چیدمان

چیدمان گل در خانه : 20 ایده برای چیدمان انواع گل در خانه‌های امروزی

آیا به دنبال ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گل در خانه خود هستید؟ افزایش مدرنیته و زندگی شهری، چیدمان انواع گل‌های کوچک، رونده، کاکتو‌س‌ها، درختچه‌ها و… را  در خانه‌های امروزی بسیار پر طرفدار کرده است. اگر سال‌هاست که به نگهداری گل در خانه علاقه دارید و به دنبال ایده‌های جدیدی برای فصل جدید هستید و یا اولین گیاه را برای منزل‌تان خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید که بهترین مکان برای قرار گرفتن آن کجاست، ما ایده‌هایی برای شما داریم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: گلهای آپارتمانی شادی آور : ۱۷ گیاه برای خداحافظی با استرس و اضطراب

1. یک باغچه گل آویزان در خانه درست کنید

چیدمان گل آویز در خانه

یک راه بسیار جذاب برای چیدمان گل در خانه، درست کردن باغچه های عمودی است. برای این کار می‌توانید بر روی یکی از دیوارهایتان دیوار فلاورباکس ‌نصب کنید و یا از مدل‌ گلدان‌های چند طبقه‌ آویزان استفاده کنید.

2. از گیاهان رونده برای ایجاد یک دیوار سبز در منزل استفاده کنید

دیوار سبز در خانه

می‌توانید مانند تصویر نشان داده شده در بالا یک دیوار را قفسه‌بندی کنید و بر اساس سلیقه‌ی خودتان در قسمت‌های مختلف آن، گلدان‌های گل با گل‌های رونده قرار دهید. اگر مسیر گل‌ها را به درستی هدایت کنید پس از مدتی یک دیوار سبز زیبا خواهید داشت.

3. با چیدمان جنگلی گیاهان، حس طبیعت را در خانه افزایش دهید

چیدمان گل و گیاه در خانه

این نوع چیدمان بیشتر برای طرفداران سبک ماکسیمال مناسب است. استفاده از گیاهان با برگ‌های انبوه و چیدمان شلوغ باعث می‌شود تا احساس حضور در طبیعت و در دل جنگل را داشته باشید. می‌توانید با کمی بازی با رنگ‌ها در وسایل دیگری مثل مبلمان یا دیوارکوب‌ها فضا را بهاری و جذاب کنید.

4. چیدمان گل در خانه به سبک گرمسیری

چیدمان گل در منزل

آیا می‌خواهید از چیدمان گل در خانه برای ایجاد احساس حضور در یک فضای گرمسیری استفاده کنید؟ انتخاب گیاهان خانگی از گونه‌های بزرگ و برگ‌دار و قرار دادن آن‌ها در کنار مبلمانی با رنگ‌های گرم و استایل تابستانی می‌تواند حس حضور در فضای مورد نظرتان را برایتان به ارمغان بیاورد. به همین آسانی!

5. گلدان‌های خیره‌کننده برای گیاهان خانگی انتخاب کنید

خلاقیت در گلدان

استفاده از گلدان‌های خیره‌کننده، براق و جذاب نیز یکی از روش‌های چیدمان گل و گیاه در منزل است که تاثیر تعیین کننده‌ای در طراحی و دکوراسیون خانه دارد. استفاده از گلدان‌های مدرن پایه‌دار و گل‌های کشیده یک راه خوب برای چیدمان و دکوراسیون باشکوه و زیباست. پس داشتن خلاقیت در گلدان را دست‌کم نگیرید.

6. میز خود را با یک تراریوم زیبا چیدمان کنید

باغ شیشه ای در منزل

استفاده از تراریوم یا همان باغ شیشه امروزه از جمله روش‌های بسیار محبوب چیدمان گل در خانه به حساب می‌آید. می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت روش‌های درست کردن باغ شیشه‌ای را یاد بگیرید. یا همین حالا یکی از مدل‌های آماده را از گل‌فروشی بخرید و میزتان را با آن تزیین کنید.

7. برای سقف‌های بلند از گیاهان خانگی بلند و آویزان استفاده کنید

مدل آویز گل

استفاده از آویزهای گل همیشه با حس خوب همراه است. انواع مختلفی از مدل‌های آویز گل مکرومه یا سایر مدل‌های صنایع دستی برای این کار وجود دارند. میتوانید بر اساس ارتفاع سقف منزل‌تان از هر یک از آویزهای مختلف با ارتفاع‌های مختلف برای چیدمان گل در خانه استفاده کنید.

8. در دکوراسیون ماکسیمال از چند گیاه مختلف در کنار هم استفاده کنید

چیدمان گل و گیاه در منزل

چیدمان گونه‌های گیاهی مختلف در گلدان‌های متفاوت در کنار هم به شما کمک می‌کند تا دکوراسیون ماکسمال خود را در خانه تقویت کنید. توجه داشته باشید که حتی در اوج تنوع نیز وجود هارمونی در بین عناصر از اهمیت زیادی برخوردار است.

9. چیدمان کاکتوس در خانه‌ای به سبک مینیمال

چیدمان کاکتوس در خانه

می‌توانید از طریق چیدمان هوشمندانه‌ گل  در خانه، دکوراسیون مدرن و مینیمال را در آن تقویت کنید. این درست برعکس ایده‌ی 8 است. در این مورد ما چیدمان کاکتوس در خانه را توصیه می‌کنیم. برای این کار می‌توانید از گل‌های کاکتوس ساده و یکسان با گلدان‌های ساده و مشابه در کنار هم استفاده کنید.

10. از سبدهای حصیری به عنوان گلدان استفاده کنید

تزیین گلدان گل طبیعی

بهتر است گاهی به فکر کاربردهای جایگزین برای وسایل قدیمی باشید. یکی از این کاربردهای جذاب برای تزیین گلدان گل طبیعی و چیدمان گل در خانه، استفاده از سبدهای حصیری به عنوان گلدان می‌باشد که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است. شما هم امتحان کنید!

11.  گیاهان را بر روی قفسه‌‌‌های مشبک (WIRE RACK) بچینید

چیدمان مدرن گل در خانه

تصویر بالا با رنگ‌های مات و متنوع از گیاهان مختلف بسیار چشم‌نواز است. این استند سیمی با رنگ آبی روشن که در مقابل دیوار قرار دارد، یک راه حل عالی برای چیدمان گل در خانه است و به عنوان یک کانون چشم‌نواز در فضا عمل می‌کند.

مطلب پیشنهادی: خدمات باغبانی منزل: دستمزد باغبون خوب + از کجا پیداش کنیم؟!

12.  فضایی خاص با احساس خاص ایجاد کنید

چیدمان گل در دکوراسیون خانه

به تصویر بالا دقت کنید. این گیاه زیبا با داشتن تصویری که در یک آینه هشت ضلعی خیره کننده نشان می‌دهد، تأثیر کم‌نظیری را در یک فضای ناهار خوری ایجاد کرده است. با این استفاده هوشمندانه از بازتاب گل در آینه علاوه بر اینکه اتاق بزرگتر به نظر می‌رسد، نوعی طراحی را ایجاد کرده است که بسیار جذاب و آرام می‌باشد.

13.  چیدمان گل بر روی شلف‌ها‌

چیدمان گل بر روی شلف

چیدمان گل در خانه می‌تواند یک روش موثر در تزریق رنگ به خانه و دکوراسیون آن باشد. گل‌ها همچنین به ایجاد یک احساس آرامش خانوادگی کمک می‌کنند. تصویر بالا نمونه‌ای از چیدمان گل بر روی شلف است که برای می‌تواند برایتان الهام‌بخش باشد.

14.  توجه به اندازه و ارتفاع گیاهان در چیدمان آن‌ها

چیدمان گیاهان کوچک در خانه

بهترین روش برای چیدمان گیاهان کوچک در خانه نزدیک‌تر بودن آن‌ها به یکدیگر است. این درحالی‌ست که ایجاد فضای خالی بیشتر بین گیاهان بزرگتر معمولاً بهترین روش برای چیدمان آنها می‌باشد. پس دقت کنید که در هنگام چیدمان گل در خانه، محل قرار گرفتن، اندازه و ارتفاع گل‌ها را لحاظ کنید. در نهایت با کمی آزمون و خطا، ترکیبی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

15.  چیدمان گل ها در یک گلخانه‌ خانگی

چیدمان گیاهان در گلخانه خانگی

استفاده از گلخانه مینیاتوری با ساختار ساده‌ای که دارد، باعث می‌شود خانه‌ای خاص‌تر و زیباتر داشته باشید. اگر نگهداری از گل‌های کوچک را ترجیح می‌دهید، یک گلخانه‌ی خانگی کوچک و خلاقانه، گزینه بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن گل‌های شما و آوردن جادوی طبیعت در داخل خانه است.

16.  چیدمان چند گلدان گل در کنار هم و گروه‌بندی آن‌ها

چیدمان چند گلدان گل در کنار هم

اگر به دنبال ایجاد تنوع بیشتری از گیاهان خانگی در منزل هستید، گروه‌بندی انواع مختلف در کنار هم درون یک سینی مخروطی آویزان یک ایده‌ی کاربردی و عالی است که باعث ایجاد زیبایی و حس خوب در فضا می‌شود.

17.  چیدمان گل در خانه بر روی استند

چیدمان گل بر روی استند

اگر می‌خواهید فضای خانه را با گل‌های خانگی بیشتری تزیین کنید، انتخاب استندهای براق و مدرن راهی خوب و آسان برای چیدمان گیاهان شما هستند. استند گل باعث می‌شود که انتخاب‌های بیشتری برای انتخاب محل قرار گرفتن گل‌ها  داشته باشید. در عین حال از ایجاد فضای درهم و برهم نیز جلوگیری می‌شود. اگر تصمیم دارید که به یکباره گیاهان خانگی زیادی را وارد خانه خود کنید، حتما برای چیدمان آن‌ها از انواع استند های گل استفاده کنید.

18.  کانتر آشپزخانه را با چیدمان گل زیباتر کنید

چیدمان گل در آشپزخانه

آیا می‌خواهید به آشپزخانه منزل‌تان با چیدمان گل جذابیت بیشتری بدهید؟ چرا کنج‌ها را با گلدان‌هایی از گل‌های همیشه سبز، سایه‌دوست و رطوبت دوست چیدمان نکنید؟!

مطلب پیشنهادی: درختچه‌‌ها و گیاهان آپارتمانی سایه دوست مناسب اقلیم ایران

19.  استند گل را خودتان بسازید

ایده چیدمان گل در خانه

قبلا هم گفتیم که چیدمان گل بر روی استند یک راه عالی برای گروه‌بندی و چیدمان آن‌ها است. اما همیشه هم لازم نیست که یکی از این استندها را بخرید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک قفسه نردبان قدیمی (یا ارزان قیمت خریداری شده) و تعدادی رنگ به سلیقه‌ی خودتان است. و البته ایده‌هایی برای چیدمان گل در خانه که در این مقاله آورده‌ایم!

20.  با گلدان های گل، دکوراسیون رنگی بسازید

چیدمان گلدان های گل

ایده های چیدمان گل در خانه فقط مربوط به گل‌ها نیستند! گلدان های رنگارنگ نیز می‌توانند تاثیر زیادی بر روی تزریق رنگ و زیبایی بر روی یک دیوار خالی داشته باشند. می‌توانید آن‌ها را در یک قفسه یا چند قفسه با توجه به علاقه‌ی خودتان گروه بندی کنید.

سخن آخر

شما چه ایده‌هایی درباره چیدمان گل و گیاه در منزل دارید؟ آیا 20 ایده‌ عنوان شده در این مقاله برایتان مفید بود؟ نظرات و تجربیات خود را درباره چیدمان گل در خانه برایمان کامنت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا