رپورتاژ آگهی

اتو سازه: ترسیم نقشه سازه های بتنی بدون نیاز به نصب نرم‌افزار

نیاز به ترسیم نقشه سازه های بتنی دارید؟ اگر مهندس یا دانشجوی رشته عمران باشید که صد در صد این بخشی از کار شماست. در این مقاله از ویکی‌ساختمون می‌خواهیم یک سامانه‌ قدرتمند را برای ترسیم آنلاین نقشه‌های اجرایی‌‌ سازه ها به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ترسیم نقشه‌ سازه های بتنی به صورت آنلاین

فکرش را بکنید! دیگر حتی بدون نصب نرم‌افزار هم می‌توانید به صورت آنلاین، اقدام به تهیه نقشه‌های اجرایی سازه‌های بتنی کنید. اتوسازه، یک سامانه یکپارچه تحت وب می‌باشد که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات این امکان را برایتان فراهم کرده است.

احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد بی‌اعتمادی نسبت به درستی نقشه خروجی است! از خودتان می‌پرسید که آیا خروجی دقیق و بهینه خواهد بود؟ آیا می‌توان به نقشه خروجی اعتماد کرد؟

به شما اطمینان می‌دهیم که با وجود الگوریتم‌های ابتکاری که در این سامانه استفاده شده، نقشه‌هایی بهینه تولید می‌شود و حتی نیازی به سعی و خطاهای مکرر کاربر نیست. زیرا اتوسازه حاصل یک کار گروهی بسیار طولانی مدت است و دقت بسیار زیادی برای توسعه آن انجام شده است.

شاید بد نباشد این را هم بدانید که تعداد بسیار زیادی از مهندسین با تجربه از شهرهای مختلف، همواره نتایج و درستی آن‌ها را کنترل می‌کنند. الگوریتم‌های اتوسازه مطابق ضوابط آیین‌نامه و فایل محاسباتی عمل کرده و در عین حفظ استانداردها، بهترین نتایج را می‌دهند.

استفاده از اتوسازه چه خوبی‌هایی دارد؟

اتوسازه این امکان را به شما می‌دهد که خیلی سریع و آسان در همه‌جا به پروژه خود دسترسی داشته باشید. چه در کامپیوترهای سایت دانشگاه یا کافی‌نت و چه در کامپیوتر خانگی مشترک با همسرتان می‌توانید بدون نیاز به خرید و نصب نرم افزار اقدام به ترسیم نقشه‌ سازه های بتنی به صورت آنلاین کنید.

اتوسازه ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد که آگاهی از آن‌ها حتما برایتان جالب خواهد بود.

مثلا اینکه اتوسازه می‌تواند بررسی کند که آیا مدل طراحی شده توسط شما با آیین نامه و ضوابط اجرایی مغایرت دارد یا نه؟ یا مثلا می‌تواند انتخاب‌های مختلف میلگرد را قبل از شروع ترسیم نقشه‌ها به سرعت ارزیابی کرده و میلگردهای سراسری تیرها را به صورت خودکار و بهینه انتخاب کند.

در ادامه به برخی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های اتوسازه اشاره کرده‌ایم:

  • انتخاب بهینه میلگردهای تقویتی با در نظر گرفتن مقاطع طراحی بیشتر
  • محاسبه دقیق طول مهاری میلگردهای تقویتی
  • اصلاح طول همپوشانی میلگردهای تقویتی با حداقل میلگرد مصرفی
  • ترسیم خودکار نقشه‌های اجرایی
  • گزارش لیست مصالح و ارائه الگوی برش میلگردها در حالات مختلف
  • بررسی و اعلام خطاها و هشدارها قبل از ترسیم نقشه‌ها
  • امکان تهیه و ارائه مدل سه بعدی در فرمت ifc
  • امکان ترسیم نقشه‌های اجرایی به صورت دقیق و واقعی
  • امکان شیت بندی اتوماتیک نقشه‌ها
  • دسترسی رایگان به کنترل‌های مضاعف سازه

مراحل ترسیم نقشه‌ سازه های بتنی با اتوسازه چگونه است؟

بسیار ساده. نه نیاز به خرید نرم‌افزار دارید و نه نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای!

برای دریافت نقشه‌های اجرایی تیرها و ستون‌ها لازم است که ابتدا سازه مورد نظر را در نرم‌افزار ETABS  مدل، آنالیز و طراحی کنید. سپس اکسس فایل خروجی را بارگذاری کرده و گزینه دریافت نقشه را انتخاب کنید.

از این به بعد، فرآیند ترسیم نقشه‌ها آغاز شده و شما می‌توانید نقشه‌های اجرایی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

این زمان بسته به حجم کار متفاوت خواهد بود. به عنوان یک برآورد اولیه، برای ترسیم نقشه‌ سازه های بتنی با متراژ متعارف 1000 متر، حدودا 10 دقیقه زمان نیاز است. در نهایت نقشه‌ها با فرمت DWG، در پنل کاربری در دسترس هستند.

نگران هیچ چیز نباشید.

در صورت وجود “خطا” در پروژه شما، برنامه اصلا قادر به تهیه نقشه نیست و ابتدا لیست خطاها را به شما نمایش می‌دهد. با کلیک بر روی خطای مربوطه، صفحه‌ای نمایان می‌شود که در آن علت ایجاد خطا و راه ‌حل برطرف کردن آن توضیح داده شده و می‌توانید نسبت رفع آن اقدام کنید.

سخن آخر

هم اکنون، قابلیت تهیه نقشه‌های اجرایی قاب‌های بتنی (تیرها و ستون‌های بتنی) در سایت اتوسازه امکان‌پذیر است. خبر خوب اینکه قابلیت انجام کنترل‌های مضاعف سازه شامل محاسبه‌ دریفت، کنترل نامنظمی پیچشی و ضریب برش پایه نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. علاوه بر این امکان تهیه نقشه‌های اجرایی پی، فونداسیون، دیوار و تهیه لیستوفر و الگوی برش مصالح نیز به زودی توسط این سیستم یکپارچه تحت وب ارائه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از نرم افزار آنلاین ترسیم نقشه سازه های بتنی را به نصب نرم افزار ترجیح می‌دهید؟ پیشنهاد ما این است که دست‌کم یک بار آن را امتحان کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا