چیدمان

دکوراسیون داخلی آشپزخانه را با کدام سبک می‌پسندید؟!

آشپزخانه جدا از اینکه محلی برای طبخ غذاهای گوناگون است، می‌تواند محیطی اجتماعی، کاربردی و عمیقاً شخصی نیز باشد. این مهم رابطه مستقیمی با نوع طراحی داخلی این فضا دارد. به عباراتی، دکوراسیون داخلی آشپزخانه اغلب تا حدودی براساس فرهنگ جامعه، مُد روز و سبک‌های مختلفِ پذیرفته شده، طراحی می‌شود. با اینکه امروزه اکثر سبک‌ها ساده هستند، اما تمایل برای ایجاد دکوراسیونی متفاوت از سوی افراد به وفور درخواست می‌شود. به همین دلیل ما در این مقاله در مورد انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشپزخانه صحبت خواهیم کرد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

طراحی، ساخت و اجرای کابینت‌های خود را به بهترین‌ها بسپارید

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوارسیون آشپزخانه می‌تواند با الهام از سبک کلی خانه، نیازهای طراحی داخلی و روحیات افراد انتخاب شود. این سبک‌ها به شرح زیر هستند:

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دقیقاً مانند سبک‌های امروزی آشپزخانه، یک دکوراسیون به سبک مدرن، تجسم ظرافت و جذابیتی ساده دارد. سبک مدرن شبیه به یک ظاهر طراحی شده معاصر، بدون جزییات و تزیین است. وسایل زیبا و ساده نظیر میزهایی براق با رنگ‌های خنثی استفاده می‌شوند تا بر کیفیت مواد و هنر بالا تأکید کنند. فقدان دکوراسیون پیشخوان در آشپزخانه این اجازه را می‌دهد تا صاحبان آشپزخانه، زیبایی و کیفیت کاملی از قطعاتی که زیبا شناسی آشپزخانه را تعریف می‌کنند داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: کابینت آشپزخانه مدرن را چطور می پسندید؟ ایرانی، کوچک یا شیک!

مواد با کیفیت بالا در واقع ویژگی‌های بارز آشپزخانه‌های مدرن هستند و به طور معمول شامل متریال‌های مدرن مانند کروم و فلز هستند که بسیار لوکس به نظر می‌آیند. لوکس بودن در سراسر آشپزخانه مدرن به چشم می‌خورد. قطعات کلاسیک و مدرنی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به طورمعمول از ساخت و سازهایی ساده با خطوطی تمیز برای زیبایی و ماندگاری بالا تشکیل می‌شوند، همه این‌ها عناصری از دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن هستند.

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

یک آشپزخانه سنتی که به دلیل زیبایی و جذابیت شناخته می‌شود، از عناصر طراحی کلاسیک و از فراوانی رنگ‌های تازه استفاده می‌کند تا ظاهری ظریف و بی‌انتهایی به وجود آورد. کاشی‌های سفید و رنگ‌ها معمولاً در آشپزخانه‌های سنتی برای زنده کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث جذابیت بصری و نشاط می‌شود.

در راستای این جذابیت تمام ناشدنی، از جزئیاتی مانند درب‌های کابینت شیشه‌ای یا چوبی که اغلب به همراه کفپوش‌های چوبی جلا داده شده و میزهای مرمر براق استفاده می‌شوند. در حالی که آشپزخانه‌های سنتی، ظاهری ظریف دارد، جزییات می‌توانند بسیار متفاوت باشند. در اغلب موارد، رنگ‌های بصری جذاب و کاملاً مکمل چوب‌های سفید و قهوه‌ای تیره استفاده می‌شوند و صندلی‌ها با روکش چوبی مناسب می‌توانند به تمایز بسیار زیاد آشپزخانه سنتی از سایرین کمک کند.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه به سبک ایرانی، یک طراحی بسیار آشنا است که به راحتی توسط ایرانیان و به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. یک آشپزخانه که به سبک ایرانی امروز طراحی شده است، ترکیبی از عناصر جدید و قدیمی است. برای مثال، می‌توان کابینت‌های چوبی را در کنار شیرآلات استایل مشاهده کرد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی آشپزخانه با سبک دلخواه شما از روستیک تا کلاسیک

در حالی که آشپزخانه‌های سنتی از عناصر طراحی کلاسیک بهره می‌برند و در بعضی مواقع با جزییات خاصی تزیین شده‌اند، یک آشپزخانه به سبک ایرانی می‌تواند عناصر مدرن و مینیمالیت را هم داشته باشد. این سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه معمولاً با تزیین کم و عاری از جزییات بیش از حد است. در عوض، تمرکزش بیشتر بر روی آمیختگی هنری و رابطه مکمل بین مواد، سطوح و رنگ‌ها است.

دکوراسیون آشپزخانه معاصر

دکوراسیون آشپزخانه معاصر

گرایش‌های مدرن برای آشپزخانه‌های معاصر از عدم تقارن برخوردار است و بیشتر به دنبال اشکال هندسی هستند. خطوط افقی یک جذابیت کاربرپسند را ایجاد می‌کند. جزییات غیر منتظره مانند کفپوش سنگی، دستگیره‌های نقره‌ایِ براق کابینت‌ها، جزییات کرومی ‌و ظاهر استراتژیک و هنری به همراه ظهور رنگ‌های مختلف، خصوصیات صنعتی را نشان می‌دهد که با جذابیت بصری تلفیق شده‌اند. هیچ طرح استانداردی برای یک آشپزخانه با سبک معاصر وجود ندارد. در عوض، طراحی با تزئینات مینیمالیستی، انتخاب‌های رنگی قوی و جسورانه و تأکید بر پذیرش غیر منتظره در این سبک تعریف شده است.

مطلب پیشنهادی: چک لیست ساخت و نصب کابینت های آشپزخانه

یک آشپزخانه با سبک معاصر به شیوه‌های منحصربه فردی می‌تواند جذاب باشد. به این ترتیب، زیبایی در متریال انتخاب شده فرصتی به دست می‌دهد که از نظر بصری متمایز با دیگر سبک‌ها باشد. برای مثال میزهای گرانیت و پیشخوان روشن و شاداب، تمام سادگی، زیبایی و شکوه خود را ارائه می‌دهد. یک آشپزخانه معاصر، احساسات درونی انسان را برای آرامش بیشتر در این فضا فراهم می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه‌ای

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه‌ای

آشپزخانه‌هایی به سبک ترکیه‌ای یادآور یک ظاهر طراحی شده کلاسیک یونانی هستند، که هنر، فرهنگ و زیبایی‌های جغرافیایی این مکان باستانی را بیان می‌کند. این آشپزخانه‌ها به شکلی هدفمند طراحی شده‌اند تا از زیبایی و پیچیدگی طراحی یونانی و رنگ‌های جسورانه، سبک‌های زمینی، تکنیک‌های براق و دیوارهایی با بافت خارق العاده و منحصر به فردی که در زمان و مکانی در گذشته به کار گرفته شده‌اند، استفاده کنند.

علاقه بصری در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکیه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اغلب دکوراسیونی با سبک‌های مختلف، انواع کاشی‌های پیچیده و منحصر به فرد و مبلمان ساخته شده از بهترین کیفیت چوبی را پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که کاشی‌ها و بافت دیواره‌ها، همیشه بخش‌هایی از این آشپزخانه را تعریف می‌کنند. بر خلاف زیبا شناسی ساده‌تر یک آشپزخانه مدرن یا معاصر، آشپزخانه به سبک ترکیه‌ای جلوه‌ای از منحنی‌های فراوان، خلاقیت و ظرافتی متفاوت از دنیای قدیمی‌ را نمایش می‌دهند.

کلام آخر

برای زیباتر کردن محیط آشپزخانه، مهم است یک سبک خاص را به ظاهر آن بدمید. سعی کنید طرح‌ها و مدل‌های گوناگون را مورد بررسی قرار دهید و یا از یک طراح برجسته بخواهید طرح مناسب دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به شما ارائه دهد. به هر روی، ظاهر آشپزخانه بر خلق و خوق افراد به ویژه بانوانی که ساعت‌ها در آن در حال آشپزی هستند، تأثیر مستقیم دارد. طراحی خوب باعث شادی و انرژی بیشتر و طراحی بَد اغلب باعث خستگی افراد می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا