رنگ

رنگ سال 2021 ؛ تابش شادی بخش آفتاب بر سطوح مستحکم بتنی

برای دومین بار، مؤسسه پانتون نه تنها یک بلکه دو رنگ را به عنوان رنگ سال 2021 (سال 1400 شمسی) معرفی کرد. این رنگ‌ها شامل PANTONE 17-5104 Ultimate Grey‌، خاکستری آرام‌بخش که پایه‌های بتنی پایدار و سواحل سنگریزه و آرام را به ذهن متبادر می‌کند و PANTONE 13-0647 Illuminating، زرد روشن که تداعی‌کننده تابش خورشید، لیموترش و روحیه شاد است.

تصمیم مؤسسه برای نامگذاری دو رنگِ به ظاهر نامرتبط! به عنوان رنگ سال 2021 پاسخی به سال بی‌سابقه‌ای است که تمام جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. مؤسسه پانتون این دو رنگ را با عنوان «انتقال پیامی از قدرت و امید که هم ماندگار است و هم روح‌انگیز» توصیف کرده است. هر یک از این رنگ‌ها جنبه احساسی خاص خود را دارند، رنگ خاکستری تداعی‌کننده جنبه‌های حمایتی و استحکام بیشتر است و رنگ زرد مربوط به امیدواری، آفتاب و شادی است؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

علت انتخاب خاکستری و زرد برای رنگ سال 2021 چیست؟

رنگ سال 2021 چه رنگی است

وقتی به اواخر سال میلادی می‌رسیم، همه از یکدیگر پرسش‌وجو می‌کنند: « رنگ سال 2021 چه رنگی است؟» اکنون پانتون در پایان سال 2020، ترکیب رنگ‌های خاکستری و زرد را به عنوان رنگ سال برگزیده است. انتخاب ترکیب خود بیانی محکم از یک مفهوم دارد. این انتخاب تحت تاثیر حوادثی مانند اعتراضات Black Lives Matter (جان سیاه ‌پوستان مهم است) در سال 2020 قرار گرفت. این اعتراضات به دلیل کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس فدرال بود.

مطلب پیشنهادی: رنگ سال 2020 پنتون چه رنگی است؟ آبی کلاسیک یا سفید مرجانی!؟

به گفته لوری پرسمن، نایب رئیس مؤسسه پانتون، اعتراضات امسال در تصمیم ما برای انتخاب دو رنگ برای سال 2021 کاملا نمایان است. وی گفت: «چیزی که در سراسر هیئت مدیره آشکار است، میزان نیاز ما به یکدیگر است که این ارتباط با دیگران به ما نیرو و استحکام و همچنین امید و چشم‌انداز مثبتی را داده است که برای حرکت به جلو ضروری است. با انتخاب دو رنگ مستقل، این امر به ما کمک می‌کند تا به طور پنهانی این پیام را منتقل کنیم».

علت انتخاب رنگ خاکستری و زرد برای سال 2021 چیست؟

ویروس کرونا (کووید-19) نیز بر روند انتخاب رنگ امسال تاثیرگذار بوده است. در حالی که محققان در این مؤسسه معمولا قبل از انتخاب رنگ سال، با سفر رفتن به سراسر جهان در مورد روندهای رنگ تحقیق می‌کنند، محدودیت‌های ایمنی و بهداشتی مربوط به COVID-19 رویکرد آن‌ها در سال جاری را تغییر داد. محققان پانتون با اتکا به کار در منزل، تحقیقات خودشان را به صورت آنلاین از سرتاسر جهان جمع آوری کرده بودند.

اما هدف از انتخاب رنگ سال همانند سال گذشته است، یعنی انعکاس فرهنگ، توجه به لحظه و زمانی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم. رنگ سال گذشته، آبی کلاسیکِ عمیق و آرام که سعی در مقابله با اضطراب در مورد دهه جدید داشت، پیش بینی درستی از وقایع سال‌های آینده به ما نشان داد (کرونا و اعتراضات مردمی در سرتاسر جهان). هنگامی که ما برای استقبال از سال جدید آماده می‌شویم، رنگ سال 2021 کاملاً متناسب به نظر می رسد، برای واکسن، برای صلح جهانی، برای بازگشت به احساسات انسانی و ارتباط دوباره آدم‌ها برای دوستی و شادی!

پرسمن در ادامه گفت: «ما می‌دانیم كه در یک زمان غیرمعمول زندگی می‌كنیم؛ خواه در مورد همه‌گیری یک بیماری باشد، خواه درباره خیزش عدالت‌خواهان. انتخاب رنگ سال پیش بینی نیست بلکه اغلب آرزوهای ما است. ما سعی می‌کنیم آینده را تصور کنیم زیرا به زمانی بسیار متفاوت خواهیم رفت».

چگونه از رنگ سال 2021 در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

چگونه از رنگ سال 2021 در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

تضاد خاکستری و زرد به عنوان رنگ سال 2021 نشان‌دهنده بی‌طرفی، گرما، استحکام و خوش‌بینی است. تعداد زیادی از وسایل منزل از ست‌های ملحفه و حوله گرفته تا رنگ پارچه مبلمان و کوسن‌ها را می‌توان به رنگ خاکستری و زرد انتخاب کرد. می‌توانید رنگ پارچه مبلمان را خاکستری و رنگ کوسن‌ها را زرد انتخاب کنید. میز کارتان را به رنگ خاکستری و گلدان کوچکی که بر روی میز قرار می‌دهید را به رنگ زرد انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: نقش رنگ در دکوراسیون داخلی؛ نکات ضروری ترکیب رنگ در چیدمان خانه

چگونه از رنگ سال 2021 در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

پنتون اشاره می‌کند که لازم نیست از دو رنگ به نسبت مساوی در دکور استفاده شود. توصیه آن‌ها این است که درب ورودی خود را با رنگ زرد روشن کنید. پنتون توضیح می‌دهد: «رنگ‌آمیزی درب ورودی به رنگ زرد روشن، پیامی گرم و خوشامدگویی را ارائه می‌دهد که با رنگ خاکستری محکم و قابل اعتماد در نمای بیرونی پشتیبانی شود».

رنگ سال 2021 پنتون

از آنجا که خاکستری رنگی خنثی بوده و تداعی‌کننده استحکام است، مطمئن باشید که این رنگ ماندگار هرگز از مُد نمی‌افتد. رنگ کاری دیوارها یا کابینت‌های آشپزخانه با خاکستری بهترین حالت برای استفاده از جنبه دیگر رنگ سال 2021 است. ترکیب وسایل آشپزخانه با زرد و خاکستری نیز می‌تواند انتخابی عالی باشد. به طور کلی، استفاده از این دور نگ برای تزیین دکوراسیون داخلی راحت است ولی کمی به سلیقه نیاز دارد!

رنگ سال 2021 چیست؟

انتخاب‌های گذشته برای رنگ سال موارد زیر بودند:

  • آبی کلاسیک، رنگ سال 2020
  • مرجان زنده، رنگ سال 2019
  • فرابفنش، رنگ سال 2018
  • رنگ سبز چمنی، رنگ سال 2017
  • آبی و صورتی، رنگ سال 2016
  • شرابی خاکی؛ رنگ سال 2015

کلام آخر

هرسال نزدیک به ماه دسامبر و مصادف با روزهای پایانی آذر ماه، مؤسسه پنتون رنگ سال را انتخاب می‌کند. این رنگ نه تنها برای 12 ماه وارد دنیای مد و دکوراسیون داخلی می‌شود، بلکه نمایانگر مسائل اتفاق افتاده در سال قبل و آرزوهای سال بعد است. در پایان یک سال دشوار، همان‌طور که بسیاری با امید به 2021 نگاه می‌کنند، پنتون دو رنگ را برای انعکاس رویدادهای سال به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب کرد؛ رنگ زرد امیدبخش و رنگ خاکستری مستحکم!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا