باغبانی

اسامی گلهای بهاری با عکس: معرفی 15 گل بهاری و تصاویر آنها

ممکن است بخواهید به باغچه‌تان سر و سامانی دهید یا گلدان‌هایی از گل‌های خوش‌بو و زیبا در خانه‌هایتان داشته باشید پس در این فصل زیبا گل‌های بهاری را بشناسید تا از قدرت رویش بهار در  منزل و باغچه‌تان بهره‌مند شوید. در این مقاله اسامی گلهای بهاری با عکس معرفی شده است، با ویکی‌ساختمون همراه باشید.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل پامچال

اسامی گلهای بهاری با عکس پامچال

پامچال یکی از زیباترین گل‌های بهاری است، می‌گویند اولین نوید دهنده فصل بهار است. این گل بهاری به رنگ‌های زرد، نارنجی، سفید، آبی، ارغوانی، بنفش، قرمز و صورتی می‌روید. معمولاً به دو روش بذر و تقسیم بوته تکثیر می‌شود، بذرها در فصل پاییز کاشته می‌شود و در اواسط زمستان آن‌ها را به گلدان یا باغچه منتقل می‌کنند.

گل پامچال به گرمای زیاد حساس است و نور مستقیم خورشید را دوست ندارد، در دمای بالا گل‌های خود را از دست می‌دهد. به آبیاری منظم نیاز دارد تا خاک آن همیشه مرطوب باشد. پامچال در محیط خنک و سایه‌دار به خوبی رشد می‌کند.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل سنبل

اسامی گلهای بهاری باعکس -سنبل

سنبل از گیاهان پیازی است و در بهار به شکوفه‌های زیبا و خوش‌بو می‌نشیند، این گل زیبا مثل پامچال نویدبخش بهار است و سفره هفت سین را کامل می‌کند و در رنگ‌های سفید، صورتی، آبی، بنفش، ارغوانی و قرمز وجود دارد. پیاز سنبل را در اوایل زمستان می‌کارند. پس از پایان عمر شکوفه‌های سنبل، می‌توان از پیاز آن چندین بار استفاده کرد.

برای مطالعه: تخریب ساختمان

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل بنفشه

اسامی گلهای بهاری با عکس - بنفشه

بنفشه‌ها گل‌هایی خوش‌بو هستند که از نور آفتاب لذت می‌برند، این گل‌های زیبا در اواخر زمستان تا اوایل بهار به بار می‌نشینند و در رنگ‌های متنوعی مثل سفید، زرد، بنفش، آبی و ارغوانی نمایان می‌شوند. برای رشد به آبیاری منظم نیاز دارند، البته آبیاری بیش از حد برایشان سم است، در زمین‌های مرطوب و سایه‌دار، کنار رودها و جویبارها، نیز می‌روید و در مناطق کوهستانی به صورت خودرو رشد می‌کند.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل لاله

اسامی گلهای بهاری با عکس لاله

گل لاله هم مثل سنبل از گل‌های پیازی است. گیاهان پیازی در فصل سرما رشد می‌کنند و اول بهار به گل می‌نشینند، بنابراین پیاز گل لاله را نیز در اوایل زمستان (10 تا 15 سانتی‌متر زیر خاک) می‌کارند. لاله برای رشد به نور خورشید نیازمند است و در  رنگ‌های متنوعی (قرمز، زرد، صورتی، بنفش، نارنجی) وجود دارد. ساقه لاله معمولاً در هوای سرد بلندتر می‌شود.

برای مطالعه: پایدار سازی ساختمان

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل نرگس

اسامی گلهای بهاری با عکس-نرگس

نرگس یکی دیگر از گل‌های زیبای بهار است که طرافداران زیادی دارد و در رنگ‌های زرد و سفید و ترکیبی از این دو رنگ و نارنجی می‌روید. عصاره و شیره این گل، گل‌های دیگر را خراب می‌کند، بنابراین باید جدا از دیگر گل‌ها کاشته شود.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل سینره

اسامی گلهای بهاری با عکس-سینره

سینره گلی بهاری است که در ایام نوروز برای سفره هفت سین طرفداران زیادی دارد و به رنگ‌های بنفش، قرمز، آبی، صورتی، ارغوانی و ترکیبی از این رنگ‌ها وجود دارد.

بذر این گیاه را در فصل تابستان می‌کارند و در اواخر زمستان یا اوایل بهار به گل می‌نشیند. سینره تابش مستقیم خورشید را دوست ندارد، هوای سرد را می‌پسندد و بایستی هر روز و در مقدار کم آبیاری شود، طوری که خاک بین دو آبیاری خشک باشد. این گل زیبای بهاری در معرض هجوم حشراتی مثل شته و کنه است، اما به خاطر عمر کوتاه گل‌هایش نیازی به سم‌پاشی ندارد.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل میمونی

اسامی گلهای بهاری با عکس میمونی

از گل‌های زیبای بهاری است که به صورت خوشه‌ای گل می‌دهد. بذر میمونی بسیار ریز است و روی سطح خاک پاشیده می‌شود، بذر را با اندکی فشار به خاک می‌چسبانند. وقتی گیاه 3 یا 4 برگ درآورد، سر آن را قطع می‌کنند تا گیاه چند شاخه و زیبا شود.

گرچه گل میمونی گیاهی دائمی است، اما به عنوان گیاه یک‌ساله کشت می‌شود، زیرا این گیاه دمای زیر صفر را تحمل نمی‌کند. در مناطقی که زمستان‌های سردی ندارد، تا چندین سال دوام می‌آورد، در سال دوم گلدهی خوبی دارد، اما در سال‌های بعد کیفیت خود را از دست می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: خدمات باغبانی منزل: دستمزد باغبان خوب + از کجا پیداش کنیم؟!

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل رز محمدی

اسامی گلهای بهاری با عکس-رز محمدی

گل محمدی از گل‌های زیبای بهاری است. درختچه گل محمدی شاخه‌های پرتیغ فراوانی دارد که در بهار به شکوفه می‌نشیند. گل‌های صورتی کم‌رنگ و بسیار خوش‌بو دارد. گلاب ناب ایرانی را از گل‌های محمدی درست می‌کنند.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل شب بو

اسامی گلهای بهاری با عکس-شب بو

شب بو از خوش‌بوترین و زیباترین گل‌های بهاری است و در ایام نوروز طرفداران زیادی دارد. این گل بهاری عاشق آفتاب است، اما آب زیاد را دوست ندارد. شب‌ بو گیاه مقاومی است که در آب و هوای کوهستانی و سرد تا دو سال عمر می‌کند، اما در مناطق گرمسیر در فصل تابستان از بین خواهد رفت. این گل زیبای بهاری به دو روش بذر و نشا کشت می‌شود، تنوع رنگی زیادی دارد و در رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز، بنفش، یاسی و زرد شکفته می‌شود.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل اطلسی

اسامی گلهای بهاری با عکس-اطلسی

گل‌های شیپورمانند اطلسی بسیار معطر و رنگارنگ هستند. عطر دلپذیری دارند و در شب‌ها عطر بیشتری می‌پراکنند. گل اطلسی به رنگ‌های سفید، صورتی یا بنفش است که امروزه با لقاح مصنوعی یا هیبرید تنوع بسیاری را در رنگ و شکل گل‌ها ایجاد کرده است.

اطلسی گیاهی یک‌ساله است، البته در جایی که زمستان ملایمی دارد تا سه سال گل می‌دهد. در هوای گرم و خشک هم به خوبی رشد می‌کند، اما به آبیاری منظم روزانه نیاز دارد، گل خوش‌عطر اطلسی تابش خورشید را دوست دارد.

مطلب پیشنهادی: گل‌های مقاوم را بشناسید و با داشتن آن‌ها لذت ببرید

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل مینا چمنی

اسامی گلهای بهاری با عکس-مینا چمنی

می‌توان این گل زیبا را در کنار بنفشه کاشت چون شرایط مشابهی برای رشد دارند. ترکیب این دو گل جلوه زیبایی به باغچه می‌بخشد. مینا چمنی به رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و قرمز وجود دارد، در اواخر اسفند به گل می‌نشیند و تا پایان فصل بهار به گل‌دهی خود ادامه می‌دهد. مینای چمنی را می‌توان از طریق تقسیم بوته تکثیر کرد. ریشه‌های آن در خاک‌های خیلی مرطوب می‌پوسد، بنابراین در سرما از بین می‌رود، در تابش مستقیم آفتاب نیز دچار سوختگی می‌شود.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل لاله عباسی

اسامی گلهای بهاری با عکس-لاله عباسی

گل لاله عباسی در مناطق گرمسیری در تمام طول سال گل می‌دهد. لاله عباسی به سرما حساس است و مانند اغلب گل‌های بهاری به نور مستقیم خورشید نیاز دارد. برای اینکه باغچه‌تان از گل‌های زیبای لاله عباسی آراسته شود، بذر آن را در اواخر زمستان یا اوایل بهار در گلدان بکارید و بعد از اینکه کمی رشد کرد به باغچه منتقل کنید.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل لادن

اسامی گلهای بهاری با عکس-لادن

گلی بهاری که در رنگ های زرد، نارنجی و قرمز می‌روید. در زمستان بذر لادن را می‌کارند تا در فصل بهار گل دهد، این گل زیبا در اواخر زمستان تا اواخر بهار گلدهی دارد و اگر در فضای خنکی کاشته شود تا پاییز هم گل می‌دهد. لادن به نور زیاد و  آب کمی نیاز دارد.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل آلاله

اسامی گلهای بهاری با عکس-آلاله

آلاله گیاهی علفی و گلدار است، حدود 600 گونه آن در جهان شناخته شده است، در ایران حدود 60 گونه از این گیاه می‌روید، برخی از این گونه‌ها در بعضی از مناطق ایران به صورت خودرو و بومی دیده می‌شود. آلاله‌های خودرو در جنگل‌ها، مرداب‌ها، کنار نهرها، چشمه‌ها، حاشیه کشتزارها، جاده‌ها و در کوهستان‌ها می‌رویند، زیباترین آلاله‌ها به نام آلاله‌های ایرانی شهرت یافته‌اند. آلاله در رنگ‌های مختلفی مانند صورتی، نارنجی، قرمز و سفید وجود دارد.

اسامی گلهای بهاری با عکس: گل همیشه بهار

اسامی گلهای بهاری با عکس

همیشه بهار گیاهی بوته‌ای یک‌ساله یا دوساله است. زمان کاشت بذر این گیاه پاییز و کاشت نشا آن در زمستان می‌باشد، این گل زیبا در طول فصل زمستان رشد می‌کند و با فرارسیدن بهار به گل می‌نشیند. بذرهای گیاه را می‌توان پس از پایان عمر گل‌ها و در فصل تابستان برداشت. گل همیشه بهار هم در مکان‌های سرد و هم در مکان‌های گرم قابل کشت است، مقاوم به خشکی بوده و دماهای پایین را به خوبی تحمل می‌کند، اما ممکن است در یخبندان‌های شدید بوته‌ها از بین برود.

سخن آخر

فصل بهار فصل رویش‌ها و شکفتن‌هاست، گل‌های زیادی در این فصل شکفته می‌شوند، ما در این مقاله تنها 15 گل بهاری را معرفی کردیم. گل‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و در باغچه یا گلدان بکارید تا فضایی زیبا و خوش‌عطر خلق کنید، طبیعت نیز شما را یاری می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا