دیوار

راهنمای خرید دیوارپوش برای منزل و بررسی کیفیت و قیمت هر کدام

این مقاله به راهنمای خرید دیوار پوش اختصاص دارد. راهنمای خرید دیوارپوش شما را به سمت انتخابی ایده­‌آل هدایت می‌کند. دیوارپوش‌ها در طراحی داخلی ساختمان نقش مهمی ایفا می‌کنند و در طرح‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود هستند. اما از بین این همه تنوع چگونه دیوارپوش مناسب منزل خود را خریداری کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این مهم پاسخ دهیم و شما را در خرید دیوارپوش مناسب منزلتان راهنمایی کنیم. در ادامه با ویکی ساختمون همراه باشید.

راهنمای خرید انواع دیوارپوش‌ها

در راهنمای خرید دیوارپوش ابتدا به معرفی دیوارپوش‌ها و مقایسه کیفیت و قیمت آن‌ها می‌پردازیم. دیوارپوش‌ها در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شوند. دیوارپوش‌های خارجی مثل سنگ و آجر مقاومت بیشتری دارند و دیوارپوش‌های داخلی تنوع زیادی. پوشش‌های کاغذی، پارچه‌ای، چوبی، ام‌دی‌اف، چرمی، پی‌وی‌سی، سه بعدی، سنگی، شیشه‌ای، آلومینیومی، آکوستیک و … نمونه‌هایی از دیوارپوش‌های داخلی هستند. ما در این مقاله به راهنمای خرید دیوارپوش‌های داخلی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: چگونه یک نصاب دیوارپوش پیدا کنیم؟

راهنمای خرید دیوارپوش

در انتخاب و خرید دیوارپوش مناسب فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید دیوارپوش بدان توجه می‌کنیم، قیمت آن‌ها می‌باشد. دیوارپوش‌ها به نسبت جنس و کیفیت‌شان در قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. دیوارپوش‌های کاغذی، پی‌‌وی‌سی و ام‌دی‌اف ارزان‌تر از سایر دیوارپوش‌ها هستند و انواع چرمی و فلزی قیمت‌های بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع دیوارپوش‌های داخلی ساختمان

هر کدام از دیوارپوش‌ها ویژگی‌ها و کابردهایی دارند. در راهنمای خرید دیوارپوش زیر به بررسی انواع دیوارپوش‌های داخلی و مقایسه کیفیت و قیمت این دیوارپوش‌ها می‌پردازیم.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های کاغذی

دیوارپوش‌های کاغذی که در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی موجود هستند، قیمت بسیار مناسبی دارند. این دیوارپوش‌ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و قابل شستشو می‌باشند. این متریال ارزان، نصب سریع و راحتی دارند، بنابراین هزینه اجرای این دیوارپوش‌ها بسیار پایین است.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی

قیمت دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی بسیار مناسب است. این متریال از جنس پلاستیک و بسیار سبک هستند، مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند. عایق صدا، گرما و سرما هستند، بنابراین مانع اتلاف انرژی می‌شوند. ضد رطوبت و قابل شستشو هستند و مانع از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها نیز می‌شوند. این دیوارپوش‌ها نصب راحتی دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند، حتی به شکل چوب یا سنگ هم ساخته می‌شوند، اما هرگز به زیبایی سنگ و چوب طبیعی نمی‌رسند.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش پی‌وی‌سی چه کاربردهایی دارد + مزایا و معایب آن

راهنمای خرید دیوارپوش‌های ام‌دی‌اف

دیوارپوش‌های ام‌دی‌اف از فرآورده‌های چوبی است و به صورت خام و های گلاس شده استفاده می‌شوند. این نوع دیوارپوش‌ها در برابر حرارت مقاومتی ندارند. قابل شستشو نیستند، تنها روکشی از جنس پی‌وی‌سی دارند. قیمت دیوارپوش‌های ام‌دی‌اف پایین است، البته نسبت به نوع پی‌وی‌سی کمی گران‌ هستند. این دیوارپوش‌ها در طرح‌ها و سبک‌های متنوعی ساخته می‌شوند و به دلیل زیبایی و طبیعی بودنشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های چوبی

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای طراحی فضاهای داخلی استفاده از دیوارپوش‌های چوبی است. این دیوارپوش‌ها حس طراوت و زیبایی خاصی به محیط القا می‌کنند. دیوارپوش چوبی عایق صدا هستند، مقاومت بالایی دارند و در طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند، اما نصب راحتی ندارند و در مقایسه با دیوارپوش‌های کاغذی، پی‌وی‌سی و ام‌دی‌اف گران‌تر هستند.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های سنگی

دیوارپوش‌های سنگی تنوع بالایی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دارند. در برابر رطوبت، ضربه، خط و خش، حرارت و فشار مقاوم هستند، ماندگاری بالایی دارند، اما کمی گران هستند و نصب سختی دارند.

بیشتر بخوانید: انواع دیوارپوش سنگی کدام است؟ با بهترین نوع آن آشنا شوید

راهنمای خرید دیوارپوش‌های سه‌بعدی

دیوارپوش‌های سه بعدی ضد آب و رطوبت هستند، بنابراین قابلیت شستشو دارند. ضد آتش‌سوزی هستند. سبک و نصب‌شان راحت است. این دیوارپوش‌ها نیز عایق صوت و حرارت هستند.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش سه‌بعدی با ظاهری شیک و زنده که همه می‌پسندند.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های شیشه‌ای

دیوارپوش‌های شیشه‌ای در همه جای ساختمان کاربرد دارند و باعث روشنایی بیشتر فضا می‌شود. این دیوارپوش‌ها در برابر دما مقاومت بالایی دارند، اما در برابر ضربه آسیب‌پذیرند.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های چرمی

قیمت دیوارپوش‌های چرمی زیاد است، اما چرم‌های مصنوعی قیمت بهتری دارند. این دیوارپوش‌ها نرم و ضربه‌گیر هستند، تنوع زیادی در طرح دارند. عایق صدا و حرارت هستند، اما نصب راحتی ندارند.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های فلزی

قیمت دیوارپوش‌های فلزی هم بالاست و بیشتر در محیط‌های مدرن و صنعتی استفاده می‌شوند.

راهنمای خرید دیوارپوش‌های آکوستیک

دیوارپوش‌های آکوستیک  عایق صدا هستند، اما ظاهر زیبا و نصب راحتی ندارند.

بیشتر بخوانید: انواع دیوارپوش ارزان قیمت، معرفی دیوارپوش‌های باکیفیت موجود در بازار ایران

چه نوع دیوارپوشی برای منزلمان بخریم؟

راهنمای خرید دیوارپوش

طراحی داخلی خانه شما چه سبکی دارد، کلاسیک یا مدرن؟ فضای خانه‌تان روشن است یا تاریک؟ بودجه‌­تان برای خرید دیوارپوش چقدر است، کم یا زیاد؟ فضای منزلتان بزرگ است یا کوچک؟ مساحت دیوارتان چطور؟ دیوار مد نظر در چه موقعیتی از منزلتان قرار دارند؟ دیوارپوش را تنها از جنبه زیبایی نصب می‌کنید یا کاربرد آن را هم مد نظر دارید؟ این پرسش‌ها در راهنمای خرید دیوارپوش‌های ایده‌آل اهمیت به‌سزایی دارند.

انواع مختلفی از دیوارپوش‌ها در بازار موجود است که هرکدام قیمت، کیفیت، کارایی و زیبایی خود را دارند. ما متناسب با بودجه، دکوراسیون داخلی ساختمان، مساحت و موقعیت دیوار می‌توانیم هرکدام از انواع دیوارپوش‌ها را انتخاب و خریداری کنیم. برای داشتن انتخابی ایده‌آل به راهنمای خرید دیوارپوش زیر دقت فرمایید.

راهنمای خرید دیوارپوش

  • در خرید دیوارپوش‌ها بایستی به این نکته توجه کنیم که متناسب با طراحی داخلی ساختمان انتخاب شوند. اگر دکوراسیون داخلی ساختمان کلاسیک است، از دیوارپوش‌های سبک کلاسیک استفاده کنیم و اگر دکوراسیون داخلی مدرن است، دیوارپوش‌ها به سبک مدرن و امروزی انتخاب شوند.
  • به هنگام خرید دیوارپوش به رنگ آن‌ها نیز توجه کنید. رنگ‌های تیره فضا را کوچک نشان می‌دهند و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ. اگر فضای منزلتان کوچک است، دیوارپوش‌های روشن را انتخاب کنید.
  • در انتخاب نوع، رنگ و طرح دیوارپوش‌ دقت کنید، دیوارهای پذیرایی باید رسمی جلوه کند و اتاق نشیمن گرم و دلنشین. دیوارهای اتاق خواب باید آرامش را القا کند، البته اتاق خواب بچه باید محیطی شاد و پرانرژی داشته باشد. با این وجود رنگ، طرح و نوع همه دیوارپوش‌ها باید با هم هارمونی داشته باشند.
  • اگر می‌خواهید دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی را با دیوارپوش بپوشانید، دیوارپوش‌های ضد آب را انتخاب کنید که قابلیت شستشو نیز داشته باشند. دیوارهای آشپزخانه هم باید ضد رطوبت و قابل شستشو باشند.
  • اگر می‌خواهید در فضای آشپزخانه‌تان از دیوارپوش‌های چوبی استفاده کنید، روکش آن‌ها را فراموش نکنید. چوب مقاومتی در برابر رطوبت ندارد.
  • اگر در آپارتمانی نقلی زندگی می‌کنید که مساحت دیوارهایش کوچک است، دیوارپوش‌های کاغذی گزینه مناسبی برای بزرگ جلوه دادن محیط هستند. کاغذ دیواری‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود هستند که در بزرگ جلوه دادن فضا نقش به سزایی دارند. طرح گلدار این دیوارپوش‌های ارزان قیمت نیز فضاهای کوچک را بزرگ نشان می‌دهد و ترک‌ها و آسیب‌دیدگی دیوار را می‌پوشاند. طرح خط دار عمودی، دیوارها را مرتفع نشان می‌دهد و خطوط افقی، دیوار را وسیع و دراز می‌نمایاند.
  • اگر زیبایی دیوارپوش‌ها برایتان اهمیت دارد، می‌توانید دو یا چند دیوارپوش را با هم به کار ببرید، طوری که با هم ست شوند، برای مثال دو دیوارپوش چوبی و چرمی را با هم استفاده کنید تا دکوراسیونی جذاب و دیدنی در منزلتان خلق شود.
  • اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و از شنیدن صدای همسایه‌هایتان رنج می‌برید یا نمی‌خواهید صدای شما بیرون رود، دیوارپوش‌های عایق صدا را انتخاب و خریداری کنید. می‌توانید دیوارهای اصلی آپارتمانتان را با دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی، چوبی، سه‌بعدی و چرمی بپوشانید.
  • برای سالن سینما، آمفی تئاتر و کلاس‌های موسیقی از دیوارپوش‌های آکوستیک استفاده کنید، همان طور که می‌دانید، این دیوارپوش‌ها عایق صدا هستند.
  • اگر بودجه کمی در اختیار دارید، دیوارپوشی را انتخاب کنید که نصب راحتی داشته باشد. علاوه بر دیوارپوش، فرآیند نصب هم هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: 9 مرحله نصب کاغذ دیواری توسط خودتان با معرفی وسایل مورد نیاز

راهنمای خرید دیوارپوش

سخن آخر

در این مقاله از ویکی‌ساختمون به راهنمای خرید دیوارپوش پرداختیم. دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام مزایا و معایبی. اما ما متناسب با بودجه، کارایی دیوارپوش‌ها، موقعیت دیوار، اندازه دیوار و طراحی داخلی ساختمان، می‌توانیم هرکدام از انواع دیوارپوش‌ها را انتخاب کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا