باغبانی

گلهای آپارتمانی شادی آور : 17 گیاه برای خداحافظی با استرس و اضطراب

دیگر وقت آن رسیده که نسخه‌های پزشکی را بگذارید کنار و به داروهای طبیعی و مفیدی همچون گل‌ها روی بیاورید. گلهای آپارتمانی شادی آور زیادی وجود دارند که فواید فراوانی در کاهش اضطراب و برخی بیماری‌های روانی و جسمی دارند. در واقع کره زمین سرشار از داروهای گیاهی و طبیعی است که می‌توان برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها استفاده کرد و برای بهره‌وری از این داروهای طبیعی تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی تحقیق کنید و آن‌ها را در خانه خود بکارید.

گیاهان آپارتمانی چگونه باعث کاهش اضطراب می‌شوند؟

کارایی گلهای آپارتمانی بسیار ساده است و به خاطر همین سادگی این‌قدر در درمان و بهبود بیماری‌های روانی فایده دارند. این گل‌ها با از بین بردن مواد شیمیایی و آلوده در هوا و تولید اکسیژن و هوای تازه، اضطراب و استرس انسان را کاهش می‌دهند. کیفیت هوایی که تنفس می‌کنید نقش خیلی مهمی در سلامتی شما ایفا می‌کند. فقط به زندگی افرادی که در شهرهای شلوغ و آلوده مانند تهران زندگی می‌کنند توجه کنید و آن را با افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، مقایسه کنید. سلامت جسمی و روانی این افراد با هم زمین تا آسمان فرق دارد و درصد زیادی از تفاوت به دلیل کیفیت آب و هوا است.

بیشتر بخوانید: تقویت گل‌های آپارتمانی با کدام کود و مواد مغذی بهتر است؟

تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که گلهای آپارتمانی شادی آور فواید زیادی دارند از جمله، افزایش سطح تمرکز، کاهش فشارخون، بهبود سلامت، کاهش اضطراب و افسردگی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش انرژی و فعالیت. فواید این گل‌ها تمامی ندارد و هر چقدر بگویم باز هم کم است. پس از استفاده از فواید این گل‌های دارویی، مطمئن باشید هر روز یک گل جدید به کلکسیون زیبای خود اضافه خواهید کرد.

17 گل آپارتمانی شادی آور

این گل‌های دارویی برای کاهش اضطراب و افسردگی بسیار مفید بوده و بهتر از همه اینکه برخلاف داروهای شیمیایی، مصرف آن‌ها هیچ عوارضی برای بدن ندارد. پس نگران نباشید و با خیال راحت از وجود این گل‌های زیبا در خانه لذت ببرید.

گل پتوس بهترین گزینه برای تازه کارها

اگر تجربه زیادی در نگهداری از گل‌ها و هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارید، بهتر است از گل‌هایی شروع کنید که نیاز به مراقبت خاصی ندارند و در هر شرایطی دوام می‌آورند. گل پتوس یکی از این گل‌های سرسخت بوده و بهترین گزینه برای تازه کاران است. پوتوس به مراقبت خیلی کمی احتیاج دارد و سریع رشد می‌کند. همچنین با تصفیه و از بین بردن مواد سمی هوا، کمک زیادی به مقابله با اضطراب می‌کند.

گل پوتوس بهترین گزینه برای تازه کارها

ساکولنت برای مقابله با استرس

یکی دیگر از گلهای آپارتمانی شادی آور ساکولنت است. تحقیقات حاکی از این‌اند که ساکولنت‌ها تأثیر فراوانی در مقابله با بیماری‌های روانی دارند. نگهداری از این گل در خانه منجر به افزایش تمرکز و کارایی، بهبود احساسات و کاهش استرس و اضطراب می‌شود. خوشبختانه ساکولنت‌ها هم مانند گل پوتوس سرسخت‌اند و هر کسی از پس نگهداری از آن‌ها بر می‌آید. فقط کافی ست هفته‌ای یک بار به آن آب بدهید و نور کافی دریافت کند.

ساکولنت برای مقابله با استرس

گل قاشقی گلی دارویی

گل قاشقی یا پپرومیا یکی از بهترین گلهای آپارتمانی شادی آور است. این گل زیبا بهترین گزینه برای تصفیه هوا و داشتن محیطی سالم در خانه است. این گل کربن دی‌اکسید، آلودگی و گرد و غبار موجود در هوا را کاهش و رطوبت هوا را افزایش می‌دهد.

گل قاشقی گلی دارویی

گل‌های هوازی و غلبه بر اضطراب

گل‌های هوازی علاوه بر زیبایی خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم دارند و نقش بسزایی در مقابله با اضطراب دارند. این گل‌ها کربن دی‌اکسید و مواد شیمیایی موجود در هوا را کاهش داده و در عوض اکسیژن تولید می‌کنند. خوشبختانه نگهداری از این گل‌ها هم بسیار ساده است. فقط هفته‌ای یک بار آن‌ها را آبیاری کنید و از خواص فراوانی که دارند، لذت ببرید.

گل‌های هوازی و غلبه بر اضطراب

سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده یکی از بهترین گیاهان برای مقابله با اضطراب است. این گل مانند فیلتر هوا عمل کرده و مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، زیلین و تولوئن را جذب می‌کند. با داشتن این گل، هوای خانه شما همیشه تازه و پاک خواهد بود و از شما در برابر آلودگی‌های هوا محافظت خواهد کرد.

سرخس لانه پرنده

گل فیلودندرون برای کاهش آلودگی

گل فیلودندرون یکی دیگر از گل‌های ضد اضطرابی است که می‌توانید در خانه داشته باشید و قدرت فوق العاده ای در پاک‌سازی هوا دارد. این گل مانند جاروبرقی عمل می‌کند و تمام آلودگی‌ها و مواد سمی موجود در هوا را جذب می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای نهایت استفاده از فواید این گل، در هر گوشه خانه یکی دو تا بکارید، هر چه بیشتر بهتر.

گل فیلودندرون برای کاهش آلودگی

گل عشق گل شادی آور

این گل آپارتمانی شادی آور فوق العاده زیباست و از آن گل‌هایی است که حتماً باید در هر خانه‌ای باشد. علاوه بر زیبایی سرشار از خواص درمانی ست و بیش از هر گل دیگری برای سلامتی مفید است. از جمله خواص این گل می‌توان به ضدالتهاب، مدر، قابض، اشتها آور، مسکن، بند آورنده خون و کاهش اضطراب اشاره کرد. این گل برخلاف سایر گل‌های این لیست قابل خوردن است، می‌توانید آن را به صورت دم کرده یا هر جور که دوست دارید مصرف کنید و از خواص دارویی آن بهره‌مند شوید.

گل عشق گل شادی آور

گل کالاته‌آ پالاینده هوا

این گل شادی آور یک پالاینده هوای قوی است که هوایی پاک و تازه را در اختیار شما قرار می‌دهد. این گل زیبا با تصفیه هوا کمک بسیاری در کاهش اضطراب و استرس می‌کند.

گل کالاته آ پالاینده هوا

گل زامیفولیا آلودگی هوا را از بین می‌برد

گل زامیفولیا مقدار توجهی از مواد شیمیایی موجود در هوا مانند زیلین، تولون، بنزن و اتیل بنزن را از بین می‌برد و در نتیجه یک داروی ضد اضطراب خیلی قوی است. این گل هم از دسته گل‌های آپارتمانی سرسخت بوده و برای افراد تازه کار مناسب است.

گل زامیفولیا آلودگی هوا را از بین می‌برد

گل سانسیوریا گلی انرژی‌زا

سردرد یکی از عوارض اضطراب شدید است و برای کاهش این عوارض از این گل شادی آور چند تا در آپارتمان خود بگذارید. علاوه بر این، گل سانسیوریا کمک می‌کند که همیشه سرحال و پر انرژی باشید. از خواص دیگر این گل برای مقابله با اضطراب می‌توان به تأثیر آن در حواس، خواب و زمان واکنش اشاره کرد. جالب اینجاست که این گل به قدری مفید است که حتی در ناسا هم از آن استفاده می‌شود.

گل سانسیوریا گلی انرژی‌زا

گل هویا قلبی شادی آور

فقط یک نگاه به این گل قلبی زیبا کافی است تا هر چه استرس دارید از بین برود. این گل هم یک نوع پالاینده هوا است که با تصفیه هوا به کاهش اضطراب شما کمک می‌کند و خب خیلی زیباست، پس دلیلی ندارد که این گل را به کلکسیون خود اضافه نکنید.

گل هویا قلبی شادی آور

درخت پول مناسب برای آپارتمان

درخت پول جزو مناسب‌ترین گلهای آپارتمانی شادی آور برای افراد مضطرب است. این درخت آلودگی‌ها و مواد سمی هوا را از بین می‌برد و با تولید هوای پاک باعث افزایش انرژی و کاهش اضطراب می‌شود. گیاه شناسان بر این باورند که این گیاه در بهبود انواع اختلالات خواب نیز مؤثر است.

درخت پول مناسب برای آپارتمان

نخل شامادور برای کاهش مواد سمی هوا

نخل شامادور (پارلور پالم) یکی دیگر از گل‌های مناسب برای مقابله با اضطراب است. این گل هوا را تصفیه کرده و رطوبت هوا را افزایش می‌دهد که می‌تواند در کاهش استرس، اضطراب و نگرانی مؤثر باشد. خوشبختانه مراقبت از این گیاه هم خیلی آسان است و برای افراد شاغل که وقت کافی برای رسیدگی به گل‌ها، مناسب است.

نخل شامادور برای کاهش مواد سمی هوا

گل اسطوخودوس و رایحه درمانی

بهترین و مؤثرترین گل برای مقابله با اضطراب که هزاران فواید مختلف دیگر هم برای سلامتی دارد، اسطوخودوس (لاوندر) است. مقاله‌های فراوانی درباره خواص دارویی اسطوخودوس در درمان اضطراب و استرس وجود دارد، در واقع این گیاه بهترین دارویی است که برای درمان اضطراب وجود دارد. در مورد خواص اسطوخودوس تحقیق کنید و خواهید دید که سایت‌ها، دکترها و روانشناسان حرف‌های زیادی در مورد خواص این گل برای اضطراب دارند؛ اما چرا این گل این‌قدر مفید است؟

بیشتر بخوانید: گل های چهار فصل برای باغچه حیاط ، کدام گیاه را بکاریم؟

بر اساس مطالعات انجام شده، بوی این گل باعث کاهش تپش قلب، استرس، فشارخون و … می‌شود. از این گل در ساخت اسپری‌ها و برخی روغن‌ها استفاده می‌شود و می‌توانید آن را به صورت خشک شده از عطاری‌ها تهیه کنید. البته برای استفاده از خواص ضد اضطرابی این گل، باید آن را در خانه بکارید تا هوای خانه را تصفیه کند.

گل اسطوخودوس و رایحه درمانی

آلوئه ورا و خواص درمانی‌اش

کمتر کسی از خواص فوق العاده آلوئه ورا برای پوست، مو و سلامتی بی‌خبر است اما چیزی که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند این است که این گل برای سلامتی روان و درمان اضطراب هم بسیار مفید است. علاوه بر این جزء گل‌های سرسخت است و مراقبت از آن حتی از کاکتوس و ساکولنت هم راحت‌تر است.

آلوئه ورا بیشتر به‌عنوان دارو و درمان برای بیماری‌های جسمی مصرف می‌شود. همچنین یک پالاینده قوی است و به همین دلیل برای کاهش اضطراب مؤثر است. خوردن ژل آلوئه ورا خواص زیادی برای بدن دارد. البته چون مزه تلخی دارد بهترین کار این است که آن را با عسل و آب مخلوط کرده و شربتی خوشمزه و مفید برای خود و خانواده تهیه کنید.

آلوئه ورا و خواص درمانی‌اش

رزماری برای بهبود هوای خانه

رزماری ادویه مورد علاقه اغلب آشپزهاست و عطر طعم فوق العاده ای به غذاها می‌دهد. مطمئنم که از خواص این ادویه لذیذ برای کاهش اضطراب خبر نداشتید. در واقع رزماری نقش بسزایی در کاهش اضطراب، استرس، بهبود حافظه و احساسات دارد. این گیاه خوشبو و مفید را در گلدانی کوچک در گوشه‌ای از آشپزخانه بکارید تا حال و هوای خانه را عوض کند و هر وقت هوس کردید آن را تروتازه در غذای خود بریزید.

رزماری برای بهبود هوای خانه

گل دراسنای پرچمی شادی آور

گل دراسنای پرچمی یک تصفیه کننده هوا است که مانند فیلتر عمل کرده و مواد شیمیایی موجود در هوا را جذب می‌کند. وقتی مواد سمی هوا مانند فرمالدئید، تری کلرواتلین و زیلین کاهش یابند، بدن خود به خود انرژی گرفته و سرحال می‌شود، در نتیجه اضطراب و استرس روز به روز کمتر می‌شود.

گل دراسنای پرچمی شادی آور

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا