شهر دبی در تسخیر بلندترین هتل جهان

شهر دبی پایگاه بلند ترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه با ارتفاع نزدیک به نیم مایل (۸۲۸متر) می باشد. هدف از توسعه این شهر جذب سالانه ۲۰ میلیون گردش تا سال ۲۰۲۰ و برپایی اکسپوی جهانی در این سال است. در این شهر مراکز خرید بسیار زیاد و مراکز اقامتی مجللی وجود دارد که امکانات و جذابیت های فراوانی را برای گردشگردان فراهم می آورد. فرودگاه این شهر به عنوان یک مرکز ترانزیتی مهم، لقب شلوغ ترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده و بالغ بر ۸۸ میلیون مسافر را جابجا کرده است. 

در این هفته، در شهر دبی بلندترین هتل جهان با نام هتل Gevora بازگشایی خواهد شد. هتل ۷۵ طبقه ای که ۳۵۶ متر ارتفاع دارد و لقب بلندترین هتل جهان را قبلاَ در اختیار هتل JW Mariott Marquis بوده به خود اختصاص می دهد. 

این هتل در بزرگراه شیخ زاید و در نزدیکی مرکز اقتصاد بین المللی دوبی واقع شده و توسط گروه سرمایه گذاری العطار ساخته شده است. این گروه توسعه دهنده ساخت و ساز مسکونی و لیزینگ کننده در عرصه ساختمان در شهرهای دبی و شارجه در کشور امارات متحده عربی هستند. 

این هتل که عملیات اجرایی آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شده، دارای ۵۲۸ اتاق، ۵ رستوران بین المللی، استخر روباز، باشگاه ورزشی است. ۲۳۲ اتاق این هتل دولوکس، ۲۵۶ اتاق یک تخته و ۳۱ سوییت دو خوابه است. هزینه اقامت در اتاق های این هتل به ترتیب از ۵۵۰ درهم تا ۲۰۰۰ درهم برای هر شب اقامت خواهد بود. استخر این هتل بلندترین استخر در جهان است. این هتل دارای ۶ دستگاه آسانسور با سرعت ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت و ۳۸۵۹ پله است. ایت هتل سه مرتبه بلندتر از Big Ben‌ در لندن و ۵۶ متر بلندتر از برج ایل در پاریس و ۱۰۰ متر کوتاهتر از برج های پتروناس در مالزی است.

منبع:

khaleejtimes

خروج از نسخه موبایل