چیدمان

اصول طراحی دکور مغازه + 20 تصویر جذاب از دکوراسیون مغازه

دکور مغازه نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارد. مشتری‌ها به دنبال محصولات شیک و جذاب هستند، بدون شک چنین محصولات زیبایی در دکوراسیونی زیبا جای دارند، بنابراین آنان به مغازه‌هایی شیک و جذاب چشم می‌دوزند پس شما هم برای رونق کسب‌وکارتان به دنبال دکوراسیونی شیک و جذاب برای فروشگاه‌تان باشید. در این مقاله از ویکی ساختمون اصول طراحی دکور مغازه را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

اصول طراحی دکور مغازه

دکور مغازه

به طور کلی دکور مغازه شامل دو بخش ویترین و دکوراسیون داخلی می‌باشد که بایستی با دقت و زیرکی خاصی طراحی شوند، البته دکوراسیون داخلی مغازه هم شامل ورودی و فضای اصلی مغازه است که طراحی هرکدام تابع اصول خاص خود می‌باشد. در زیر به اصول طراحی دکور مغازه پرداخته‌ایم:

نورپردازی دکور مغازه را چشم‌نواز می‌کند

دکور مغازه

نورپردازی مناسب سبب می‌شود که محصولات جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر برسند، انعکاس ملایم نور محیط را چشم‌نواز می‌سازد و کالاها را براق جلوه می‌دهد، بنابراین احساس خوشایندی در مشتریان به وجود می‌آورد، البته استفاده از نورهای خیره کننده در دکور مغازه رونق را از مغازه می‌گیرد زیرا کالاها دیگر مجالی برای خودنمایی پیدا نمی‌کنند.

اگر مغازه کوچکی دارید، استفاده از آینه می‌تواند فضا را بزرگ جلوه دهد و روشنایی مغازه را چند برابر کند. آینه‌ها نور را در محیط منعکس می‌کنند و به فضا عمق می‌بخشند.

رنگ‌ها جذابیت دکور مغازه را دو چندان می‌کند

دکور مغازه

اهمیت رنگ‌ها را در طراحی دکوراسیون مغازه فراموش نکنید. نورپردازی مناسب و به کارگیری رنگ‌های جذاب و دلنشین در دکور مغازه به جذب مشتری کمک شایانی می‌کند. رنگ ویترین، قفسه‌ها، دیوارها، کفپوش و سقف را به گونه‌ای انتخاب کنید که هارمونی دلپذیری در مغازه ایجاد شود. از رنگ‌های متضاد هم غافل نمانید، استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار هم جذابیت زیادی در دکور مغازه خلق می‌کند، حتی می‌توانید رنگ دکور و کالا را متضاد انتخاب کنید؛ مثلاً  قفسه‌ها رنگی متضاد با رنگ کالا داشته باشد، حتی می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها برای مغازه خود برندسازی کنید، خودنمایی یک یا دو رنگ خاص در ذهن مشتری حک می‌شود و  مشتریان هر بار با دیدن آن رنگ‌ها به یاد مغازه شما می‌افتند.

دکور مغازه

در طراحی دکوراسیون مغازه در استفاده از رنگ و نور زیاده‌روی نکنید، اغراق در رنگ و نور باعث شلوغی در فروشگاه می‌شود و توجه مشتری را از کالاها منحرف می‌سازد.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ‌ها در معماری؛ از سفید تا سیاه

طراحی ویترین در دکوراسیون مغازه

دکور مغازه

اولین اقدامی که در طراحی دکور مغازه باید انجام دهیم، طراحی ویترین مغازه است. ویترین‌ها همانند رسانه‌ای قوی مغازه شما را تبلیغ می‌کنند، بنابراین بهتر است که رسانه‌ای جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید. با یک طراحی ویژه و خلاق برای ویترین مغازه‌تان عابران را کنجکاو کنید و آن‌ها را به مشتریان مغازه خود تبدیل کنید.

ورودی مغازه را دست کم نگیرید

دکور مغازه

ورودی مغازه هم متناسب با جذابیت‌های ویترین، باید جذاب و دل‌انگیز انتخاب شود. اگر صندوق را در قسمت راست مغازه نزدیک درب گذاشته‌اید، آن را به سمت چپ منتقل کنید، بیشتر مشتریان در هنگام ورود به سمت راست تمایل دارند، بنابراین قسمت راست مغازه را با کالاهایی جذاب و زیبا دکور کنید تا متشریان برای ادامه بازدید انگیزه زیادی پیدا کنند.

دکوراسیون داخلی مغازه ویترین دوم کالاهاست

برای فروش بیشتر کالاها باید آن‌ها را در معرض نماش گذاشت. علاوه بر ویترین، دکوراسیون داخلی مغازه هم برای نمایش محصولات استفاده می‌شود. مغازه را مانند نمایشگاهی در نظر بگیرید که کالاها را به زیبایی و جذابیت هرچه تمام‌تر در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد، بنابراین باید بیشترین خلاقیت را در دکوراسیون مغازه به کار برد. استفاده ار قفسه‌ها، میزی وسط و … محصولات را با جذابیت بیشتری به نمایش می‌گذارند.

دکور مغازه

در طراحی دکور مغازه به خصوص ویترین خلاقیت و نوآوری به خرج دهید، می‌توانید قفسه‌ها را با شکل هندسی کالایی که ارائه می‌دهید، طراحی کنید؛ مثلاً دکور مغازه کیف و کفش را با قفسه‌های کیف و کفش طراحی کنید.

نحوه چینش محصولات در رونق کسب‌وکارتان نقش مهمی دارد

دکور مغازه

مشتری‌هایتان را بشناسید، به انتخاب‌ها و سلیقه آن‌ها دقت کنید و با توجه به شناختی که از مشتری‌هایتان دارید به چینش کالاها بپردازید. چینش منطقی و اصولی کالاها در دکوراسیون مغازه سبب می‌شود که مشتری محصول مد نظر خود را پیدا کند و از فروشگاه شما خریداری نماید.

نحوه چینش چه در طراحی ویترین و چه در طراحی داخلی مغازه به گونه‌ای باشد که دکوراسیونی منظم و خلوت خلق شود. کنار هم گذاشتن کالاهای فراوان حس شلوغی و بی‌نظمی به مشتری القا می‌کند و سبب می‌شود که مشتری کالای مد نظر خود را پیدا نکند و بدون هیچ خریدی مغازه را ترک کند.

محصولات پرفروش و باکیفیت را در معرض دید مشتری قرار دهید، آن‌ها را در قفسه‌های میانی بگذارید و محصولاتی که مشتری کمتری دارند، در قفسه‌های پایین‌تر بگذارید. برای تنوع و ایجاد جذابیت بیشتر هر چند وقت یکبار ترکیب و چینش کالاها را تغییر دهید، مشتریان تنوع و تازگی را بیشتر می‌پسندند.

مسیر رفت‌وآمد (سیرکولاسیون) در دکور مغازه

دکور مغازه

در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه‌ها سیرکولاسیون بسیار پر اهمیت جلوه می‌کند. مسیر رفت‌وآمد مشتریان مکان خوبی برای نمایش محصولات محسوب می‌شود، البته مسیر رفت‌وآمد نباید شلوغ به نظر برسد و یا اینکه خالی از کالا باشد. در این مسیر نمونه‌هایی از باکیفیت‌ترین محصولات را قرار دهید تا مشتری با احساس خوش‌آیندی به انتهای فروشگاه برسد و تمام کالاهای شما را تماشا کند.

مبلمان و راحتی در دکور مغازه اعتماد مشتریان را جلب می‌کند

دکور مغازه

وجود مبلمان و راحتی در دکور مغازه علاوه بر اینکه دکوراسیونی چشم‌نواز خلق می‌کند، مشتریان را از فروشگاه شما خشنود می‌سازد، آن‌ها دریافت می‌کنند که شما برای آسایش آنان ارزش قائل هستید، بنابراین به شما اعتماد می‌کنند و دوباره به فروشگاه شما باز خواهند گشت.

سخن آخر

در روزهای اسفند که خیابان‌ها مملو از جمعیت است و مردم برای خریدهای عید به فروشگاه‌ها رو می‌آورند، این ویترین و دکور مغازه‌ها هستند که مردم را به سمت محصولات داخل مغازه‌ها می‌کشانند پس برای جذب مشتری بیشتر دکوری جذاب برای فروشگاه‌تان انتخاب کنید. ما در این مقاله از ویکی ساختمون اصول طراحی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را بیان کردیم. پیشنهاد می‌کنیم، با تغییر اصولی دکور مغازه‌تان در این روزها به کسب و کارتان رونق دهید.

مطالب پیشنهادی مرتبط با دکور مغازه:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا