چیدمانمبلمان و وسایل

پارتیشن‌بندی واحدهای اداری ؛ انواع و مزایای آن

پارتیشن‌های اداری اخیراً به یک ترند مُد در طراحی محیط‌های کاری تبدیل شده است. دلیل این موضوع را می‌توان نخست به ایجاد محیطی عملگرا (کاربردی) و سپس به ظاهر شیک، مدرن و پیشرفته آن مربوط دانست. شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ایجاد محیطی پویا نیاز به طراحی داخلی اثربخش دارند.

شکی نیست که نصب پارتیشن‌های اداری برای فراهم کردن یک محیط کاری مناسب و برای افزایش بهره‌وری کارکنان، انتخابی عالی هستند. پارتیشن‌ها تصویری از یک سازمان را منعکس می‌کنند که می‌توانند خصوصیات یک برند را برجسته کنند. پس اگر به دنبال استفاده از پارتیشن در محیط کاری خود هستید، باید بدانید که این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام می‌توانند خصوصیات خاص خود را داشته باشند؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع پارتیشن اداری

در زیر یک به یک به انواع پارتیشن‌های اداری اشاره کنیم:

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای

پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای به یک گزینه بسیار محبوب تبدیل شده است. شیشه ماده‌ای عالی برای استفاده است که به راحتی تمیز می‌شود و شفافیت آن، نور خورشید به داخل یک فضای اداری منعکس می‌کند. از نظر ظاهری، جذاب‌ترین نوع پارتیشن اداری است.

با انتخاب گزینه‌های منحنی، مستقیم، تک و دو جداره، سیستم پارتیشن شیشه‌ای می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که یک فضای اداری منحصر به فرد و متناسب با نیاز مشتری را ایجاد کند. با استفاده از حداقل تعداد بخش‌های قاب‌بندی آلومینیومی، این سیستم یک دسته‌بندی اداری را فراهم می‌کند که ضمن حفظ حریم خصوصی هر یک از فضاها، امکان دید بدون مانع را فراهم می‌کند.

سیستم پارتیشن شیشه‌ای کاملاً یکپارچه و دارای چارچوب مستحکم است و در برابر صوت و آتش مقاومت می‌کند. در صورت لزوم می‌توان شیشه را رنگ آمیزی کرده و با استفاده از سیلیکون یا سیستم مشترک اتصالات خشک آن را به یکدیگر متصل کرد. هر نوع ظواهر و تغییراتی را می‌توان روی شیشه اعمال کرد. از این رو می‌توان برای ساده‌تر کردن پارتیشن‌ها، از ایجاد طرح‌های فردی و یا ترکیبی از آرم‌ها نیز استفاده کرد.

پارتیشن‌های اداری چوبی

پارتیشن‌های اداری چوبی

سیستم‌های پارتیشن چوبی، راه‌حل‌های عملی برای اکثر محیط‌های کار هستند. قاب و چارچوب پارتیشن‌های چوبی مستحکم بوده و اگر به دنبال ایجاد ظاهری کلاسیک و زیبا هستید، این نوع پارتیشن را انتخاب کنید. پارتیشن‌های چوبی، انعطاف پذیری کاملی را برای برطرف کردن چالش‌ها و نیازهای مدرن کسب و کارها فراهم می‌کند.

چوب مورد استفاده در این پارتیشن می‌تواند از نوع چوب طبیعی و یا گزینه ارزان‌تری به نام MDF باشد. همچنین می‌توان چوب را به طرح‌های گوناگون در آورد تا مطابق با سلیقه افراد باشد  این سیستم می‌تواند برای استفاده در مناطق پذیرش، اتاق‌های اجرایی، فضای کنفرانس یا مناطق عمومی ‌دفتر نصب و اجرا شود. سیستم پارتیشن چوبی کاملاً قابل تغییر و جابجایی است.

پارتیشن‌های اداری آلومینیومی

پارتیشن‌های اداری آلومینیومی

این نوع پارتیشن از مقرون به صرفه‌ترین و انعطاف پذیرترین راه‌حل‌ها در حوزه پارتیشن‌های اداری است. در حالی که نصب آن سریع و آسان است، آن‌ها همچینن بسیار با دوام، قابل جابجایی و حمل هستند. این سیستم تا یک ساعت در برابر آتش مقاومت می‌کند و به کاهش صدا در داخل فضا نیز کمک می‌کند.

پارتیشن‌های آلومینیومی در ابعاد مختلف در دسترس هستند. این نوع از پارتیشن اداری با استفاده از یک کانال فوقانی آلومینیومی و گل میخ فولادی گالوانیزه استیل به همراه بخش‌های براق آلومینیومی و درب ساخته می‌شود. اتصالات صفحه شامل گچ تخته‌ای با لبه‌های بریده شده برای ایجاد ویژگی و شکل اتصالات، تخته‌های لبه مربع شکل جهت استفاده با سلسله‌ای از قسمت‌های منظم و تخته‌های لبه‌های آجدار برای تراز کردن انتهای پارتیشن‌ها است.

مزایای پارتیشن اداری

مزایای پارتیشن اداری

هنگام انتخاب نوع پارتیشن اداری، مهم است که به مزایای مختلف آن توجه کنید. برخی از فواید پارتیشن‌ها به شرح زیر هستند:

  • کارمندان با کمترین حواس پرتی قادر به تمرکز بیشتری هستند. هیچ کارمندی دوست ندارد شخص دیگری مکالمه تلفنی او را بشنود، حتی اگر این مکالمات رسمی باشند. حریم خصوصی ارائه شده توسط این پارتیشن‌ها می‌تواند برای کارفرمایان نیز مفید باشد، زیرا می‌توانند کار خود را به روشی حرفه‌ای و ماهرانه انجام دهند.
  • پارتیشن‌های اداری به کاهش نویز و صدا کمک می‌کنند و این امر نیز به افزایش تمرکز کارمندان کمک بالایی خواهد کرد. برای کنترل کارآمد صدا، توصیه می‌شود که پارتیشن‌هایی با ارتفاع کامل را انتخاب کنید (تا زیر سقف).
  • پارتیشن‌ها همچنین سبک ظاهری و طراحی یک دفتر را بهبود می‌بخشند و محیط را حرفه‌ای‌تر می‌کنند. پارتیشن‌ها به دلیل اینکه از متریال‌های مختلف ساخته شده‌اند، می‌توانند به کارفرمایان گزینه‌های مختلفی را ارائه دهند تا بتوانند مطابق با دکوراسیون داخلی دفتر خود، پارتیشن مناسب فضا را انتخاب کنند.
  • پارتیشن‌ها در تقسیم بخش‌های مختلف فضا به خوبی عمل می‌کنند و می‌توانند در عین حال فضایی خصوصی را ارئه می‌دهند، در ارتباط با دیگر فضاها نیز باشند. همچنین پارتیشن‌ها را می‌توان به راحتی در کل فضا جابجا کرد.

سخن آخر

با وجود همه مزایای مختلفی که توسط پارتیشن‌های اداری ارائه می‌شود، می‌توان از تولید کنندگان برای یافتن و انتخاب پارتیشن‌های مناسب برای فضای دفتر کمک گرفت. تمام آنچه شما باید اطمینان حاصل کنید این است که از سازندگانی با تجربه که شهرت خوبی دارند و می‌توانند نیاز‌ها را درک کنند استفاده کنید تا بتوانید بین گزینه‌های مختلف انتخاب صحیحی را انجام دهید. به هر روی، پارتیشن‌های اداری انتخابی عالی برای فضاهای اداری باز (پلان باز) هستند و می‌توانند عملکرد کارکنان را به حد نهایی برسانند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا