کازان؛ شهر مناره ها

کازان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای روسیه است که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شده است. این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ جمعیتی برابر با یک‌میلیون نفر دارد.
کازان در محل تلاقی رودهای ولگا و کازانکا در قسمت اروپایی روسیه واقع شده است. این شهر هزارساله، محل زندگی مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر است و این دو مذهب به‌صورت کاملا مسالمت‌آمیز در کازان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. کازان در ۷۹۷ کیلومتری مسکو قرار دارد و از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی در مرزاروپا و آسیا است.

 

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از گروه B جام جهانی 2018 روسیه روز 30 خرداد در ورزشگاه شهر کازان به مصاف تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌رود. این فرصتی‌ست که به جاهای دیدنی کازان روسیه بروید تا بیشتر این شهر را بشناسید.

 

 

کازان بعد از مسکو و سن پترزبورگ، سومین شهر مهم و پایتخت شهر جمهوری تاتارستان در کشور روسیه است که به شهر «مناره‌ها» نیز معروف است. این شهر در قسمت اروپایی روسیه قرار دارد و محل تلاقی رودهای وُلگا و کازانکا است. شهر کازان یکی از مراکز اصلی سیاسی، ورزشی، علمی، فرهنگی، بازرگانی و اقتصادی روسیه است. تاریخ کازان به هزاران سال قبل برمیگردد و اسناد و مدارک موجود از تاریخ این شهر محل اولیه آن را بر روی تپه ای دیگ مانند در شهر کرمن نشان میدهد و به همین دلیل نام کازان که در زبان تاتاری به معنای دیگ است برای این شهر انتخاب شد. این شهر ترکیبی از فرهنگ روسی و تاتاری است و مردم آن به دو زبان روسی و تاتاری صحبت می کنند. کازان به دلیل امکانات ورزشی و ورزشگاه پیشرفته ای که دارد از طرف مسئولین به عنوان یکی از شهرهای میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شده است.

 

ورزشگاه کازان

ورزشگاه کازان آرنا در ۲۰۱۳ پایان یافت. این ورزشگاه در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ میزبان ۶ دیدار خواهد بود که از مهمترین این بازی‌ها می‌توان به دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا در مرحله مقدماتی، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی و دومین مسابقه یک چهارم نهایی اشاره کرد.

ظرفیت : ۴۵۰۰۰ نفر
هزینه ساخت : ۱۴ میلیارد روبل، معادل ۹۷۰ میلیارد تومان
تاریخ افتتاح : آگوست ۲۰۱۴

کازان در جمهوری تاتارستان واقع شده‌است، جایی که بیشترین جمعیت مسلمان روسیه را در خود جای داده است. این استادیوم که چند وقتی است کار بازسازی آن به پایان رسیده، حدود یک ماه است که به بهره‌برداری رسیده‌است. ورزشگاه کازان، استادیوم اصلی تیم روبین کازان است.

 

کازان را «پایتخت ورزشی روسی» می دانند و استادیوم «کازان آرنا» یکی از مدرن ترین و جدیدترین استادیوم های این کشور است که با امکاناتی به روز و مجلل میزبان تماشاچی ها و تیم های مختلف فوتبال است. ساخت ورزشگاه در ماه مه سال ۲۰۱۰ آغاز شد و در اوایل سال ۲۰۱۳ تکمیل شد. کازان برای اولین بار در مراسم افتتاحیه ۲۷امین یونیورساید تابستانی افتتاح و ۱۱ روز بعد نیز درآن مراسم اختتامیه برگزار شد. پس از آن دوباره ترمیم شد و تا ۲۶ مه ۲۰۱۴ که روسیه و اسلواکی، یک بازی دوستانه انجام دادند مسابقه‌ای در این استادیوم برگزار نگردید .

مناطق گردشگری کازان 

 

 موزه تاریخ طبیعی تاتارستان

وقتی به موزه تاریخ طبیعی تاتارستان می‌روید اول به اتاق اجرام کهکشانی و فضایی بروید و وزن خود را در هر سیاره برآورد کنید. شهاب سنگ‌هایی که به زمین برخورد کرده‌اند را دیده و اطلاعاتی درباره کیهان به‌دست آورید. بعد از این بازدید هیجان‌انگیز به اتاق سنگ‌های معدنی و زمینی بروید و انواع کانی‌ها،سنگ‌های آذرین و سنگ رسوبی را ببینید.

 

موزه گالری کنستانتین واسیلیِف

کنستانتین واسیلیف نقاش سمبلیک روسی است که در نزدیکی کازان در یک حادثه جان خود را از دست داد. خانواده‌ی او بعد از مرگش اعلام کردند که شاید این توطئه بوده و او به قتل رسیده است.در هر صورت نقاشی‌های او در موزه‌اش نگه‌داری می‌شود.

 

 

 

 

 

رستوران های کازان

یکی از لذت‌های سفر امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی آن شهر است. هرچند غذاهای روسی شهرت جهانی ندارند اما طعم آنها لذت بخش خواهد بود و کازان یکی از شهرهایی است که آشپزان هنرمند آن با تنوع غذایی در رستوران‌های محلی و مدرن خود سعی می‌کنند تا غذاهای روسی را به شهرت جهانی برسانند. یکی از بهترین رستوران‌های شهر کازان رستوران Dom Tatarskoi kulinarii است در منوی خود انواع غذاهای روسی، اروپایی، آسیایی و سوپ، گیاهی را سرو می‌کند، این رستوران از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های شهر کازان است اما بین توریست‌ها محبوبیت فراوانی دارد. از دیگر رستوران‌های شهر می‌توان به دامپایا، مالابار اشاره کرد که غذاهای متنوع و قیمتی مناسب دارند.

 

در ادامه به معرفی شهر بعدی؛  کازان که تیم ملی فوتبال کشورمان در آن بازی دارد می پردازیم.

 

مطالب مرتبط: 
سنت پترزبورگ و شب های سفید

منابع :

blog.travener.com

www.flytoday.ir

 

خروج از نسخه موبایل