اثرات اجتماع در معماری-پاویون سازگار با محیط زیست

واقع در یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا، معمار ویتنامی به نام hung nguyen قصد دارد تا فضایی برای استنشاق هوای تمیز ایجاد کند و این فضا پاویون خواستگاه ها نام دارد. این فضا قرار است تا با ایجاد فضایی برای کاشت گیاهان زینتی، هوای پاک را به محیط شهری آلوده باز گرداند.

با این عمل علاوه بر ایجاد زیبایی در فضا، این گیاهان سبز باعث جذب سموم مضر حاصل از حجم بالای ترافیک و فعالیت های صنعتی می شود.

این پاویون بر روی تراس یک خانه سه طبقه قرار می گیرد، جایی که ساختار اصلی آن از فرم های مکعبی شکل گرفته است. گلدان ها در ابعاد 20×20×20 سانتی متر به طور معلق  در هر گوشه از فضای پاویون قرار گرفته اند.

قابهایی در ارتفاعات متفاوت قرار می گیرد و به عنوان یک پاویون مجزای کوچک برای گیاهان یا بانوج هاعمل می کند. بنابراین یک ارتباط هماهنگ بین طبیعت، انسان و فضا ایجاد می شود.

معمار مجموعه بر روی تعدادی از عوامل تاکید می کند که تا حد امکان فضا را سبز کند. رنگ قاب های فولادی و سنگهای روی زمین که سفید هستند و منعکس کننده نور در چند جهت می باشند. این در حالی است که سقف شفاف و از جنس پلی کربنات تابش خورشیدی را کاهش می دهد.  گیاهان مجموعه رشد کرده و در طول مجموعه گسترده می شوند و همچون طنابی عمل می کند که رابطه بین انسان و طبیعت را زیاد می کند.

منبع:

DEZEEN

خروج از نسخه موبایل