی، هیچگونه محدودیتی برای انتخاب نوع دیوارپوش وجود ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا