چیدمان

تزیین سفره هفت سین : ایده‌های جدید برای نوروز 1400 با کرونا

در این مقاله از ویکی‌ساختمون می‌خواهیم به موضوع تزیین سفره هفت سین بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه با توجه به دکوراسیون منزل‌تان سفره هفت سین بچینید. هر سال که به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، هیاهو و تکاپو برای تغییر دکوراسیون خانه و چیدن سفره هفت سین هم بیشتر می‌شود. اما روزهای پایانی امسال با وجود کرونای انگلیسی که در همه شهرهای ایران وجود دارد؛ شاید کمی متفاوت باشد. همه‌گیری ویروس کرونا، قرنطینه‌ خانگی و احتمال بسته شدن مرزهای استانی در نوروز 1400 باعث شده تا  حال‌وهوای عید را کم‌تر حس کنیم. ما در کنار شما هستیم تا کمی از این اندوه سراسری فاصله بگیریم. درست است که نباید به بیرون برویم نباید خرید کنیم و باید در خانه بمانیم، اما احتمالا برخی از وسایل چیدن سفره هفت سین در خانه‌هایمان موجود است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و قدم به قدم بهار را به خانه بیاورید.

تزیین سفره هفت سین ساده خیلی هم عالیست

سفره هفت سین 2020

با توجه به شرایط موجود جامعه، بهترین کار این است که برای تزیین سفره هفت سین 1400 به سراغ مدل‌های ساده بروید. یکی از مهم‌ترین مزایای این سفره زیبا و ساده این است که تقریبا با هر نوع سبک دکوراسیون منزل می‌آید. می‌توانید از بسیاری از وسایل موجود در منزل‌تان استفاده کنید و با کمی خلاقیت کاردستی‌های جذاب بسازید.  هفت سین با وسایل دور ریختنی گاهی بسیار زیباتر از چیزی می‌شود که فکرش را می‌کنید. شاید در ابتدا فکر کنید که ایده‌های زیادی برای انجام این کار ندارید و نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید. در ادامه یک روش بسیار کارآمد را یادتان می‌دهیم که شما را به دنیایی از ایده‌ها وصل می‌کند.

تزیین سفره هفت سین سال ۹۹

آیا تا به حال با عبارت DIY مواجه شده‌اید؟ این عبارت مخفف Do It Yourself است. یعنی خودت انجامش بده. کجا به کارتان می‌آید؟ در جستجوهایتان.

کافی‌ست تا کلمه‌ی DIY را در کنار هر عبارتی قرار دهید که میخواهید آن را در جایی مثل گوگل یا پینترست جستجو کنید (مثل تخم مرغ رنگی، جای شمع، درست کردن سبزه و …). اگر ایده‌های جدید و خاص می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما جستجو در پینترست است. مثلا سرچ کنید DIY egg decorating تا به همین راحتی ایده‌های خلاقانه‌ی زیادی را برای ساخت تخم مرغ های رنگی پیدا کنید.

کیک با تزیین سفره هفت سین چطور است؟

کیک سفره هفت سین

برای شمایی که هیچ کدام از وسایل هفت سین را ندارید، یا اگر بعضی‌ها را دارید و بعضی‌ها را ندارید یک پیشنهاد خوب داریم. کیک پختن بلدید؟ می‌توانید امسال حال و هوای عید را کمی متفاوت به خانه بیاورید. مثلا یک کیک خوشمزه بپزید و آن را به صورت یک سفره‌ی کوچک هفت سین زیبا و شیک تزیین کنید.

شیرینی هفت سین

اگر هم حالش را داشتید می‌توانید به جای هر کدام از سین‌های هفت سین‌تان کوکی بپزید. مثلا شیرینی‌هایی به شکل سیب و یا حتی کوکی‌هایی به شکل گل. تزیین هفت سین عید 1400 به صورت یک سفره‌ هفت سین خوشمزه!

سفره هفت سین برای تازه عروس

سفره هفت سین عروس

آیا نو عروس هستید و می‌خواهید اولین سفره‌ هفت سین زندگی‌تان را در شرایط قرنطینه بچینید؟ خیلی نگران نباشید. همه چیز راه دارد. ما فکر می‌کنیم اولین و بهترین کار برای شما این است که برای تزیین سفره هفت سین شیک به سراغ پر زرق و برق‌ترین، زیباترین و شیک‌ترین ظروفی که در منزل دارید بروید. تزیین سفره هفت سین عروس و داماد معمولا باید تم رنگی روشن داشته باشد. رنگ‌هایی مثل طلایی، نقره‌ای، سفید و صورتی روشن برای رسیدن به تزیین سفره هفت سین عاشقانه کمک می‌کنند. استفاده از تزئیناتی مثل اکلیل و مروارید نیز برای تزیین سفره هفت سین نوعروس بسیار مناسب است. می‌توانید از پارچه‌هایی که به این رنگ دارید، وسایل تزیینی مثل مروارید، گل‌های مصنوعی و بدلیجات و حتی ظروف این رنگی استفاده کنید. با کمی جا به جایی خلاقانه در وسایل دکوری خانه می‌توانید خیلی راحت بهترین تزیین سفره هفت سین تازه عروس را داشته باشید.

تزیین سفره هفت سین خانگی با توجه به سبک دکوراسیون خانه

تزیین سفره هفت سین به سبک کلاسیک

یکی از نکات مهمی که در چیدمان و تزیین سفره هفت سین باید به آن توجه کنید سبک طراحی و دکوراسیون داخلی منزل‌تان است. به عبارت دیگر نحوه ی تزیین سفره هفت سین بهتر است که با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. در ادامه چند مثال زده‌ایم:

  1. اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن است، بهتر است که به فکر تزیین سفره هفت سین مدرن و شیک باشید
  2. اگر سبک دکوراسیون منزل‌تان کلاسیک است، تزیین سفره هفت سین با پارچه مخمل و یا تزیین سفره هفت سین با چرم مناسب هستند. در دکوراسیون کلاسیک بهتر است که از رنگ‌های بسیار شاد و تند استفاده نشود. برای مثال تزیین سفره هفت سین زرشکی با سبک دکوراسیونی‌تان می‌آید.
  3. اگر در خانه‌ای با سبک دکوراسیون داخلی مینیمال زندگی می‌کنید، بهتر است که تزیین سفره هفت سین خیلی ساده ای داشته باشید
  4. اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل‌تان روستیک، ماکسیمال یا از سبک‌هایی با تم قدیمی است، می‌توانید از ایده‌های تزیین سفره هفت سین روی چوب، تزیین سفره هفت سین با حصیر، تزیین سفره هفت سین با سبد حصیری تزیین سفره هفت سین با پارچه نمدی و یا تزیین سفره هفت سین با پوشال رنگی استفاده کنید

در ادامه می‌توانید تصاویری از به روزترین تزیین سفره هفت سین جدید و شیک را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید.

ایده تزیین سفره هفت سین با چوب درخت
ایده تزیین سفره هفت سین با چوب درخت
تزیین سفره هفت سین روی میز ناهار خوری
تزیین سفره هفت سین روی میز ناهار خوری
تزیین سفره هفت سین با صندوقچه
تزیین سفره هفت سین با صندوقچه
تزیین سفره هفت سین روی میز تلویزیون
تزیین سفره هفت سین روی میز تلویزیون
تزیین سفره هفت سین رو اپن
تزیین سفره هفت سین رو اپن
تزیین سفره هفت سین ظروف سفالی
تزیین سفره هفت سین ظروف سفالی
تزیین سفره هفت سین با فنجان معلق
تزیین سفره هفت سین با فنجان معلق
تزیین سفره هفت سین جام
تزیین سفره هفت سین جام
تزیین سفره هفت سین اسپرت
تزیین سفره هفت سین اسپرت
تزیین سفره هفت سین کوچک
تزیین سفره هفت سین کوچک
تزیین سفره هفت سین روی میز عسلی
تزیین سفره هفت سین روی میز عسلی
تزیین سفره هفت سین شیشه ای
تزیین سفره هفت سین شیشه ای
تزیین سفره هفت سین با لیوان پایه دار
تزیین سفره هفت سین با لیوان پایه دار

تزئین سفره هفت سین سال 1400، کمی خلاقانه و متفاوت

تزیین خلاقانه هفت سین

امسال هم مانند سال گذشته؛ با توجه به محدودیت‌های کرونایی، مجبوریم که برای تزیین سفره هفت سین عید کمی خلاقانه‌تر از گذشته عمل کنیم. خلاقیت در تزیین سفره هفت سین سال جدید یعنی تزیین سفره هفت سین با وسایل ساده. شاید هم با یکم، کم و کاست. یعنی بدون اینکه از خانه بیرون برویم، با هر چیزی که در خانه داریم بهترین دیزاین و طراحی بهاری را داشته باشیم. شاید یکی از سین‌هایمان کامل نباشد، اما به داشتن سین سلامتی می‌ارزد. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

سبزه عید خلاقانه

هیچ کاری هم که نکنید، سبز کردن یک سبزه‌ی خلاقانه که امکان پذیر است. اینطور نیست؟ سبزه همیشه یادآور بهار و اصلی‌ترین سین سفره هفت سین است. پس همین حالا دست بکار شوید.

تخم مرغ رنگی

هیچ چیز هم که نداشته باشید بدون شک چند تا تخم‌مرغ در یخچالتان پیدا می‌شود. تخم مرغ رنگی درست کنید و آن‌ها را خلاقانه بچینید. برای ایده‌های بیشتر می‌توانید از روشی که در ابتدای مقاله گفتیم استفاده کنید. به همین راحتی می‌توانید بوی عید و بهار را به خانه و بر سر سفره‌هایتان بیاورید.

مطلب پیشنهادی: خاطرات کرسی‌ها و دورهمی ها را زنده کنیم!

دیزاین سبزه و تخم مرغ عید بر روی میز غذا خوری
دیزاین سبزه و تخم مرغ عید بر روی میز غذا خوری
تزیین سفره هفت سین با گل طبیعی
تزیین سفره هفت سین با گل طبیعی
تزیین سفره هفت سین فانتزی جدید، زیبا
تزیین سفره هفت سین فانتزی جدید، زیبا و در عین حال بسیار ساده
تزیین سفره هفت سین شیک و ساده
تزیین سفره هفت سین شیک و ساده

سخن آخر

در این مقاله از ویکی‌ساختمون سعی کردیم تا به شما بگوییم که در هر شرایطی و با هر محدودیتی می‌توانید خلاق باشید و به روش‌های مختلف و جدیدتری عمل کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی “دکوراسیون خانه برای عید نوروز : ۱۰ ایده‌‌ی دیدنی که حتما می‌پسندید!” را نیز بخوانید، دکوراسیون خانه را عوض کنید و با ایده‌هایی که به شما گفتیم شروع به تزیین سفره هفت سین حرفه ای کنید. هرچند ساده، هرچند کوچک! اما از خانه بیرون نروید…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا