مبلمان و وسایل

جدیدترین مدل پرده‌های زبرا در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از بزرگ‌ترین روندهای پوشش پنجره‌ها که هم اکنون در بسیاری از محیط‌های مسکونی و اداری مشاهده می‌شود، «پرده زبرا» است. سبک مدرن این پرده باعث شده است تا به عنوان یک جایگزین عالی برای پرده‌های کلاسیک باشد.

پرده زبرا به صورت غلتکی کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که مقدار نور داخل فضا را تنظیم کنید. با اینکه افراد به ندرت پرده زبرا را در منازل مشاهده می‌کنند (بیشتر برای فضاهای اداری استفاده می‌شود)، ولی این پرده برای پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و به طور کلی برای هر فضایی مناسب است. با این حال، در این مقاله به طور کامل در مورد پرده‌های زبرا و جدیدترین مدل‌های آن صحبت می‌کنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا چیست؟

این پرده از ترکیب دو لایهِ پارچه توری و پارچه معمولی ساخته می‌شود. پرده زبرا به صورت غلتکی و کرکره‌ای عمل می‌کند، به طوری که کاربر می‌تواند با تغییر زاویه، نور عبوری از پرده را تغییر دهد. مکانیزم این پرده به دو صورت است:

  • پرده دستی: با استفاده از زنجیر کنار پرده می‌توان مقدار نور را تنظیم کرد.
  • پرده موتوری: با استفاده از موتور الکترونیکی و ریموت کنترل کار می‌کند.

این پرده می‌تواند از برحسب دکوراسیون، نوع الگو، بافت و میزان روشنایی دارای تنوع گسترده‌ای برای انتخاب باشد.

اهمیت استفاده از پرده زبرا

اهمیت استفاده از پرده زبرا

پرده‌های زبرا در طول روز به شما گزینه‌های حفظ حریم خصوصی را ارائه می‌دهند. تفاوت اصلی این است که در طول روز، نوع پارچه‌ها می‌توانند تاریکی کامل اتاق را فراهم کنند، در حالی که، پارچه‌های فیلتر شدهِ نور باعث می‌شوند که در طول روز مقداری از نور طبیعی را وارد محیط می‌کنند.

پرده‌های زبرا به طور کلی برای اتاق‌های خواب مناسب هستند، جایی در آن نور صبحگاهی ممکن است مسئله‌ای مهم باشد. همچنین این پرده‌ها برای مناطق پذیرایی و نشیمن نیز بسیار عالی هستند، زیرا باعث می‌شوند افراد در این مناطق احساس انرژی بیشتری کنند. حتی برای محیط‌های اداری و تجاری نیز می‌توان از پرده‌های زبرا در نهایت زیبایی و کارکرد استفاده کرد.

فواید پرده زبرا

فواید پرده زبرا

در زیر یک به یک در مورد مزایای پرده زبرا صحبت خواهیم کرد:

کنترل نور

بهترین ویژگی در مورد پرده‌های زبرا این است که می‌توانید  میزان کنترل نور طبیعی را در اختیار خود داشته باشید. می‌توانید نور فضا را طوری تنطیم کنید که نورانی، نیمه تاریک یا تاریک باشد. برای هرگونه نیازهای خاص، انواع مختلفی از پرده‌های زبرا موجود هستند. همچنین این پرده‌ها در مکان‌های مختلفی مانند خانه‌ها، ادارات و محیط‌های تجاری و آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.

حریم خصوصی

پرده‌های زبرا دو سطح از حریم خصوصی را فراهم می‌کنند، سطح یک که کاملاً شفاف است و اجازه می‌دهد حداکثر میزان نور طبیعی وارد محیط شود. سطح دو که خصوصی است و نمای بیرون را به طور کامل مسدود می‌کند. هر دو این سطوح در کسری از ثانیه قابل تغییر هستند.

سهولت نگهداری

پرده‌های زبرا احتیاج به مراقبت گسترده‌ای ندارند، می‌توانید آن‌ها را با یک پارچه مرطوب به ‌راحتی تمیز کنید. این امر باعث می‌شود پرده‌ها بدون آسیب رساندن به مواد شیمیایی سالم بمانند. این پرده‌ها همچنین می‌توانند به صورت اتفاقی در آب غوطه‌ور شوند تا خاک و گرد و غبار از روی آنها تمیز شود.

پرده های زبرا

استفاده آسان

این پرده‌ها، شرایط استفاده آسانی دارند. برخی از پرده های زبرا با دست باز و بسته می‌شوند و برخی دیگر با ریموت از راه دور قابل کنترل هستند. پرده‌هایی که دارای ریموت کنترل هستند، برای مناطق دور دست که امکان حرکت مداوم فرد را می‌طلبد، مناسب‌تر است. همچنین پرده ریموت‌دار، قیمت بیشتری نیز دارد.

عالی برای تابستان

پرده‌های زبرا در خنک نگه داشتن اتاق‌ها در طول تابستان بسیار مناسب هستند. همچنین از ورود پرتوهای مضر UV به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. ویژگی‌های متعدد این پرده‌ها باعث می‌شود تا از فرسودگی اثاثیه خانه اعم از مبلمان جلوگیری کند. همچنین، پرده زبرا دوام و طول عمر بالایی دارد.

جذاب و متنوع

پرده‌های زبرا در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف برای فروش در بازار موجود هستند. بنابراین، مشتریان گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند. همچنین این پرده‌ها با هر نوع طراحی داخلی و سبک دکوراسیون قابل سِت شدن است.

مدل پرده زبرا برای آشپزخانه

پارچه‌ها و بافت‌های مختلفی برای پرده زبرا نیز وجود دارند که بسته به نیازها و ملزومات فضا قابل انتخاب هستند. به ویژه برای محیط آشپزخانه می‌توانید از انواع مختلفی از مدل‌های پرده زبرا استفاده کنید. این مدل‌ها می‌توانند برحسب دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شوند. برخی از پرده‌های زبرا که برای آشپزخانه مناسب هستند در زیر آورده شده‌اند:

مدل پرده زبرا برای آشپزخانه

مدل پرده زبرا برای آشپزخانه

مدل پرده زبرا برای پذیرایی

طیف گسترده‌ای از پرده‌های زبرا وجود دارند، از سفارشی گرفته تا پیش ساخته، شما هر کدام را می‌توانید برحسب میزان بودجه خود انتخاب کنید. هر چه مدل پرده شما برای پذیرایی ارزان‌تر باشد، پرده نازک و شکننده‌تر خواهد بود. با این حال، برخی از پرده‌های زبرا که برای پذیرایی مناسب هستند در زیر آورده شده‌اند:

مدل پرده زبرا برای پذیرایی

مدل پرده زبرا برای پذیرایی

مدل پرده زبرا برای اتاق خواب

برای اتاق خواب می‌توانید به سراغ پرده‌های مدل‌دار و رنگی بروید. همچنین برای اتاق خواب مدل پرده‌ای را انتخاب کنید که بتواند نور طبیعی را به حداکثر میزان خود در اتاق پراکنده کند، زیرا کودکان و نوجوانان برای رشد بهینه نیاز به نور زیادی دارند. با این حال، برخی از پرده‌های زبرا که برای اتاق خواب مناسب هستند در زیر آورده شده‌اند:

مدل پرده زبرا برای اتاق خواب

مدل پرده زبرا برای اتاق خواب

کلام آخر

هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه در نهایت کدام مدل پرده‌های زبرا را انتخاب می‌کنید، مهم است نخست قیمت و کیفیت را در نظر بگیرید. اما همیشه به دنبال جدیدترین مدل‌ها باشید تا بتوانید آن‌ها را بر طبق دکوراسیون داخلی خود تزیین کنید. به هر روی، اگر صاحب یک شرکت هستید و یا می‌خواهید برای فضای منزل خود پرده جدید خریداری کنید، پرده‌های زبرا انتخابی همه کاره برای اکثر محیط‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا