چیدمان

چیدمان عکس روی میز : راهنمای داشتن زیباترین میز خاطره با 65 مدل

قرار دادن عکس روی میز در فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان عمدتاً در مناسبت‌هایی مانند تولد و ازدواج دیده می‌شود اما خب در کشور ما ایران این موضوع در میزهای خاطره بیشتر دیده می‌شود. میزهای خاطره در ایران به یک المان در چیدمان داخلی تبدیل شده‌اند. با این وجود، قرار دادن عکس‌ها روی میز به هر دلیلی که باشد مطمئناً جنبه زیباشناسی آن اهمیت زیادی دارد و باید در طرز چیدن عکس‌ها نکاتی را مدنظر داشت. در این مطلب از ویکی ساختمون قصد داریم که ابتدا نکاتی را در خصوص چیدمان عکس روی میز عنوان کنیم و سپس به ارائه ایده‌هایی کاربری در این خصوص بپردازیم.

مهم‌ترین المان‌های مؤثر در چیدمان عکس روی میز

چیدمان عکس روی میز که در ایران بیشتر تحت عنوان میز خاطره شناخته می‌شود، امروزه در بسیاری از خانه‌ها به یکی از المان‌های طراحی فضای داخل خانه تبدیل شده است و برای اینکه با آن همخوانی داشته باشد باید از متریال‌ها والمان‌هایی که در چیدمان این میزها به کار برده می‌شوند به نحو احسنت استفاده کرد. در زیر به این المان‌ها به صورت فهرست وار اشاره شده است.

  • میز
  • رومیزی
  • عکس‌ها
  • گلدان
  • آباژور
  • شمع
  • گل
  • مجسمه

ایده‌هایی برای چیدمان عکس روی میز

ایده‌هایی برای چیدمان عکس روی میز

با توجه به متریال‌ها و المان‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم در ادامه بحث به ارائه چند ایده کاربردی با شکل تصویر می‌پردازیم تا شما را بیشتر در این رابطه راهنمایی کنیم.

رسمی یا غیررسمی بودن چیدمان میز را مشخص کنید

اول از همه چیز و قبل از انتخاب المان‌ها و عکس‌ها سعی کنید که بر اساس فاکتورهایی همچون چیدمان کلی خانه و سلیقه خود سبک کلی چیدمان میز را مشخص کنید. سبکی که انتخاب کرده‌اید مستقیماً روی شکل عکس، تعداد عکس و پیوستگی میان آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. در سبک رسمی به تعداد عکس کم و سادگی چیدمان میز تأکید می‌شود اما در سبک غیررسمی تعداد عکس‌ها زیاد است و در کل چیدمان میز تنوع بیشتری از نظر طرح و رنگ دارد.

شکل قاب عکس در چیدمان روی میز مهم است

نکته‌ای که شاید بسیار از آن در چیدمان عکس‌های خود روی میز غافل می‌شوند اشکال مختلفی است که قاب عکس‌ها دارند. قاب عکس‌های مستطیلی، مربعی، دایره‌ای و بیضی شکل از اصلی‌ترین این شکل‌ها دارند. استفاده از این اشکال در کنار باید هم دارای تنوع باشد و هم دچار شلختگی و بی نظمی نشود. کنار هم قرار دادن قاب‌های مستطیلی و مربعی کنار هم با ارتفاع‌های مختلف می‌تواند نتیجه خوبی به دست دهد. استفاده از یک قابل عکس دایره‌ای شکل با یک عکس خاص در این وسط نیز باعث شاخص شدن آن خواهد شد.

در تعداد عکس‌ها زیاده روی نشود

قرار دادن عکس‌ها روی میز‌ بدون شک در طراحی داخلی خانه تاثیر خود را خواهد گذاشت. فضایی مانند اتاق خواب را در نظر بگیرید که با یک طراحی داخلی ساده حس لازمه آرامش را منتقل می‌کند اما ناگهان یک میز با کلی عکس به چشم می‌آید که شلختگی آن باعث تغییر فضای اتاق نیز می‌شود. پس به اصل سادگی نیز توجه خاصی داشته باشید. تعداد عکس‌هایی که روی میز قرار می‌دهید به فضایی که در آن قرار نیز بستگی دارد. برای نمونه میزهایی که در یک پذیرایی بزرگ وجود دارند مسلماً ظرفیت بیشتری دارند اما در اتاق خواب‌ها عکس‌های زیاد تنها به شلختگی منجر خواهند شد.

در تعداد عکس‌ها اندازه میز هم مهم است. میزهای کوچک ظرفیت کمتری دارند و سریع‌تر از میزهای بزرگ شلوغ خواهند شد. طراحی بعضی از میزها به گونه‌ای است که به راحتی به دیوار تکیه داده می‌شوند. در این میزها که عمدتاً اندازه‌ای کوچک دارند می‌توان از فضای در دسترس روی دیوار نیز برای گذاشتن عکس‌ها استفاده کرد.

پیوستگی را میان عکس‌ها حفظ کنید

وجود پیوستگی میان عکس‌هایی که روی میز قرار داده‌اید نیز نکته مهمی است. به عبارتی در چیدمان عکس روی میز باید سعی داشت عکس‌ها را گروهی در کنار هم استفاده کرد و پخش کردن آن‌ها در تمامی فضای میز نتیجه چندان مناسبی نخواهد داشت. در صورتی که میز جا دارد می‌توانید چند گروه عکس به کار ببرید. تعداد هر گروه عکس می‌تواند از 3 عدد به بالا باشد. در گروه سازی عکس شکل قاب را نیز مد نظر داشته باشید. در صورتی که از چند گروه عکس استفاده می‌کنید برای جداسازی آن از یکدیگر از دیگر المان‌هایی مانند گلدان و تجهیزات نورپردازی می‌توانید استفاده کنید که در ادامه در مورد آن‌ها نیز حرف خواهیم زد.

نورپردازی را فراموش نکنید

از دیگر المان‌هایی که می‌توان و باید در چیدمان عکس روی میز به آن تکیه کرد، شیشه‌های مختلف نورپردازی است. راه‌های مختلفی برای این کار پیش رو دارید. استفاده از آباژورهایی در مقیاس کوچک و همچنین شمع  در انتخاب بسیار رایج هستند. آباژورها می‌توانند بسیار کاربردی‌تر از شمع‌ها باشند. شمع‌ها در اینجا تنها نقش یک المان را ایفا می‌کنند.

از گلدان در کنار عکس‌ها نیز استفاده کنید

همان‌طور که در بالا نیز عنوان شد؛ گروه سازی عکس، تکنیکی برای چیدمانی خوب از عکس روی میز است. وقتی چند گروه عکس داشته باشید پس باید به نحوی بتوانید این تفاوت میان گروه‌های عکس را به تصویر بکشید و آن‌ها را جدا از هم نشان دهید. استفاده از جاشمعی یکی از این گزینه‌ها بود و گزینه بهتر از آن استفاده از انواع گلدان است. در انتخاب گلدان به ارتفاع و شکل کلی آن دقت کنید. در صورتی که عکس‌های شما ارتفاع زیادی دارند، قاعدتاً استفاده از گلدان‌های باریک و دراز چندان ایده مناسبی نخواهد و در این صورت باید از گلدان‌های کم ارتفاع و پهن‌تر استفاده کنید.

رنگ پردازی را فراموش نکنید

تمامی المان‌هایی که در چیدمان عکس روی میز به کار خواهید برد، از جمله خود عکس‌ها، گلدان، آباژور و جاشمعی همگی رنگ و طرح خاص خود را خواهند داشت. در صورتی که به این موضوع توجه نشود به یک آشفتگی طرح و رنگ منجر خواهد شد که چشم‌ها نیز رغبتی برای نگاه کردن به آن نداشته باشند؛ بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ‌ها نیز سادگی را در اولویت اصلی خود قرار دهید. بر اساس سبک تعداد رنگ‌ها را محدود کنید. در رنگ پردازی چیدمان عکس روی میز می‌توانید مبلمان‌های داخل خانه را الگو قرار دهید و رنگ‌ها را در همخوانی با آن‌ها انتخاب کنید.

سخن آخر

قرار دادن عکس روی میز به دلایلی و اهداف مختلفی می‌تواند باشد. بسته به نوع فضایی که میز در آن جا قرار دارد باید یک سری نکات را حتماً مد نظر داشت. شکل قاب عکس‌ها، تعداد عکس‌ها، اندازه میز، نورپردازی و رنگ از جمله عوامل مهم در چیدمان عکس روی میز به شمار می‌آیند. ایده‌هایی که در بالا به صورت تصویر ارائه شد، شما را در ایجاد یک میز با چیدمان ایده آلی از عکس‌ها کمک خواهند کرد.

منبع
homeguides
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا